Cecilie82 Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Endte opp med kyllingenchilladas og Quesadillas denne helgen. Hva med dere? Del gjerne oppskrift.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Opererer ikke med det begrepet. Jeg spiser etter hva jeg har lyst på, ikke ukedagene. Anonymkode: 9cc8a...02b 7
Djungelvrål Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Jeg laget quesadillas i helgen men de ble ikke spesielt bra, ble vasne under og klistret seg ikke sammen slik at man kunne delt den opp som en pizza.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Lørdagsmiddag (som spises tidligst kl 19) er i landet pizza/taco. Det kan være alt fra plain pizza/taco, til calzone, burritos, enchiliadas, osv. Men det må være i det landet der. Synes det er nedtur å være på besøk hos folk, og så får man servert biff eller sushi. Må være smeltet ost og litt trashy på lørdagskvelden. Søndagsmiddag kan være mye rart, men det skal være bedre enn hverdagsmiddag. Fårikål, sosekjøtt, kjøttkaker, viltgryte, osv, men ikke fiskegrateng, fiskekaker, kjøttdeig og spagetti, o.l. Anonymkode: 23c5d...f6c 1
Ullvott Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 (endret) Helgemiddag for oss er mat som tar lengre tid å lage enn vi vanligvis har tid til i hverdagene. Ting som skal koke lenge, steke lenge eller som krever mye forarbeid. Det trenger ikke være dyrere enn hverdagsmaten, men oftest er det laget fra bunnen og med færre «snarveger». Men ingen regel uten unntak: har vi lyst på noe som er lettvint, og som også passer på en tirsdag, så lager vi det selv om det er aldri så mye helg. I går hadde vi ovnsstekt laks med ovnsbakte grønnsaker. Ikke vanskelig eller dyrt, men det bruker sin tid i ovnen. Endret 18. september 2017 av Ullvott 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Her i heimen er det blitt taco på fredager, det har eldstegutten så lyst på. Lørdag er det ofte hjemmelaget pizza, ev take away pizza eller thaimat. Søndag er det skikkelig søndagsmiddag, som en eller annen stek, kjøttkaker, biff, gryte eller feks laks. Alltid med poteter/grønnsaker og hjemmelaget saus. Anonymkode: 39e80...6bd 1
Cecilie82 Skrevet 18. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2017 (endret) Prøvde meg på tacopai en helg. Kan anbefales. Rester kan fryses Endret 18. september 2017 av Cecilie82
Gjest Catalina Culès Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 Jeg spiser det jeg har lyst på den dagen, uavhengig om det er helg eller hverdag, har jeg lyst på taco på en Tirsdag så spiser jeg det.
Cecilie82 Skrevet 18. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2017 (endret) 1 minutt siden, Blair Waldorf skrev: Jeg spiser det jeg har lyst på den dagen, uavhengig om det er helg eller hverdag, har jeg lyst på taco på en Tirsdag så spiser jeg det. Endret 18. september 2017 av Cecilie82
caskerette Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 Fredag gjerne noe kosemat, men det er faktisk sjelden vi lager pizza, taco eller lasagne. Det var egentlig et godt spørsmål hva pokker vi spiser på fredager, men denne fredagen var det biffsnadder, og det var snadder. Lørdag er vi som oftest ute av huset og spiser noe lettvint ute, eller vi får mat der vi kommer. Søndag spiser vi alt mulig, ut av fryseren eller noe planlagt, hvis vi husker at det kommer en dag søndag også. Vi har ikke søndagsåpne butikker, så ikke alltid det blir middag søndag. Denne søndagen hadde vi noe søndagsmiddag-aktig noe, med saus og poteter, men som regel er det ingen regel, alt mulig på søndager som ellers i uka.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 På lørdagen liker jeg "kvess" - pizza, burger, nachos osv. På søndagen liker jeg tradisjonell husmannskost - kjøttkaker, shepherd's pie osv Anonymkode: 97fb4...1fe
Nappetass1 Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 Helgemiddager er for meg synonymt med hva enn vi måtte ha lyst på! Har ikke barn og slipper derfor taco eller/og pizza i det uendelige. Elsker å prøve ut nye ting med eksklusive råvarer og å kose meg med kokkelering og et glass vin! Herlig
Ingrid Louise Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Helt klart taco eller hjemmelaget pizza!
Sirah Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 Jeg spiser det jeg har lyst på uavhengig av ukedag. Både jeg og samboer jobber ofte på litt rare tidspunkt så vi jobber gjerne søndag men har fri mandag. Svinesteiken kan da like greit bli laget mandag som søndag lissom 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 Grøt og tomatsuppe.. Anonymkode: fc2ae...c17
fresia Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 jeg skiller ikke mellom helge- og hverdagsmiddag i dag skal jeg ha hjemmelaget tacopizza - selv om det er mandag
Mynona Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 I helgen blir det som regel noe dom tar lang tid å lage, siden vi da kan starte på middagen tidlig. Men det kan også være noe raskt. Men prøver å lage noe ekstra godt hvis jeg har inspirasjonen til det. Kommer an på hva butikkene har på tilbud også. Pizza er hverdagsmat, og ikke kosemat for meg.
moroklompen Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 11 timer siden, Mystix skrev: Jeg laget quesadillas i helgen men de ble ikke spesielt bra, ble vasne under og klistret seg ikke sammen slik at man kunne delt den opp som en pizza. Hvordan lagde du de? Anbefaler deg å fylle dem og steke dem i panna på begge sider, det blir alltid bra her :-D
IronMaiden Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 Hvis det er fint vær liker eg og kjæresten å gå lang tur i skogen/på fjellet, og lager mat på stormkjøkken ute. Da blir det som regel Toro ett eller annet, eller real turmat Ikke gourmetmat akkurat, men det meste smaker godt når man er ute! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå