AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Vi har barnet annenhver uke. Eller planen er det, men til nå har jeg hatt barnet mye mer enn far. Men det finnes ingen skriftlig samværsavtale. Regningen til bhg kommer til meg, men jeg vil jo at han skal betale halvparten av denne. Jeg er student, og har ikke så alt for mye penger. Får heller ingen stønader, eller bidrag. Kan jeg gjøre noe? Anonymkode: 83d58...7e6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 8 minutter siden, Cocosa skrev: Snakk med barnefar? Det hadde vært greit om han hadde ville snakket med meg:/ Anonymkode: 83d58...7e6
Minlillelykke Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Familievern kontoret og nav. Få skriftlig avtale på samvær og bidrag. 2
Hermine3011 Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har barnet annenhver uke. Eller planen er det, men til nå har jeg hatt barnet mye mer enn far. Men det finnes ingen skriftlig samværsavtale. Regningen til bhg kommer til meg, men jeg vil jo at han skal betale halvparten av denne. Jeg er student, og har ikke så alt for mye penger. Får heller ingen stønader, eller bidrag. Kan jeg gjøre noe? Anonymkode: 83d58...7e6 1. Ta kontakt med barnehagekontoret og si at du vil at halve regningen sendes til begge dere (til han i hans navn og til hun i hennes navn). Hvis det ikke går, endrer du mottaker på barnehageregningen hver 6. mnd. Da får dere regning i seks måneder hver. 2. Om han ikke vil dette, krever du økt omsorgsstørrelse- da vil du ha krav på barnetilsyn gjennom nav 3. Du har krav på minste takst i barnehagen. Den er under 1000 kr med så lav inntekt. med dette bør du greie deg fint
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Få absolutt alt skriftlig; samvær, bidrag osv. Kan vel få bidrag gjennom nav hvis han ikke vil/kan betale deg direkte? Og sjekk om du kan få redusert foreldrebetaling i barnehagen, sjekk opp med kommunen hvor du bor. Anonymkode: 5feff...a67
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Vist han ikke betaler bidrag så syns jeg at han kan betale halve bh, er selv alenepappa så det syns jeg er rett og rimelig når det ikke er bidrag inne i bilde skulle det bare mangle. Men vist du forlanger bidrag så skal Bh legges innn i beregningen av bidrage. Bidrage går da selfølgelig opp. Du kan søke kommunen om å få dekt mye av BH. Kansje en minnelig løsning vil være at far betalte hele BH regninga av det som ble igjenn etter kommunen hadde dekt noe. Si f.eks du skulle betalt 1200,- i bh etter kommunen hadde dekt noe. Så betaler han det til deg og kommunen resten. Dette forutsetter at barnet har folkeregistrert adresse hos deg, da det er lønnen til den som har folke.reg adresse dette regnes ut fra. Det vil være en god og billig løsning for både deg og far. Resten må dere jo selfølgelig dele 50/50 tenker på klær og aktiviteter osv. Det vil selfølgelig være av stor interesse for han og finnne den løsningen som på lovlig måte gir mest mulig stønad og som kan komme dere begge til gode og dermed selfølgelig barnet. Håper han tar til vett og ser hva som er beset for han selv og at du er åpen for å finne en God løsning. Anonymkode: ab32d...332
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå