Gå til innhold

Hvilke arbeidsoppgaver har en assisterende butikksjef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aka overskriften :-) Og hva er det viktigste man bør kunne når det gjelder tall - finans ? 

Anonymkode: 4326c...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varebestilling, vaktlister, osv. Det er ikke så avansert akkurat. Kommer litt an på om du er i detalj- eller varehandel, selvsagt, men ganske enkel jobb uansett.

Jeg kan ingenting om finans og tall, men jobbet som det i to år. Varehandel.

Anonymkode: 3aa10...4f3

Skrevet

Kommer an på om du er assisterende butikksjef eller assistenten til butikksjefen, kan være stor forskjell :)

Skrevet

Varierer, men stort sett så er ass. butikksjef stedfortreder for butikksjef, så man bør som regel kunne alle rutiner som ligger under butikksjefs ansvar. 

Eksempler på oppgaver er: varebestillinger, dags- og ukesoppgjør og ellers holde oversikt over og delta i den daglige driften av virksomheten.

Da jeg var butikksjef hadde jeg stort sett de samme arbeidsoppgavene som det alle andre hadde, mens når sjefen var borte tok jeg over hans oppgaver. 

Hvor mye du bør kunne om tall spørs nok på hvordan driften er organisert. Jeg jobbet i en kjede hvor det meste var automatisert. Oppgjør og bestilling gjorde man via programmer som nesten gjør jobben for deg og som egentlig krever veldig lite forståelse for økonomi. 

Anonymkode: 85dbe...ad2

Skrevet

Gode tilbakemeldinger her, folkens! 

4 minutter siden, JackIost skrev:

Kommer an på om du er assisterende butikksjef eller assistenten til butikksjefen, kan være stor forskjell :)

Ja, jeg er Assisterende Butikksjef. :) . 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varierer, men stort sett så er ass. butikksjef stedfortreder for butikksjef, så man bør som regel kunne alle rutiner som ligger under butikksjefs ansvar. 

Eksempler på oppgaver er: varebestillinger, dags- og ukesoppgjør og ellers holde oversikt over og delta i den daglige driften av virksomheten.

Da jeg var butikksjef hadde jeg stort sett de samme arbeidsoppgavene som det alle andre hadde, mens når sjefen var borte tok jeg over hans oppgaver. 

Hvor mye du bør kunne om tall spørs nok på hvordan driften er organisert. Jeg jobbet i en kjede hvor det meste var automatisert. Oppgjør og bestilling gjorde man via programmer som nesten gjør jobben for deg og som egentlig krever veldig lite forståelse for økonomi. 

Anonymkode: 85dbe...ad2

Under opplæringen har jeg lagt merke til at det er skjemaer på touch-screen som viser antall kunder besøkte og som faktisk handlet noe, snitt kvittering, snitt beløp osv. Og også differanse mellom diverse ting... litt kalkulator er det mtp seddel og kontant-telling. Mye stempling av kvitteringer og putte inni permer.. Fikk høre at det meste av den type arbeid blir noe butikksjef tar seg av, men så får jeg jo høre at min butikksjef skal bort i helgen , siste uka i oktober... så da må jeg vel kunne dette ...! :P

Så fort vi får satt opp egne rutiner, får jeg nok oversikten over hvor mange skjemaer som skal printes og fylles ut... virker veldig mye akkurat nå bare. 

Dette gjelder skjønnhetsbransjen. Så det er produktsalg. Norsk foretak, men som opprinnelig kommer ifra utlandet. 

Skrevet

Det jeg også vet er at vår avdeling også må ta seg av bestillinger på egen hånd. Så vi må selv holde kontroll over vårt lille lager til enhver tid, og bestille i god tid i forveien... det er her jeg som assisterende butikksjef har veldig lyst til å være flink på... for å "imponere" min butikksjef og også for at jeg selv ikke skal være "redd" denne typen oppgaver. 

Men hver gang jeg spør for å lære noe får jeg et lite hint om at dette ikke er noe jeg behøver å tenke på.. Men det er jo så feil!!! 

Skrevet

Kan også legge til at vi må selv holde øye med kampanjer og nye produkter samt svinn. :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...