AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Jeg skal neste år søke et studium, og er usikker på om snittet mitt er høyt nok. Da jeg søkte via samordna opptak for noen år siden, stod snittet mitt i opptaksbrevet tror jeg. Men, dette var ikke det samme som det som stod på vitnemålet mitt på vgs - det var litt høyere. Jeg husker ikke eksakt hva det var, og har sett på vitnemålet mitt fra vgs på nettet, og prøvd å regne ut -men det er mye lavere snitt enn hva som stod i samordna opptak for noen år siden. Noen vet hvordan jeg kan finne ut dette? Har vært innom samordna opptak, i søkerportalen, men finner ingenting der heller. Anonymkode: 0f616...51a
gobbledigook Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Jeg kan se det om jeg går på SO -> se søknad -> det utropstegnet som står under "poeng" og bak tilbudene
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, gobbledigook skrev: Jeg kan se det om jeg går på SO -> se søknad -> det utropstegnet som står under "poeng" og bak tilbudene Ja, men det er vel fordi du har en søknad liggende inne? Jeg har ikke søkt opptak enda. Kan jeg likevel se snittet mitt noe sted? Anonymkode: 0f616...51a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er vel fordi du har en søknad liggende inne? Jeg har ikke søkt opptak enda. Kan jeg likevel se snittet mitt noe sted? Anonymkode: 0f616...51a Nei, hvis du ikke har søkt har de ikke regnet det ut. Anonymkode: 5572f...9a1
gobbledigook Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men det er vel fordi du har en søknad liggende inne? Jeg har ikke søkt opptak enda. Kan jeg likevel se snittet mitt noe sted? Anonymkode: 0f616...51a Ahaa, nei, da kan du nok ikke det. Men det er jo bare til å regne ut snittet fra vgs og deretter legge til tilleggspoengene dine.https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/ 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 1. Regn ut karaktersnittet ditt 2. Multipliser med 10 3. Legg til tilleggspoeng Anonymkode: 33419...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå