AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Jeg er en dame på noenogtredve som i oppvekst og helt inntil nylig har blitt overkjørt fullstendig av min familie. Av mine foreldre og to søstre. Jeg skulle ikke heve stemmen min mens søstrene mine torde foreldrene mine ikke si imot.Ergo ble jeg den usikre og tilbaketrukne personen som har preget hele mitt liv negativt. Helt inntil nylig. Mye negativt i livet mitt skjedde og jeg var iferd med å utslette meg selv og jeg begynte å gå til en psykiater for om mulig nøste opp i vanskelighetene. Hun fikk meg til å se dynamikken i min familie klarere og hvordan jeg i alle år har latt meg behandles negativt og rollen jeg så fordekt og stilltiende ble plassert i som om alt skulle være ok utad. Og hjernevaskelse av meg. Med min nye visshet er jeg blitt veldig bevisst på hvordan familien min konstant prøver å manipulere meg tilbake til min gamle rolle.De prøver så hardt men lykkes ikke og da prøver de desto hardere å fornedre meg på det groveste , men veldig kamuflert og uventet og prøver å overrumple meg og observerer min reaksjon. Men jeg er sterk og lar meg ikke påvirkes. Har og får det bedre med meg selv enn noensinne. De prøver og få meg til å føle skam og kaller meg egoistisk når de ikke lenger har den samme påvirkningskraften på meg som tidligere. De vet ikke lenger hvor de har meg.Før hadde de full kontroll. Når familiens svake blir sterk og forlater sin tildelte rolle så må hun jo være syk. Ja for tenk at hun kan være så slem med dem.Som har vært så snill med hun. Selvutslettende personlighet. Nei ikke nå lenger. Anonymkode: dae19...93f 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Så bra du har funnet ut av familiedynamikken TS. Jeg tror mange i spesielt trettiårene mister sløret og innser ting som ikke har vært bra. Jeg har selv gått i psykoterapi i flere år og innsett at noen familiemedlemmer ikke drives av kjærlighet eller godhet for andre men sjalusi. Hvem er sjalu på et barn liksom? Nei det er en veldig vond prosess når man innser og bearbeider disse dynamikkene men man får det mye bedre med seg selv etterpå. Jeg tror ofte mange barn som opplever slike forskjellige dynamikker i familien kan bli veldig sinte og nesten rømme hjemmet i ungdomstiden. Anonymkode: 8ae48...a49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå