Gå til innhold

Spørsmål til dere som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat synes dere det er stress at barna har med seg? Jeg går noen ganger litt dårlig samvittighet når jeg sender med feks salat da barnet ofte griser litt ekstra når hun spiser det. Er det noe dere som jobber i barnehage tenker over, eller synes dere det bare er fint at barna har med seg litt ulik mat? 

Anonymkode: 58137...b8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det akkurat det samme, det blir grisete uansett. Men det pleier å være lettere å spise brødskiver enn salat. Likevel skal det gå greit å ta med noe annet, men ikke send salat med ungen din hver dag.

Skrevet

Det er fint med ulik mat. De minste griser jo litt, men det er ok. Det viktigste er å ikke ha med den verste grisematen hvis vi er på tur.

Skrevet

Hvis du synes det er stress for barnet å spise salat, hvorfor sender du med det i bhg. Da kan du sørge selv for at ungen får i seg nok salat om du mener det er viktig å få i seg. 

En dyktig bhg ansatt vil aldri stresse om å få i barna ALT de har i matpakken. 

En grei matpakke etter min erfraring: polarbrød med godt pålegg og oppkuttet frukt. 

Hilsenped.lederl

Anonymkode: 6dc34...70a

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at barna har med ulike ting og særlig salater for det kan gjøre de mer kresne barna litt nysgjerrige på nye ting.

Skrevet

Sorry. Leste grinete i stedet grisete. Null stress med grisete mat i bhg. Verre på tur. 

Anonymkode: 6dc34...70a

Skrevet

Neida, gris blir det uansett. Spiller ingen rolle om det er tørr skive med servelat eller en boks salat, det havner litt her og der. Det eneste jeg syns er slitsomt er "fiklemat" på tur. Er en liten en her hvor mammaen er veldig glad i å lage spennende mat, som f.eks sushi. Ikke send sushi med en toåring på skitur.

Anonymkode: 3889c...dca

Skrevet

Hva er galt med Grandiosa? 

Anonymkode: f6c45...66a

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med Grandiosa? 

Anonymkode: f6c45...66a

Ahh.. Disse grandiose forestillingene om Grandiosaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...