AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Når jeg kommer hjem så har du ryddet og vasket her, var beskjeden før mannen smelte ytterdøra igjen og gikk. Jeg er så oppgitt av rot og en mann der hans jobb er viktigere enn alt hjemme. Kommer sent hjem og går tidlig uten noen tanker for at alt hjemme ikke gjør seg selv. Skal jeg bare gå ut og la alt fortsette å flyte hjemme? Jeg er ikke hans hushjelp eller? Anonymkode: cf5a8...0b2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg kommer hjem så har du ryddet og vasket her, var beskjeden før mannen smelte ytterdøra igjen og gikk. Jeg er så oppgitt av rot og en mann der hans jobb er viktigere enn alt hjemme. Kommer sent hjem og går tidlig uten noen tanker for at alt hjemme ikke gjør seg selv. Skal jeg bare gå ut og la alt fortsette å flyte hjemme? Jeg er ikke hans hushjelp eller? Anonymkode: cf5a8...0b2 hadde jeg gjort Anonymkode: a339d...e5a 19
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Er du selv i 100% jobb? Hvis ja, kan mannen ta seg en bolle. Hvis du derimot er hjemmeværende, og lever på hans inntekt, er det rett og rimelig at du tar husarbeidet. Anonymkode: 3e853...183 27
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Ja, du må vise ham at du ikke er hushjelpen hans.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du selv i 100% jobb? Hvis ja, kan mannen ta seg en bolle. Hvis du derimot er hjemmeværende, og lever på hans inntekt, er det rett og rimelig at du tar husarbeidet. Anonymkode: 3e853...183 Hjemme i permisjon med barn. TS Anonymkode: cf5a8...0b2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg kommer hjem så har du ryddet og vasket her, var beskjeden før mannen smelte ytterdøra igjen og gikk. Jeg er så oppgitt av rot og en mann der hans jobb er viktigere enn alt hjemme. Kommer sent hjem og går tidlig uten noen tanker for at alt hjemme ikke gjør seg selv. Skal jeg bare gå ut og la alt fortsette å flyte hjemme? Jeg er ikke hans hushjelp eller? Anonymkode: cf5a8...0b2 Nei du er ikke hushjelp. Ja du skal gå ut og la det flyte. Vurder også om du ikke bare skal gå ut av hele forholdet. En ting er arbeidsfordeling, en annen ting er å behandle en annen med respekt. Han oppfører seg respektløst på mer enn én måte. Både måten han snakker til deg på, prioriterer egne behov og at han ikke løfter en finger for at det skal bli lettere for deg. Anonymkode: 9dd4f...e6e 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemme i permisjon med barn. TS Anonymkode: cf5a8...0b2 Da er det forsåvidt greit at du skal ta mer av husarbeidet, siden du likevel er hjemme. Men ikke alt, siden det å være hjemme med barn som er for små til å gå i barnehage faktisk er en jobb i seg selv. Skal han ha permisjon senere? I så fall har du jo en fin mulighet til å gi ham en smak til egen medisin, og forlange at han gjør absolutt alt på hjemmebane når det er hans tur... Dessverre er vel ungen større da, og han trenger ikke slite seg ut med amming, så han får ikke erfare fullt ut hvor slitsomt det kan være å være hjemme med baby. Anonymkode: 3e853...183 16
Ak90 Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemme i permisjon med barn. TS Anonymkode: cf5a8...0b2 Da bør du klare litt... 8
Antoinette Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Dette er jobben din nå, skjønner godt at mannen er lei av sjusket og rotet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Antoinette skrev: Dette er jobben din nå, skjønner godt at mannen er lei av sjusket og rotet. i permisjonen er ikke "jobben" å rydde å vaske.. en skal ta seg av barnet sitt og knytte bånd.. Anonymkode: a339d...e5a 34
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 Hovedproblemet slik jeg ser det, er kommunikasjonen i forholdet Anonymkode: 543f2...5fa 7
Carrot Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 Hvor gammelt er barnet du er hjemme med da? Hvordan ser dagen din ut og har dere flere barn også?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Antoinette skrev: Dette er jobben din nå, skjønner godt at mannen er lei av sjusket og rotet. Du har vel så vidt jeg har skjønt ikke barn selv? Korriger gjerne om jeg husker feil. Det er lett å tro at det er fryd og gammen å være i permisjon med baby. Jeg kan love deg at det er det ikke... Lite søvn, og man får ikke fred til å gjøre noe som helst lenger enn 10 sekunder av gangen, max. Så da ender man ofte opp med å få gjort lite fornuftig, og likevel være fullstendig utslitt. Å være hjemmeværende med større barn/barn som går i barnehage er noe helt annet. Anonymkode: 3e853...183 14
