Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere?

Anonymkode: 3ea90...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig gjetting, mer eller mindre velfundert. Fakta er det i hvert fall ikke, fakta kan det først bli i framtida, om spådommen skulle slå til. Svindel er det bare om det finnes folk så bortreist at de tror på spådommen, men det er vel ikke mulig?

Skrevet

Man kan definitivt ikke kalle spådommer, readinger og klarsyn el for fakta. 

Det kan vel ikke kalles svindel i den store sammenheng, så lenge det ikke er penger involvert?

Om penger er involvert, kan det vel heller ikke kalles svindel, så lenge kunde vet hva avtalen innebærer, og at informasjon er veiledende.

Kalles vel heller ikke svindel når en kunde har full viten om at informasjonen man mottar, verken er fakta, fasit eller oppskrift på livet som må følges.

Om den som gir mottaker opplysninger, bevisst finner på ting og gjetter, ville jeg kalle det lureri. Og svindel, dersom vedkommende tok seg betalt. 

Selv om man har troen på spådom, klassifiseres det for meg som underholdning.

Fordi:

Man bør aldri leve etter andres ord og spådommer.

Spådommer kommer kan feiltolkes, både av sender og mottaker. 

Mange klarsynte gir god veiledning ut i fra informasjon de tar inn. Det er likevel viktig at man er bevisst på ansvaret man selv har, for sitt eget liv og handlinger. 

Hilsen klarsynt.:)

Anonymkode: de11e...dfa

Skrevet

Vel....jeg vet det er mange som kan spå og ta feil, men jeg har også opplevd at de har hatt skremmende rett. Så jeg tror det er mulig å spå om fremtiden, men at fremtiden ikke er hogget i stein, så det man spår om er kanskje en sannsynlig fremtid ut ifra de valgene vedkommende tar på det tidspunktet man spår dem.

Jeg kan ta et eksempel på en spådom som slo til, eller to egentlig.

Jeg gikk til en healer en vår for noen år siden. Hun var klarsynt, og fortalte mye om meg som hun umulig kunne visst. Hun sa jeg hadde ikke så mange venner (sant), men at den sommeren kom jeg til å treffe noen som jeg kom til å føle samhørighet med og ha kontakt med fremover.

Den sommeren gikk jeg på et helgekurs i dyrekommunikasjon, og på det kurset var det tre damer som overnattet på kurshuset slik som jeg, og vi fikk god kontakt og hadde det veldig gøy sammen, noe som både har vært og er sjeldent i livet mitt for tiden. En av dem har jeg kontakt med enda. 

Før kurset hadde denne damen blitt spådd at hun skulle gå på et kurs der hun skulle møte en stor brun jakthund som skulle "åpne hjertet hennes". Da hun ble hentet på bussholdeplassen av kurslederen, spurte hun om det fantes en hund på kurset. Det gjorde det, det var min hund som er en stor brun jakthundblanding. Hun hadde selv med seg sin egen hund, en svært liten hund, og de var begge veldig skeptisk til store hunder. Men i løpet av kurset så både lekte hunden min med hennes, og hun hadde hunden min på fanget. Dette med store hunder hadde vært så vanskelig for dem begge at damen ble veldig rørt av dette. Så man kan vel si at hunden min åpnet hjertet hennes.

Så jeg vet ikke jeg.

Anonymkode: d6c88...573

Skrevet

Bare svindel, alt sammen...    

Anonymkode: 53a5c...54e

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Vil si det er både gjetting og svindel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...