Gå til innhold

N'år sender man ut takkekort etter bryllup??

Anbefalte innlegg

Gjest Ogghaboggha
Skrevet

Hei.

Min "tideligere" bestekamerat giftet segi begynnelsen av oktober, og jeg sendte med en liten gave nedover. Min ex som var brugdommens forlover tok den med og ga den til brudeparet. Det var ikke en kjempestor ting, men alikevel så hadde jeg regnet med et takkekort eller en liten telefon der man sier takk i allefall.. Vi har ikke hatt så veldig mye kontakt det siste året, mye fordi kjærsten hans var veldig sjalu på meg. Men man kan vel utvise normal høfelighet for det... For nå er det 4 mnd siden brylluppet, pleier man ikke sende ut takkekort etter en mnd eller no???

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at det går over 4 måneder. Kanskje de vil gi kortet neste gang dere sees?

Skrevet

Noen fotografer er innmari treige. Da jeg giftet meg gjorde vi det så raskt vi kunne, dvs noen få dager etter vi fikk de. Da var det gått 2,5 mnd!

Jeg synes ideelt set man bør få de ut inne 3 mnd.

Skrevet

Vi giftet oss i oktober, og er fulle av dårlig samvittighet over ikke å ha fått ut takkekortene enda. Det er liksom bare det at etter bryllupet var vi så møkklei å organisere bryllupsting, at det var deilig å bare gjøre ikke-bryllupsting en stund :-)

Skrevet

Jeg venter på takkekort fra et bryllup jeg deltok i i fjor sommer,........(i det tilfellet er det ikke fotografen som er treg).

Skrevet
Vi giftet oss i oktober' date=' og er fulle av dårlig samvittighet over ikke å ha fått ut takkekortene enda. Det er liksom bare det at etter bryllupet var vi så møkklei å organisere bryllupsting, at det var deilig å bare gjøre ikke-bryllupsting en stund :-)[/quote']

Synes det er litt frekt, jeg. Her er det bruder som planlegger alt til minste lille detalj, time etter time, men så har man ikke ork til å takke....

Selv brukete jeg en lørdag ettermiddag på å skrive alle, mannen skrev på adresser og de ble postet mandagen. Tar ikke så lang tid.

Skrevet

Syns 4 måneder er litt drøyt! Det blir for dumt å unskylde seg med at man er lei av å planlegge/organisere bryllup - rett og slett litt uhøflig å ikke få avgårde takkekortene. Er enig i at 3 mnd bør være et maksimum!

Gjest Anonymous
Skrevet

:roll: Hmmmmmmmmmmmmm..........

Dette fikk meg til å tenke på et bryllup til ei venninne vi var bedt i noen år tilbake... Vi meldte avbud, da noe kom i veien. Sendte brudeparet et gavekort på 400 kr. Over et år senere spurte denne venninna meg om vi hadde fått takkekort ( da vi satt å så på brudebildene deres - med ferdige takkekort i ). Nei, svarte jeg da som sant var. Nå har det gått fire år siden den samtalen vi hadde da - men har enda ikke fått noe takkekort...

(... men vi er venner for det...)

Etter et annet bryllup kom takkekortet halvannet år senere. Var dessuten i bryllup i sommer - har enda ikke fått takkekort...

Jeg skal gjøre mitt ytterste for å få takkekortene ut på høsten... :sjarmor:

Gjest Bertine
Skrevet

jeg vil på vegne av alle bruder si unnskyld!!

Vi giftet oss i sommer, og har enda ikke fått ut alle kortene. Dette har flere årsaker; treg fotograf, sliten brud(!), mye å gjøre på skolen(praksis + oppgaver), mangen vi fikk pakker av må sendes til (har ikke adressene), og det tar tid å skrive 200 takkekort!

Men nå har vi fått ut nesten alle, og jeg har dårlig samvittighet for at det tar så lang tid :oops:

Så, bær over med oss! (men 4 år er kanskje litt lenge... :wink: )

Skrevet

Vi fikk avgårde de siste takkekortene rett før jul. De fleste fikk vi ut uka etter at vi fikk dem fra fotografen. Andre ville vi dele ut selv, og da tok det litt tid med enkelte.

Noen ga vi til mødre og andre for at de skulle levere videre, og de takkekortene ble det en del sommel på :oops:

Og så hadde vi noen der vi sleit litt med å få tak i adressene. Noen fikk ikke takkekortet før etter nesten 5 mnd :oops:

Poenget mitt er at de fortsatt bare kan være trege, og uansett hva grunnen er, er den ikke god nok. Håper du snart får takkekortet/en telefon der de takker.

Kaster kanskje stein i glasshus nå, men mener disse kortene bør ut i løpet av 3mnd, max 4. Slik jeg ser det er ingen av grunnene vi hadde gode, men grunner, det er det..

Skrevet

Vi sendte ut takkekortene våre etter 2 måneder. Jeg ville helst sendt de ut før, men det var så mye kluss med fremkallingen av bildene.

Vi ville iallefall være bedre enn et vennepar av oss. Samboeren min var forlover for to og et halvt år siden, og vi har ennå ikke fått takkekort. Det er absolutt mangel for respekt. Et takkekort er det minste en kan få når en har vært forlover og en har gjort litt ekstra for at både utdrikkingslaget og bryllupet skal bli bra.

Skrevet

Noen er raske, mens andre er trege...sånn er det bare...

Vi sendte ut våre takkekort etter ca 2 mnd. Mens jeg har opplevd å få takkekort 1 år etter bryllupet!

Skrevet
Noen er raske, mens andre er trege...sånn er det bare...

Vi sendte ut våre takkekort etter ca 2 mnd.  Mens jeg har opplevd å få takkekort 1 år etter bryllupet!

Jeg sendte også ut takkekort etter ca 2 mnd.

Og opplevd å få takkekort 1 år etter bryllupet.

Som Augusbrudskriver Noen er Raske,mens andre er trege.Og noen ganger er det fotografen som er sein.

Koldbruna

Skrevet

vi fikk reaksjoner på at vi var raske! og da hadde vi brukt 1 1/2 måned. det som tok lengst tid var å skrive på alle kortene. brukte tid på å skrive litt personlig, men det er dritvanskelig etter hundre kort....

har også lagt merke til at alle takkekort jeg har fått er med jenteskrift, og gubben signerer nederst. slik ble det hos oss også...

M

Gjest Oppgitt av trege folk
Skrevet

Det er utrolig hvor mange gode grunner en kan finne for ikke å gjøre noe??..! :roll:

Min bestevennine over 27 år giftet seg i sommer( siste helg i juni ), og meg og mannen min var forlovere for dem.

Bryllupet var så dårlig organisert og gjennomtenkt at det meste måtte ordnes dagen før og på selve dagen ( under hele bryllupet pluss selskapet ).

Dette ansvaret tok vi på oss, og klarte å ro iland det aller meste ihvertfall.

Bryllupet var lite, totalt var vi ca. 14 stk - to av dem var barn. ( skrev gaveliste, og vet at de fikk gaver som tilsvarer ca. 25 takkekort )

Brudebildene var ferdig fremkalte og mottatt fra fotografen etter 3 uker ( medio juli ).

Vi bor på hver sin kant av landet, og jeg fikk se igjennom fotografbildene i september. Da lo hun og sa at de fikk se når de fikk ut bildene/takkekortene. De er fremdeles ikke sendt ut, og jeg synest det hele er ganske pinlig for dem.

Ikke kan de skylde på at de ikke har tid heller - hun har svangerskapspermisjon og han jobber ikke, så... jeg lurer fælt på hvorfor de ikke sender noe ut? Han er en stor gjerrigknark, og jeg har mine mistanker om at det ligger noe der...... Jeg har forelsått at de kan lage takkekortene selv, eller at de ikke engang sender takkekort med bilder, om det er kostnaden det kommer an på, men nei...... fremdeles ingenting til noen!

Skammelig, spør du meg - utrolig hvor hårsåre enkelte blir om de ikke får oppmerksomhet/gaver av diverse mennesker, men å takke ...... nei det finner man ikke tid til! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...