AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Det er en gutt i svigerfamilien min som jeg er veldig glad i. Han er rolig, snill og flink med de små barna. Faren hans er helt annerledes. Han er høylytt, og ganske vill av seg. Far har en forestilling om hva som gjør noen til "mann". Det er mange jenter i familien, så gutten leker mye med de, og far er redd for at sønnen skal bli homo. Når gutten lekte med dukker tok han dem ifra han og brukte tusenvis av kroner på svære biler og gravemaskiner, enda gutten ikke spurte om det. Når poden ble gammel nok kjøpte han motorcross til han, igjen uten at sønnen viste noe interesse for motorsport. De andre i familien ler av det når han ikke er der og ler av at han er "homofob" (deres ord ikke mitt). Jeg er homofil så jeg reagerer på at han tror sønnen kan blir homofil av å leke med "jenteleker". Jeg vet han ikke er en av de smarteste, men dette er jo bare dumskap. Jeg reagerer også på at familien bare ler av det. Jeg er ikke direkte i slekt med han så jeg føler ikke jeg kan "blande" meg, men søsknene hans eller foreldrene hans burde jo ta en prat med han. For det første bør barnet få leke som han vil uten at faren skal avbryte han fordi det ikke er "mannlig" nok, og for det andre så kan det faktisk være at gutten er homofil. Hva om han er det? Det er ingenting faren hans kan gjøre om gutten faktisk er det, og det vil være veldig vanskelig for han hvis faren hans skal fortsette å være en drittdekk. Jeg syns at familien bør ta det seriøst. Det er ikke riktig at en gutt ikke skal få være seg selv fordi det ikke passer faren hans sitt bilde av hvordan en gutt skal være. En gutt er ikke homo bare fordi han leker med dukker, og hvis han er homo så er han det. Anonymkode: 75831...b50 15
HederaHelix Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Desverre så er det ikke et krav å ha en viss intelligens for å få lov til å formere seg. Synes synd på gutten. Kan ikke fordra denne typen fedre. 17
estrella Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 Det er så tåpelig og det er du som har rett. Jeg har ingen problemer med å si det høyt heller, selvsagt litt innpakket, men de får bare bli sur. Men det er ikke hvor maskulin eller feminin, hvilke leker du leker med, klær eller farger som avgjør legning. Jeg er skeiv som bare fader, men alltid vært jentete. Det var først når jeg ble eldre at det ikke var "bare jentete" (jeg brydde meg lite om sminke og mote), men det er jo helt tilfeldig. Ville neppe vært noe moteløve om jeg var heterofil. 4
Gjest NotNaomi Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 Vel. Noen fedre er sånn dessverre. Men jeg tror ikke gutten tar stor skade av dette da. Og å leke med jenter og like "jenteleker" er ikke nødvendigvis for at han er homofil heller. Vet gutter som elsker dukkevogner for å "rallykjøre"med dem :-) Du er selv homofil og reagerer nok hardere enn oss heterofile. Greit nok det. Men en trenger ikke krisemaksimere heller. Ps. Syns faren her er teit da!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #5 Skrevet 20. september 2017 Kvinner skjønner ikke dette. En kvinne kan aldri gjøre en mann ut av en gutt. Hehe, ikke som mor i alle fall. Faren vil bare se til at gutten hans blir til en ekte mann, ikke en veik tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #6 Skrevet 20. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Kvinner skjønner ikke dette. En kvinne kan aldri gjøre en mann ut av en gutt. Hehe, ikke som mor i alle fall. Faren vil bare se til at gutten hans blir til en ekte mann, ikke en veik tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529 For alt du vet kan ts være en mann. Anonymkode: 36d48...8f6 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #7 Skrevet 20. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faren vil bare se til at gutten hans blir til en ekte mann, ikke en veik tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529 Hva er en ekte mann ? Anonymkode: bcd38...b7e 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #8 Skrevet 20. september 2017 Tenk om en mamma hadde tatt en bil ut av hendene på datteren sin og gitt henne en dukke i stedet, fordi det 'ikke er kvonnelig' å leke med bil. Det er jo helt idiotisk. Enig med deg, TS, noen i familien burde reagere. Anonymkode: 7ec66...24e 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #9 Skrevet 20. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er en ekte mann ? Anonymkode: bcd38...b7e En som ikke underkaster seg kvinner. En som ikke er en tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529
GauteS Skrevet 20. september 2017 #10 Skrevet 20. september 2017 Han gjør det i beste mening. Det er dette som kalles oppdragelse, en oppgave som hos oss tilfaller foreldrene. Om dette kan hindre at gutten senere blir homo, er vel langtfra sikkert, men det ville jo vært strålende om så var tilfelle. Om en del år, når gutten er blitt godt voksen, vil muslimene trolig ha overtatt makta i Norge, og da blir det ikke lenger så festlig å være homo. Enten det skulle bli dødsstraff eller mer lemfeldige tiltak mot denslags avvik.
HederaHelix Skrevet 20. september 2017 #11 Skrevet 20. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En som ikke underkaster seg kvinner. En som ikke er en tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529 Men hvis gutten viser seg å like gutter, så vil han jo ikke underkaste seg kvinner? 11
sol87 Skrevet 20. september 2017 #12 Skrevet 20. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner skjønner ikke dette. En kvinne kan aldri gjøre en mann ut av en gutt. Hehe, ikke som mor i alle fall. Faren vil bare se til at gutten hans blir til en ekte mann, ikke en veik tøffel. Anonymkode: 1ecd7...529 Veike tøfler er de som oppfører seg slik de tror andre forventer av dem, og ikke som den de er. Å være seg selv, enten man liker bil og fotball eller dukker og glitter, det er ikke å være en veik tøffel. 16
sol87 Skrevet 20. september 2017 #13 Skrevet 20. september 2017 2 timer siden, GauteS skrev: Han gjør det i beste mening. Det er dette som kalles oppdragelse, en oppgave som hos oss tilfaller foreldrene. Om dette kan hindre at gutten senere blir homo, er vel langtfra sikkert, men det ville jo vært strålende om så var tilfelle. Om en del år, når gutten er blitt godt voksen, vil muslimene trolig ha overtatt makta i Norge, og da blir det ikke lenger så festlig å være homo. Enten det skulle bli dødsstraff eller mer lemfeldige tiltak mot denslags avvik. Det høres jo ut som en ideell løsning for de av dere som ikke liker homofili, om jeg har forstått deg riktig. Der er jo dere ganske samkjørte med islam. 8
Maleficenta Skrevet 20. september 2017 #14 Skrevet 20. september 2017 2 timer siden, NotNaomi skrev: Vel. Noen fedre er sånn dessverre. Men jeg tror ikke gutten tar stor skade av dette da. Og å leke med jenter og like "jenteleker" er ikke nødvendigvis for at han er homofil heller. Vet gutter som elsker dukkevogner for å "rallykjøre"med dem :-) Du er selv homofil og reagerer nok hardere enn oss heterofile. Greit nok det. Men en trenger ikke krisemaksimere heller. Ps. Syns faren her er teit da! Jeg vil tro han kan ta skade av dette jo. 2
Gjest NotNaomi Skrevet 20. september 2017 #15 Skrevet 20. september 2017 56 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg vil tro han kan ta skade av dette jo. Hvordan da?
Maleficenta Skrevet 20. september 2017 #16 Skrevet 20. september 2017 7 minutter siden, NotNaomi skrev: Hvordan da? Nei for det første vil han jo alltid føle at alt han gjør må godtas av sin far Han tør gjerne ikke være seg selv pga frykt for fordømmelse av sin far Han kan komme til å lukke alle følelser innvendig for han har tross alt lært å ta det som en mann. Om han om så skulle værr homofil så vil han jo bli en skuffelse for sin far. Derav han vil holde seg inni skapet 13
Horten Market Skrevet 20. september 2017 #17 Skrevet 20. september 2017 Hvis det ikke har noen betydning at gutten leker med dukker, så har det heller ikke betydning at jenter får rosa klær og blir penset inn på "jenteting" i ung alder. Som så mange kvinner er opptatt av at IKKE må skje. Selv tror jeg ikke det har noe å si. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #18 Skrevet 20. september 2017 4 timer siden, HederaHelix skrev: Desverre så er det ikke et krav å ha en viss intelligens for å få lov til å formere seg. Synes synd på gutten. Kan ikke fordra denne typen fedre. Nå må du ikke glemme mødrene. De er også i store flertall Anonymkode: 2eb2c...f2a
Gjest NotNaomi Skrevet 20. september 2017 #19 Skrevet 20. september 2017 21 minutter siden, Maleficenta skrev: Nei for det første vil han jo alltid føle at alt han gjør må godtas av sin far Han tør gjerne ikke være seg selv pga frykt for fordømmelse av sin far Han kan komme til å lukke alle følelser innvendig for han har tross alt lært å ta det som en mann. Om han om så skulle værr homofil så vil han jo bli en skuffelse for sin far. Derav han vil holde seg inni skapet Gjelder dette ikke de fleste? Vi har alle noe å strebe etter . Foreldre legger føringen. Tror nok at faren bør få tid på seg. Noen bjeffer mer enn de biter.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #20 Skrevet 20. september 2017 Jeg hadde gjort det samme. Vil ikke ha en sønn som er homo Uansett så tror jeg ikke at han leker med dukker i så tidlig alder spiller noen rolle. Gutter mister naturlig intereasen av dette og går over på gutteting automatisk når tiden går Anonymkode: 2eb2c...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå