Gjest Februarbrud? Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Hei! Jeg og min kjære vurderer å sette bryllupsdatoen vår til februar 2006, men jeg ser liksom ikke for meg hvordan pynting og slikt skal være på vinter'n. Har alltid sett for meg at bryllupet skulle være på høsten med masse høstfarger, men pga jobb er ikke høsten aktuelt for oss likevel. Kunne egentlig tenke meg at høstfargene skulle gå igjen i bryllupet uansett årstid da dette er fine farger til meg mht brudebuketten o.l. Har heller ikke så veldig lyst til å pynte med "vanlige" blomsteroppsatser på bordene. Noen ideer til hvordan bordpynt o.l. kan gjennomføres på vinterstid til en rimelig penge. Alle forslag mottas med stor takk. Også de som ikke har høstfargene i seg. Håper noen har gode ideer de vil dele med meg......
miaen Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Vi skal gifte oss 25. februar 2006. Hadde veldig lyst å ha hvitt grønt g sølv farger, spesielt i blomster. Siden det er på vinteren, så kommer vi til å ha dyprøde roser også... Har ikke planlagt noe bord pynting enda, men vil prøve å gjøre det litt " varmt." Kommer også til å ha en del levende lys
Arwen Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Vi ville først ha blått og sølv fordi det var vinter, men ombestemte oss, ønsket å gjøre det litt varmere så fargene ble dyp rødt, sølv og hvitt. Vi har hvite kubbelys med lik pynt som serviettringene våre Disse skal stå i grupper med tre og tre med spilfliser under. Mellom lysene skal vi ha tre rosevaser på rad med grand prix roser i. Midt på bordet går det en løper i chiffon som ligger "krøllete". Tror det blir veldig fint. Har nå også fått lånt meg mange Rosendal vinkarrafler som vi skal bruke til vann. Tror det blir bra jeg
Cajsa Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Jeg er februarbrud. Du kan jo ta en kikk i dagboken min, og se om du finner noen tips der? Skal dekke med glassylindere med bittesmå glassperler, med et Isblått snøkrystall-lys Ellers skal det være "hjertegress" med påbundne hvite orkideer som slynger seg på bordet. (Litt vaskelig å forklare... ) Lykke til!
Gjest Februarbrud? Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Takk for gode tips! Har begynt å lure på om jeg skal bruke granbar i ei slags stripe eller i grupper på bordene sammen med kubbelys på speilfliser. Tenkte også kanskje å pynte lysene med sølvtråd og perler eller røde bånd. Eller blir dette for julete??? Arwen: Hvilken farge har du på chifonduken? Gleder meg!! :-)
Olifant Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Jeg personlig synes nok røde bånd kan bli litt julete... Ville nok satset på litt kalde blåtoner... men det er bare meg da.
Gjest Februarbrud? Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Jeg er veldig redd for at granbar og rødt, uansett om det røde er bånd eller blomster e.l., blir veldig julete, men jeg er liksom så oppsatt på å bruke rødt og andre slike høstfarger. Spesielt mht brudebuketten som jeg skrev her til å begynne med. Hva synes dere om å ha rød bukett og å pynte bord, innbydelser, bordkort o.l. i blått da? "Må" man ha brudebuketten i samme farger som resten av opplegget? Vet at man ikke "må" noe som helst da, men.....
Olifant Skrevet 21. januar 2005 #8 Skrevet 21. januar 2005 hvilke farger er det du skal ha i buketten da? du kan jo bruke noen av fargene til pynting, men prøve å unngå "julerød"? er mange røde nyanser som ikke er så julete
Gjest Februarbrud? Skrevet 21. januar 2005 #9 Skrevet 21. januar 2005 Har ikke tenkt sååå nøye over akkurat hvordanbuketten skal være, men kunne tenke meg røde roser sammen med f.eks noe grønt og oransje gerberaer. Vil i allefall ikke ha buketten KUN rød og grønn.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 Hei. Granbar og rødt sammen blir veldig julete, ja. Skjønner godt at du vil ha rød bukett, men må du ha granbar da? Hva med å pynte bordene med noe annet grønt? Eføy? I vårt bryllup la vi gerbera i gult og rødt løst ut på bordene sammen med grønn eføy. Dette var om sommeren, men jeg tror noe sånt ville egnet seg om vinteren og.
Arwen Skrevet 21. januar 2005 #11 Skrevet 21. januar 2005 Arwen: Hvilken farge har du på chifonduken? Jeg bruker en veldig dyp rødfarge. Har lagt ut bilde her, men det ser veldig rødt ut. Den er et par nyanser mørkere enn på bilde. Har vært veldig obs på å ikke bruke "julerød" for det blir veldig feil synes jeg. Jeg ville også unngått granbar sammen med rødt. Det blir jul uansett. Ville heller brukt eføy som noen foreslår over her
Shoegal Skrevet 21. januar 2005 #12 Skrevet 21. januar 2005 Jeg ville gått for et hvitt tema!(jaaa, hvit er yndlingsfargen min... :oops: ) Noe som kan være kjempelekkert er å finne noen kvister, spraymale dem LETT med hvit maling - kjempefint som borddekorasjon om vinteren. Når det gjelder lyssetting er det kjempefint med glassbyggerstein!(og dette blir flott sammen med de hvitfargede kvistene) Ta en stein, sett en oppå(sånn at det ser ut som en T opp ned), og plasser telys oppå og på sidene! Gir et veldig fint lys, ser bra ut og er rimelig, men uten at det ser billig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå