AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Hvor mange dager i uken løper dere? Hvordan er fordelingen mellom langturer og intervalltrening eller annen trening med høy intensitet? Jeg begynte å løpe igjen i sommer etter flere års pause, og lurer på hvordan jeg skal legge opp ukeplanen framover. Til nå har jeg ikke hatt noen særlig struktur på treningen, klemmer inn en tur her og der når jeg får tid. Løper mila på ca 1 time og ønsker å forbedre denne tiden. Anonymkode: df1ef...5d2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Jeg hadde halvmaraton under Oslo maraton som mål, fullførte på lørdag med ny pers. Trente i hovedsak fire ganger i uka, 2-3 lengre økter med langkjøring, en økt med raskere/intervall i uka. Tok hensyn til kroppen min, en periode hvor jeg var dritlei mentalt og fysisk sliten, tok jeg meg en uke fri og dro på fjellet. Kom tilbake og fikk en skikkelig boost i treningen min. Det som har hjulpet meg, er å ha en treningsplan jeg i hovedsak skal følge slavisk. Jeg brukte en fra Endomondo, men det finnes jo en hel haug der ute å velge mellom. Det viktigste for meg, har vært en plan, ellers blir det altfor lett å skulke treningen. Anonymkode: 562d0...c24
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Jeg ville sett på ulike programmer om jeg var deg. Det finnes mange programmer på nettet rettet mot dem som vil jobbe med 10k-tiden sin. Avhengig av hvor mange dager du har tid til/lyst til å løpe, må du se hva som passer for akkurat det. Jeg løper 3 dager i uken, og da er 1 dag intervaller eller fartslek, og 1 dag er litt roligere langkjøring (12-15 km), og en dag er tempotrening. Men jeg tar det litt etter hva jeg har lyst til. Jeg mister motivasjonen om jeg må tvinge meg til ting jeg ikke føler for den dagen. Jeg gidder heller ikke løpe lenger enn 15 km, så mye tid har jeg ikke til rådighet til meg selv. Anonymkode: 87c9b...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå