Gå til innhold

Han sa navnet mitt ikke var pent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, samboer, svigermor og 3 andre satt på besøk hos "sviger-bestemor". Vi snakket om navn for jeg og min samboer venter barn.. så sa onkelen hans.. "navnet Ragnhild er ikke ett fint navn!" "Så svarte de rundt, "hun heter jo Ragnhild", og "joda det er ett fint navn".. og det ble en veldig klein stund, og jeg sa ikke ett ord etter det nesten, jeg prøvde å virke "med" i samtaler etter det men åpnet nesten ikke munn, for jeg ble egentlig ganske lei meg, så jeg sa jeg skulle på do og prøvde å unngå han etter det.. Jeg vet ikke om det er gravidhormonene men jeg begynte nesten å gråte, klarte å holde meg men er ganske sikker på at jeg satt der med blanke og røde øyne.. 

Teit klage-innlegg, jeg vet.. men måtte få det ut 😥

Hva syntes dere om navnet mitt? (Ragnhild) Trenger ærlige svar.. har jo ett mellomnavn jeg også bruker da men de tenker på meg kun som en Ragnhild.. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at Ragnhild er et vakkert navn @Elena87 :hjerte::klem: 

Anonymkode: 6717d...ea6

• Liker 13
Skrevet

Jeg synes Ragnhild er et vakkert og kongelig navn. Vi vurderte det til vår datter, men det endte med Ragna i stedet fordi mannen min liker litt kortere navn. 

Vi skulle kalle opp etter min farfar, Ragnvald. Blir det gutt så kommer han til å få det som et navn nummer to. Fordi Ragna og Ragnvald som søsken blir litt overkill. :)

Anonymkode: af3e8...850

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ikke så glad i navnet Ragnhild, men det kommer utelukkende av assosiasjonene mine til navnet. Jeg ville imidlertid aldri ha sagt (eller tenkt) at Ragnhild ikke er et fint navn. Jeg kan ikke tenke meg at oppfatningen til denne onkelen er spesielt utbredt. 

Anonymkode: de962...fae

• Liker 3
Skrevet

Det er kjempefint. Men ganske langt unna typiske trend-navn (Emma, Ella, Chrisander, Sienna...), så kanskje han er en sånn type som liker det. Folk er forskjellige, ikke tenk mer på det du :-) 

Anonymkode: a8b5a...362

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ragnhild er pent, Kjenner ei koselig dame med det navnet :)

Skrevet

Synes det er kjempefint, mye finere enn mitt sære navn. Ragnhild er klassisk og tidløst.

Anonymkode: 7d145...81e

• Liker 5
Skrevet

Er denne onkelen dement? Mange demente kan finne på å si upassende ting.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke fan av Raghild, men stygt er det slettes ikke. Bare tenk på de navnene som finnes på idag, de er jo stein hakke tullete.

Gå for Ragnhild dere og drit i hva andre sier.

• Liker 4
Skrevet

Litt kjedelig navn

Hverken et fint eller stygt navn

Anonymkode: e786c...330

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Jeg er ikke fan av Raghild, men stygt er det slettes ikke. Bare tenk på de navnene som finnes på idag, de er jo stein hakke tullete.

Gå for Ragnhild dere og drit i hva andre sier.

Forstår det slik at det ikke er alternativet til barnets navn, men TS sitt navn. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Ragnhild er pent, Kjenner ei koselig dame med det navnet :)

Samme her🙂 Har utelukkende positive assosiasjoner til det navnet❤️😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er denne onkelen dement? Mange demente kan finne på å si upassende ting.

Nei han er ikke det, men han er veldig kristen og ikke redd for hva han sier (selvom det kan såre).. 😥

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det slik at det ikke er alternativet til barnets navn, men TS sitt navn. 

Uansett er navnet helt brukbart.

Skrevet

Men hva har det å si hva et enkelt menneske mener? Vi har alle navn vi ikke er så begeistret for, uten at man trenger å legge så mye i det. Ja, det var unødvendig kommentar å komme med mens du satt der, men jeg synes du overreagerer voldsomt.

Anonymkode: e835e...78a

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns du har et flott navn, jeg! :)

Anonymkode: dc845...a45

• Liker 3
Skrevet

Tja, det er helt nøytralt. Verken fint eller fælt.

Anonymkode: 50dc2...78d

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Elena87 skrev:

Jeg, samboer, svigermor og 3 andre satt på besøk hos "sviger-bestemor". Vi snakket om navn for jeg og min samboer venter barn.. så sa onkelen hans.. "navnet Ragnhild er ikke ett fint navn!" "Så svarte de rundt, "hun heter jo Ragnhild", og "joda det er ett fint navn".. og det ble en veldig klein stund, og jeg sa ikke ett ord etter det nesten, jeg prøvde å virke "med" i samtaler etter det men åpnet nesten ikke munn, for jeg ble egentlig ganske lei meg, så jeg sa jeg skulle på do og prøvde å unngå han etter det.. Jeg vet ikke om det er gravidhormonene men jeg begynte nesten å gråte, klarte å holde meg men er ganske sikker på at jeg satt der med blanke og røde øyne.. 

Teit klage-innlegg, jeg vet.. men måtte få det ut 😥

Hva syntes dere om navnet mitt? (Ragnhild) Trenger ærlige svar.. har jo ett mellomnavn jeg også bruker da men de tenker på meg kun som en Ragnhild.. 

Det er litt gammeldags og trolig et navn noen enten liker, eller ikke liker.
Selv syns jeg ikke det er så fint jeg heller, men ville hevd med over det svigerforeldrene dine mente om det. 

Anonymkode: 43227...511

Skrevet

Kunne godt gitt en datter navnet Ragnhild. :)

Anonymkode: 62abf...92d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Ragnhild er fint, det får meg til å tenke på bloggeren Helene Ragnhild. Jeg synes kombinasjonen av de to navnene hadde vært penere om de var motsatt, altså Ragnhild Helene :)

Anonymkode: 7d3c3...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...