AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #41 Skrevet 18. september 2017 10 mill er ikke så mye når man har minst 60 år igjen å leve. Vi har bolig og biler. Jeg ville satt av til sparing til oppussing av bolig, skifte ut en bil med en el-bil, satt litt i fond til ungene, og resten i fond til å bruke når jeg blir grå og gammel, eller det dukker opp noe uforutsett. Ja, jeg er nok kjedelig, men jeg har aldri vært interssert i shopping og voldsomme reiser (vi var en langhelg i Køben i sommer, det var helt glimrende for meg). Anonymkode: 737b7...174
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #42 Skrevet 18. september 2017 Gitt 2 mill hver til min bror og mannens søster. Betalt ned all gjeld. Satt resten på barnas sparekontoer. Anonymkode: 4cec3...309
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #43 Skrevet 18. september 2017 Første jeg hadde gjort hadde vært å betale ned all gjelden til mine foreldre og spandert en ferietur på oss alle. Så hadde jeg kjøpt meg en splitter ny BMW og ny garderobe. Så hadde broderen fått det han hadde pekt på. Så hadde jeg kjøpt meg et hus med en utleiedel og en familiehytte på fjellet. Så hadde jeg donert en del til veldedige formål og spart resten. Anonymkode: 26ace...89d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #44 Skrevet 18. september 2017 5-6 millioner på en liten leilighet med innredning, 3,5 millioner fordelt på to biler. Resten hadde nok blitt brukt på småting og reising. Anonymkode: 532aa...16d
Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. september 2017 #45 Skrevet 18. september 2017 10 millioner skattefrie kroner er mye penger,og må utvilsamt jobbe mange år for å tjene tilsvarende,og skatte av hver en krone...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #46 Skrevet 21. september 2017 betalt vekk lånet på leiligheten, fikset på leiligheten, tatt lappen, satt opp en buffer, reist, gitt bort resten. Anonymkode: 55800...b03
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #47 Skrevet 22. september 2017 På 18.9.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev: Første jeg hadde gjort hadde vært å betale ned all gjelden til mine foreldre og spandert en ferietur på oss alle. Så hadde jeg kjøpt meg en splitter ny BMW og ny garderobe. Så hadde broderen fått det han hadde pekt på. Så hadde jeg kjøpt meg et hus med en utleiedel og en familiehytte på fjellet. Så hadde jeg donert en del til veldedige formål og spart resten. Anonymkode: 26ace...89d Det blir ikke mye igjen til veldedige formål og sparing med den lista der. Anonymkode: 831ea...c49 1
granolagirl Skrevet 22. september 2017 #48 Skrevet 22. september 2017 (endret) Jeg hadde nedbetalt studielånet, kanskje investert i en leilighet. Så hadde jeg satt det aller meste på sparekonto, kanskje tatt bilsertifikatet (hvis jeg tør å kjøre...) – og donert litt til et godt formål som betyr mye for meg. Og kaanskje spandert på meg å feire jul i New York. Men er veldig "minimalistisk" både i levemåte og drømmer, så det er ikke sånn at jeg hadde strødd om meg med penger der heller. Hadde bodd billig, men hyggelig, osv. Tror også jeg hadde kjøpt meg en ny sykkel til våren :-) Endret 22. september 2017 av granolagirl
Carrot Skrevet 22. september 2017 #49 Skrevet 22. september 2017 10 mill *drømme* fond til arvingene betalt ned gjelden til foreldrene våre (det er ikke så mye å snakek om men..) og gitt de en pengegave. ny brygge foran naustet bytte bilen i en nyere oppgradere båten sparekonto 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #50 Skrevet 22. september 2017 Kjøpt hus Kjøpt større bil Fått to barn til Være gjeldsfri Anonymkode: b7a7f...a0a
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #51 Skrevet 22. september 2017 Betalt ned all gjeld, ca. 1 million. Innredet kjelleren og bygd ekstra bad der. Pusset opp kjøkkenet. Regner med det hadde nærmet seg millionen. Kjøpt en nyere bil med god plass, men trenger ikke noe fancy. Reist mer. Har lovet ene ungen at dersom jeg noen gang skulle vinne slike summer skal jeg ta henne med til Japan. Regner med jeg hadde hatt rundt 7 millioner igjen og de ville jeg invistert/spart på en sikker måte. Greit å ha en god buffer og å kunne hjelpe barna når de en dag skal etablere seg. Anonymkode: 74417...bdb