Antoinette Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har vel så vidt jeg har skjønt ikke barn selv? Korriger gjerne om jeg husker feil. Det er lett å tro at det er fryd og gammen å være i permisjon med baby. Jeg kan love deg at det er det ikke... Lite søvn, og man får ikke fred til å gjøre noe som helst lenger enn 10 sekunder av gangen, max. Så da ender man ofte opp med å få gjort lite fornuftig, og likevel være fullstendig utslitt. Å være hjemmeværende med større barn/barn som går i barnehage er noe helt annet. Anonymkode: 3e853...183 At det ikke går er bare tull. TS har sikkert latt det flyte i dagesvis og nå ser alt jævlig ut. Har ikke egne barn men sitter jevnlig barnevakt for meget små barn. Null problem og fikse både meg selv, huset og passe barnet. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel så vidt jeg har skjønt ikke barn selv? Korriger gjerne om jeg husker feil. Det er lett å tro at det er fryd og gammen å være i permisjon med baby. Jeg kan love deg at det er det ikke... Lite søvn, og man får ikke fred til å gjøre noe som helst lenger enn 10 sekunder av gangen, max. Så da ender man ofte opp med å få gjort lite fornuftig, og likevel være fullstendig utslitt. Å være hjemmeværende med større barn/barn som går i barnehage er noe helt annet. Anonymkode: 3e853...183 Kommer an på hvor gammel barnet er. Er det en liten baby, så sover vel de mye på dagtid? Å ha barn er tøft, men hvis han jobber fult og hun er i permisjon, så burde det deles 50/50 8 minutter siden, Antoinette skrev: At det ikke går er bare tull. TS har sikkert latt det flyte i dagesvis og nå ser alt jævlig ut. Har ikke egne barn men sitter jevnlig barnevakt for meget små barn. Null problem og fikse både meg selv, huset og passe barnet. Du kan faktisk ikke sammenligne det å sitte barnevakt i ny og be og det å være mor på fulltid. Anonymkode: 7d281...d8e 19
Antoinette Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor gammel barnet er. Er det en liten baby, så sover vel de mye på dagtid? Å ha barn er tøft, men hvis han jobber fult og hun er i permisjon, så burde det deles 50/50 Du kan faktisk ikke sammenligne det å sitte barnevakt i ny og be og det å være mor på fulltid. Anonymkode: 7d281...d8e Når jeg passer barnet over flere dager får jeg et godt inntrykk av hvordan det er ja. Sier ikke at det ikke er slitsomt men huset er i orden. Denne problemstillingen er en klisjè.
Ak90 Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 Jeg tviler på at det er litt rotete! Han sier nok ikke sånn om det bare er et par glass på benken . 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 2 minutter siden, Antoinette skrev: At det ikke går er bare tull. TS har sikkert latt det flyte i dagesvis og nå ser alt jævlig ut. Har ikke egne barn men sitter jevnlig barnevakt for meget små barn. Null problem og fikse både meg selv, huset og passe barnet. Du aner ikke noe om hva ts har gjort og ikke gjort Det er heller ingen som har sagt at noe ikke går. Det er derimot forskjell på at noe går, og at det er hensiktsmessig, fornuftig og rettferdig. Det går kanskje helt fint å ha et strøkent hus med liten baby. Men er det bra for mor/baby? Om mor allerede er utslitt av nattevåk, kolikkbaby, baby som må bæres absolutt hele jævla tiden og ikke takler å ligge aleine, osv, er det da rettferdig at mor skal slite seg ut med å holde huset strøkent også...? Hvorfor skal ikke far bidra? Å være hjemme med baby var mye hardere enn jobben min, for å si det mildt. Så her var det helt uaktuelt at jeg skulle ta alt husarbeidet mens mannen var på jobb. Det var dager jeg ikke fikk dusjet engang før om kvelden når mannen kom hjem. Du kan ikke sammenligne å sitte barnevakt med å ha ansvar for en baby 24/7. Beklager, men her vet du ikke hva du snakker om. Anonymkode: 3e853...183 22
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvor gammel barnet er. Er det en liten baby, så sover vel de mye på dagtid? Å ha barn er tøft, men hvis han jobber fult og hun er i permisjon, så burde det deles 50/50 Du kan faktisk ikke sammenligne det å sitte barnevakt i ny og be og det å være mor på fulltid. Anonymkode: 7d281...d8e Ikke alle babyer sover mye på dagtid .Min eldste sov max 20 min av gangen på dagtid, og da måtte jeg sove selv for å ikke bli gal. Om natten var det nemlig minimalt med søvn Hyppig oppvåkning for amming/unge som hylte, og jeg slet med å sovne igjen mellom slagene. Så jeg fikk aldri mer enn 1 times søvn sammenhengende, og kanskje 2-4 totalt om natten. Så nei, da drev jeg ikke og støvsugde når ungen endelig sov.... Jeg er enig i at man bør dele på det, men her mente tydeligvis mannen at ts skulle ta 100% Og det er IKKE rettferdig. Anonymkode: 3e853...183 11
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, Antoinette skrev: Når jeg passer barnet over flere dager får jeg et godt inntrykk av hvordan det er ja. Sier ikke at det ikke er slitsomt men huset er i orden. Denne problemstillingen er en klisjè. Du passer neppe en baby over flere dager... Små babyer skal ikke være uten en forelder flere dager i strekk. Så det tror jeg rett og slett ikke på. Du kan gjerne ha passet barn over 1 år flere dager i strekk, men ikke en liten baby. Du får heller ikke fullt inntrykk av å ha passet en baby i noen dager, nei... Du ammet vel heller ikke barnet du passet? Prøv å gå uten søvn mer enn en time om gangen i uker og måneder, du, så kan du komme tilbake og si hvor mye energi du har til overs til å holde huset strøkent. Anonymkode: 3e853...183 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå