AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #41 Skrevet 19. september 2017 Nå får folk slutte å mene at man må ut av hus når man er 18. herregud. Hvorfor skal man ikke bo hjemme? Bo hjemme med foreldrene så lenge man kan. Mamma og pappa er de jeg prater mest med i løpet av en dag, og spise middag med dem og høre hvordan dagen dems er, er kanskje ikke noe jeg får oppleve om 10-20 år. Nyt det å bo hjemme mens man kan! Hjelp til mens man kan og foreldrene vil at du skal. Håper det ordner seg for moren din ts, ikke les de tullesvarene du får her. 🖤 Anonymkode: 2b30a...23a 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #42 Skrevet 19. september 2017 Hvis du vil hjelpe moren din, kan du gjøre som alle andre å ta sudielån (beste lånet man kan ha), og spare resten av det du får. Du har 7000 i mnd, det er ca det studenter lever på når de bor for seg selv. Betal nå minst 2000 til moren din, og bidra litt med matinnkjøp. Du snylter jo på hu, nå som hun itilleg sliter Anonymkode: 39456...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #43 Skrevet 19. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil hjelpe moren din, kan du gjøre som alle andre å ta sudielån (beste lånet man kan ha), og spare resten av det du får. Du har 7000 i mnd, det er ca det studenter lever på når de bor for seg selv. Betal nå minst 2000 til moren din, og bidra litt med matinnkjøp. Du snylter jo på hu, nå som hun itilleg sliter Anonymkode: 39456...b6f Er nok ytterst få lærlinger som tar opp studielån i lærlingtiden, og studielånet vil jeg jo ha når jeg skal studere videre. Anonymkode: 1bed5...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #44 Skrevet 19. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil hjelpe moren din, kan du gjøre som alle andre å ta sudielån (beste lånet man kan ha), og spare resten av det du får. Du har 7000 i mnd, det er ca det studenter lever på når de bor for seg selv. Betal nå minst 2000 til moren din, og bidra litt med matinnkjøp. Du snylter jo på hu, nå som hun itilleg sliter Anonymkode: 39456...b6f Det er ikke snylting når moren har plikt til å forsørge henne. Lærlingtiden er en del av videregående opplæring og går derfor under regelen for underholdningsplikt ovenfor barna(selv myndige). Anonymkode: 4dc71...349 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #45 Skrevet 20. september 2017 TS : får du bidrag fra din far?? Som flere nevner varer bidragspkikten ut videregående.. Din inntekt regnes med og etterhvert vil man som lærling få så høy inntekt at man ansees som selvforsørget, men NÅ har du jo ikke det.. Om du får bidrag kan du jo bruke de ekstra pengene på å hjelpe din mor.. Anonymkode: 4b692...841
Rosalie Skrevet 20. september 2017 #46 Skrevet 20. september 2017 Har du søkt din far om bidrag? Du kan få det inntil du er ferdig med videregående utdanning. Og har du sjekket opp om du har krav på grunnstipend i tillegg til lærlinglønna? 1
Måbarefåsiat... Skrevet 20. september 2017 #47 Skrevet 20. september 2017 Hvis du kan ta studielån, så gjør det. Og selv om du har bilutgifter, virker det ikke som om du skjærer helt inntil beinet i forsøket på å hjelpe moren din. Forsørgerplikt meg her og der, hvis denne bekymringen er virkelig, så bidrar man enda litt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #48 Skrevet 20. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS : får du bidrag fra din far?? Som flere nevner varer bidragspkikten ut videregående.. Din inntekt regnes med og etterhvert vil man som lærling få så høy inntekt at man ansees som selvforsørget, men NÅ har du jo ikke det.. Om du får bidrag kan du jo bruke de ekstra pengene på å hjelpe din mor.. Anonymkode: 4b692...841 Pappa betaler ingenting for meg, verken til meg eller mamma. Vi har god kontakt, men jeg vet ikke helt hvordan den økonomiske situasjonen hans er. Synes det er så ekkelt å spørre om sånt, men jeg kan nevne bidragsplikten for mamma, og se hva hun sier om det. Anonymkode: 1bed5...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #49 Skrevet 20. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pappa betaler ingenting for meg, verken til meg eller mamma. Vi har god kontakt, men jeg vet ikke helt hvordan den økonomiske situasjonen hans er. Synes det er så ekkelt å spørre om sånt, men jeg kan nevne bidragsplikten for mamma, og se hva hun sier om det. Anonymkode: 1bed5...ee0 Du synes det er ekkelt å spørre faren din, men snylter glatt på moren din? Anonymkode: de790...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #50 Skrevet 20. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du synes det er ekkelt å spørre faren din, men snylter glatt på moren din? Anonymkode: de790...5fe Dette blir faktisk for dumt, jeg snylter absolutt ikke. Anonymkode: 1bed5...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #51 Skrevet 20. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette blir faktisk for dumt, jeg snylter absolutt ikke. Anonymkode: 1bed5...ee0 Men moren din har ikke noe større forsørgeransvar for den enn faren din. Anonymkode: c1af9...d83
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #52 Skrevet 20. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men moren din har ikke noe større forsørgeransvar for den enn faren din. Anonymkode: c1af9...d83 Ikke i teorien, men i praksis så er det hun som har forsørget meg i ti år nå. Anonymkode: 1bed5...ee0
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #53 Skrevet 20. september 2017 Dette er dessverre realiteten. Jobber som bare det for å tjene minst 6G hvert år, tilfelle jeg havner der. Anonymkode: f5644...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå