Gå til innhold

Hvordan bli mer utadvent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fryktelig sjenert og innadvendt at det blir så kleint sosialt for meg. Tenker hele tiden at det ikke er noen som vil vite av meg uansett, eller at jeg er redd for å si noe som blir oppfattet som rart eller hva som helst. Så jeg er for det meste musestille. Trives alene, men skulle ønsker jeg kunne være litt mer åpen og sosial og kanskje få noen venner.. Tips?

Anonymkode: 55754...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan delta på ting der du har en rolle, feks frivillig arbeid. 

Skrevet

Du må prøve litt og litt å gå ut av din komfortsone. Det er slitsomt og tar lang tid å forandre seg, men det er mulig. Prøv som virre sa, delta på frivillig arbeid :D 

Skrevet

Det var nesten som å lese om meg selv, men jeg har godtatt at sånn er det bare, og trives med det. 

Anonymkode: 11b76...7cd

Skrevet

Ja, det hjelper faktisk å ta brodden av det; som den over skriver, bare godta at det er sånn. I stedet for å stresse med å tenke at "nå må jeg si noe", så bare "slapp av, jeg er sjenert, jeg trenger ikke å si noe, det er greit". 

Ellers, helt seriøst, "lykkepiller" (Cipralex) hjalp veldig for meg. Hadde bare mild depresjon, ikke noe alvorlig psykisk sykdom, men fikk dem for det, men bonusen var at det hjalp enormt på sosiale skills. 

Anonymkode: 023c4...dcd

Skrevet

Kanskje du er introvert, ta en test på nettet:) man lærer mye om seg selv! 

Anonymkode: 19b8f...fb5

• Liker 1
Skrevet

Uff. Hater stille personer, de er så sykt kjedelige

Anonymkode: cd4ee...055

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Hater stille personer, de er så sykt kjedelige

Anonymkode: cd4ee...055

For en unødvendig kommentar. Slike kommentarer kan du egentlig bare holde deg for god for.

Etter min erfaring er mange stille personer ofte svært reflekterte og interessante når de først føler seg trygg nok til å åpne seg. Men folk som slenger med leppa som deg, gjør det vel ikke så mye enklere å slippe seg løs for en personer som i utgangspunktet er stille/sjenert.

Og til deg TS: Du må rett og slett bare dytte litt på komfortgrensene dine. Forsøk å prat med folk overalt, start i det små. Flytt gradvis på grensene dine og utfordr deg selv. Da vil du nok bli mer og mer komfortabel med å være litt frampå. Utover det så vil jeg bare si vær deg selv. Jeg liker ofte å være med folk som ikke har et behov for å være midtpunkt og skrike høyest i en forsamling. Så det at du er litt stille er ikke nødvendigvis en dårlig ting, så lenge du lar folk få muligheten til å bli kjent med deg og ikke gjemmer deg helt bort.

• Liker 2
Skrevet

Ikke bruk alkohol hvertfall, drikke seg til mot er det dummeste du kan gjøre. Prøv å delta på sosiale ting som du liker selv, ikke hva andre vil du skal gjøre. Finn ut av ting på egenhånd, mestring gjør godt. Oppsøk ting du har lyst til.

Skrevet

Godta deg for den du er, 30 % er introverte.

Anonymkode: 2b8cd...c02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...