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #52 Skrevet 22. september 2017 Betalt ned gjeld (300 000), kjøpe og pusse opp huset jeg bor i (2,5-3,5 mill), satt bilen på verksted (25-50 000), reist (100 000), satt av penger til studier så jeg slipper studielån (1 mill), kjøpt meg ny pc og generelt oppgradere tv, internett, klesskapet osv her hjemme (60 000). Kjøpt meg båt (30 000) Delt 1-2 mill til mine nærmeste. Satt resten på sparekonto. Anonymkode: 86810...6fd
estrella Skrevet 22. september 2017 #53 Skrevet 22. september 2017 Hvis jeg hadde vært egosentrisk og kun valgt ting jeg har lyst på: -Bolig -Førerkort og bil -betalt ned all gjeld -Dratt på sinnsykt mange ferier -satt av penger til fremtidige barn
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #54 Skrevet 22. september 2017 Brukt pengene på bolig til voksne barn. Anonymkode: 899d4...fc8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #55 Skrevet 22. september 2017 Betalt ned gjeld. Dratt til tannlegen. Gitt en del til mamma, onkel og søskenbarn. Leid inn folk for å pusse opp huset. Kjøpt fryseskap. Anonymkode: 75e00...b9f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #56 Skrevet 22. september 2017 Oj, plutselig ble 10 mill lite når man vil da kjøpe større leilighet, bolig til voksent barn og det hadde vært kjekt med en hytte ved sjøen med brygge og liten båt *drømme* *drømme* Så det blir en større leilighet, og bolig til voksent barn siden alt er så svindyrt i dag! Anonymkode: 66b50...2c2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #57 Skrevet 22. september 2017 Hadde kjøpt bolig for ca 5 mill, pusset opp nåværende bolig for ca 1 mill, kjøpt bil til 300 000, puttet 1 mill på hver av barna sine kontoer, 1 mill på sparekonto, og ellers en fantastisk reise og litt sløsing. Anonymkode: 2a453...41f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #58 Skrevet 22. september 2017 På 17.9.2017 den 20.00, Anonym Bruker skrev: Alle som spiller i lotto eller andre pengespill går nok rundt å håper på at de en dag skal få ønsket sitt oppfylt om å få telefon ifra Norsk Tipping og Hamar..Hvordan ser du for deg at du hadde prioritert pengene om du var en av de heldige som vant 10 millioner i Lotto ? Jeg hadde solgt huset vi bor i nå for en slikk og ingenting (egentlig tatt betaling for tomten, og ingenting for huset), og så hadde jeg kjøpt meg et hus som passer familien bedre, og som er i bedre stand enn det bomkjøpet vi lever i i dag. Jeg hadde gitt barna en del til bolig + litt ekstra, betalt ned huslånet til mamma, og så hadde resten gått til frivillige organisasjoner i nærområdet. (Mest sannsynlig korps, og andre ideelle organisasjoner for barn og ungdom) Anonymkode: 7bb62...cde
Pedagogen Skrevet 22. september 2017 #59 Skrevet 22. september 2017 (endret) Investert i eiendom. Kjøpt ny bil (Tesla). Tatt litt ekstra ferie og reist. Spandert tur på nærmeste familie. Hadde spurt mine foreldre om de ville hatt noe, men antar de ville takket nei. Endret 22. september 2017 av Pedagogen
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #60 Skrevet 22. september 2017 tja. betalt 500 000 i huslån reist mer. Kjøpt reiser og kjøpt konsert og teaterbiletter, middager og andre opplevelser til meg og venner og familie innimellom, de kanskje 40 åra jeg har igjen. (er 43) Spedd på minstepensjonen når den tid kommer. Unne meg bittelitt mer i hverdagen nå av mat og bedre kvalitet på utsyr jeg trenger. Mulig investert i en utleieleilighet om jeg gadd styret med å være utleier. Trenger ikke bil, har ikke barn.foreldre og søsken er gjeldsfrie og har det fint. Eller jo.. ville tatt over mange av utgiftene til vedlikehold av familiehytta. Innenfor satte regler og grenser. Vurdert om 300 000 til min nærmeste venninne ikke ville forandre noe mellom oss. Om ikke gitt det så hun kan flytte nærmere familien sin, som hun vil så veldig. Hatt pengene på bok ellers som veldig trygg buffer og sove godt. Og støttet veldige ting i ny og ne. Dyrevern, naturvern, barn og unge f.eks. Anonymkode: 72f2f...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå