AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Del Skrevet 17. september 2017 Er det mulig å merke bekkenløsning så tidlig som 16+1? Har kjempe smerter nederst i ryggen, og det går nedover begge lår, legger og føtter. Føler underlivet er ømt også. Merket stølhet/voksesmerter følelse, altså ikke så mye stikkende, men vedvarende smerte gjennom hele dagen. Virker greit nårjeg våkner, tenker det bare var dårlig dag, men utover dagen er det i gang igjen. Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 17. september 2017 #2 Del Skrevet 17. september 2017 Noen får det allerede i uke 6 og 7... så ja, det er mulig! Kroppen forandrer seg osv. Ta en tur til kiropraktor! Min kiropraktor holdt meg i sjakk hele graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #3 Del Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, GulSol skrev: Noen får det allerede i uke 6 og 7... så ja, det er mulig! Kroppen forandrer seg osv. Ta en tur til kiropraktor! Min kiropraktor holdt meg i sjakk hele graviditeten. Er dette noe som går under gratis eller må jeg selv betale? Ingen problem altså. Tenkte også å ta litt turer i svømmehallen fremover. Er slitsomt å ha det sånn, men har jo fått alt annet i graviditeten så det måtte vel komme 😅 Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 17. september 2017 #4 Del Skrevet 17. september 2017 Det er delvis dekket av HELFO, men ikke fullstendig, jeg betalte egenandel på 500 kr første gang og 400 hver gang ellers. Gikk 1-2 ganger i uken, noen ganger annen hver uke fra uke 20 og utover.. Da var jeg helt ødelagt i ryggen allerede og hadde begynt å gå som ei ku, til tross for ingen mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #5 Del Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, GulSol skrev: Det er delvis dekket av HELFO, men ikke fullstendig, jeg betalte egenandel på 500 kr første gang og 400 hver gang ellers. Gikk 1-2 ganger i uken, noen ganger annen hver uke fra uke 20 og utover.. Da var jeg helt ødelagt i ryggen allerede og hadde begynt å gå som ei ku, til tross for ingen mage! Der jeg har gått tidligere koster det bare 375,- pr gang. Har fått litt mage allerede, nok til at noen legger merke til det og samboer kaller meg kula 😅 Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #6 Del Skrevet 17. september 2017 Også verker det liksom i rompeballene! Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #7 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg fikk plager allerede i uke 9-10 så joda, fullt mulig. Årsaken er jo hormonelt så man trenger ikke være stor/langt på vei for å få bekkenløsning. Anonymkode: 89855...087 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #8 Del Skrevet 17. september 2017 Bekkenplager var et av mine første symptomer, selv før jeg visste jeg var gravid. Det som har hjulpet på meg er enkle bekkenbunnsøvelser, lett massasje og svømming Anonymkode: ca1cc...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #9 Del Skrevet 17. september 2017 Hva gjorde dere ift jobb? Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #10 Del Skrevet 18. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde dere ift jobb? Anonymkode: b2c75...4a5 Har ikke trengt å få tilrettelegging så langt. Sjefen anbefalte meg en treningsgruppe for gravide som finnes her hvor jeg jobber så jeg deltar på det. Synes faktisk det har hjulpet Anonymkode: 89855...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 18. september 2017 #11 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg fikk plager allerede i uke 6, så deg er mulig. Du må betale intill 1990 for fysio, etter det får du dekket resten. Men du må finne en med driftsavtale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 18. september 2017 #12 Del Skrevet 18. september 2017 Jeg er i uke 10 og har begynt å få vondt nederst i ryggen og i den ene skinka. Mistenker bekkenløsning. Ikke sover jeg om natten heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #13 Del Skrevet 18. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke trengt å få tilrettelegging så langt. Sjefen anbefalte meg en treningsgruppe for gravide som finnes her hvor jeg jobber så jeg deltar på det. Synes faktisk det har hjulpet Anonymkode: 89855...087 Jeg jobber som renholder og hos oss er det veldig presset på tid så vil si det er veldig fysisk hardt arbeid, derfor blir jeg usikker på hva jeg gjør om det blir verre nå. Anonymkode: b2c75...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #14 Del Skrevet 18. september 2017 For noen uker siden begynte jeg å kjenne bekkenløsning, jeg tok en test og den var positiv. Jeg testen på ikm og hadde kjent bekkenløsningen noen dager allerede. Så jeg begynte altså å kjenne i bekkenløsningen før positiv test. Jeg har nylig vært gravid (5mnd siden jeg fødte) så det er vel derfor jeg kjenner det så tidlig. Anonymkode: 581be...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #15 Del Skrevet 18. september 2017 Hos meg kom bekkenløsning gradvis fra uke 14. Jobber som sykepleier, men fikk lite tilrettelegging så ble etterhvert 100% sykemeldt ut svangerskapet. Å ikke jobbe, samt trening i vann og gruppetrening for gravide hos fysioterapeut har hjulpet slik at det ikke har blitt veldig mye verre (er nå i uke 23). Betaler forøvrig bare 95kr pr gang for gruppetrening hos fysioterapeuten. Der gjør vi styrkeøvelser som skal styrke bekkenmuskulaturen, mens hun går rundt og veileder/hjelper med tilrettelegging. Veldig greit synes jeg 😊 Anonymkode: 7419a...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #16 Del Skrevet 19. september 2017 Fikk det i uke 10, klarte å holde meg i jobb ved hjelp av fysioterapi frem til uke 22, da ble jeg sykemeldt. Gikk til behandling en dag i uka. Anonymkode: 22f39...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #17 Del Skrevet 20. september 2017 Fikk bekkenløsning i uke 7. Jeg gikk til en fysioterapeut som hadde mye erfaring med gravide/benkeplater. Fikk treningsprogram, lærte å behandle med triggerpunktmassasje og fikk informasjon om forebygging. Jeg trengte ikke noe mer. Ble sykemeldt to uker før permisjon. Anonymkode: 722c9...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #18 Del Skrevet 20. september 2017 ...jeg fikk bekkeløsning før positiv test, på alle tre. Dette er hormoner som gjør og for meg var det første graviditetstegn... Anonymkode: 3399f...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå