Gjest Anonym Bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Alle som spiller i lotto eller andre pengespill går nok rundt å håper på at de en dag skal få ønsket sitt oppfylt om å få telefon ifra Norsk Tipping og Hamar..Hvordan ser du for deg at du hadde prioritert pengene om du var en av de heldige som vant 10 millioner i Lotto ?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt hus , hjulpet mamma å pusse opp huset sitt. Satt av penger til reise, og satt av penger til sparing. Anonymkode: dada9...74a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Tannlege "Unødvendig" helsesjekk hos dyrene. En sjekk for å ta en sjekk, selv om at jeg tror de at de er friske. Betale ned studielån Kjøpe hus Kanskje bil. Anonymkode: 761ca...225
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Om jeg hadde vunnet 10 mill i lotto hadde jeg først og fremst kvittet meg med gjeld. Deretter hadde jeg kjøpt meg et koselig lite hus. Hadde også gitt litt til familien. Resten ville jeg spart. Anonymkode: f96eb...463 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Jeg hadde kjøpt enebolig, satt av en sum til hobbyen min, og kjørt resterende sum i fondssparing. Anonymkode: 52edf...957
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt hus i Barcelona og flyttet dit.
Byjenta! Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt hus og ny bil Og delt litt med meg.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 Investert i 3 leiligheter og leid ut to av dem. Hatt en buffer til oppussing og vedlikehold. Reist masse. Fjernet noen tatoveringer. Studert ferdig. Fått meg et nytt, hvitt smil. Operert nese og halsområde, muligens brystene. Anonymkode: d946f...02d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 10 millioner er litt i underkant av hva en enebolig med moderat oppussingsbehov koster her jeg bor, så jeg ville kjøpt et hus. Siden vi har litt egenkapital i nåværende bolig ville vi klar å innfri billån og studielån også, og med lavere utgifter kunne jeg vært litt lenger hjemme med barn nr. 2 mens jeg søkte nye jobber (kanskje 60-80% siden vi da ikke hadde lån å betale ned på? Eller mannen og jeg kunne jobbet 80% hver?) Siden utgiftene da hadde vært redusert ville vi forhåpentligvis også hatt mulighet til å legge av litt penger til å reise med familien og ikke bare feriere på hytta til svigers hvert år. Kanskje vi hadde kunnet spare litt til egenkapital til bolig til barna også, evt. hadde vi kunnet selge huset og kjøpt en mindre bolig når barna flytter ut og har behov for egne boliger. Med 10 millioner ville det dessverre ikke vært noe igjen til å dele med søsknene våre (foreldrene våre sitter greit i det, og også mitt søsken, og min manns søsken er i ferd med å videreutdanne seg innen noe som vil gi en meget høy lønn når han er ferdig, så de klarer seg i utgangspunktet greit selv) Hadde jeg vunnet mer hadde jeg gjerne gitt 1-3 millioner til hvert av våre søsken. Men å sikre egne barn kommer først. Anonymkode: 9f9ec...6ea
heipådegsann Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Betalt ned gjelden til samboeren min, betalt ned mitt eget studielån, kjøpt hus. Kjøpt meg ny mobil (skjermen på min har vært knust i ett halvår nå), sendt samboeren til tannlegen. Prøvd å finne måter å hjelpe foreldrene og bonusforeldrene mine på. Kjøpt meg nye briller. Og kanskje startet eget AS når jeg er ferdig med universitetet. Det som skulle bli til overs hadde jeg spart
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 Betalt ned lån og pusset opp hus, ca tre mill. Kjøpt moderat feriehus i Sør-Europa, ca tre mill. Kjøpt leilighet der barna kan bo gratis i studietiden, ca to og en halv mill En fin feriereise med storfamilien, ca 2-300 000. Resten til et veldedighetsprosjekt jeg støtter i Nepal. Anonymkode: 408b4...212
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 Hadde bare betalt gjeld, kjøpt leilighet og bil. Ville ikke gjort noe særlig mer. Anonymkode: c0313...ad4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt meg hus og bil. Kjøpt bare nye møbler og hvitevarer, samt dritbra pc og tv. Gitt ca 500k til de to vennene jeg har og kanskje 750k til hver i familien (4 stk). Spart litt penger til å reise om jeg blir frisk. Anonymkode: 8ea97...39a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #14 Skrevet 17. september 2017 Jeg hadde kjøpt meg et hus nær en by, en hytte og en bil. Også dratt på en skikkelig ferie og resten hadde jeg satt på sparing da jeg er student. Anonymkode: 980de...a52
EvaLena Skrevet 17. september 2017 #15 Skrevet 17. september 2017 Jeg hadde sagt opp jobben med øyeblikkelig virkning, betalt ned gjeld og klart meg fint. Kansje funnet meg en strøjobb etterhvert. Barna skulle også fått en skjerv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #16 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt leilighet, kjøpt møbler og annet nødvendig og oppgradert klesskapet. Og selvsagt fått meg hund eller katt. Anonymkode: 5e598...0aa
GammelKaktus Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Kjøpt stor leilighet i en av disse fancy blokkene her hvor jeg bor, reist litt og satt 4 mill av til sønnen min.
lisske Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 Betalt ned all gjeld. 4 mill Pusset opp badet og kjøkkenet til søstra mi. 400 000 Kjøpt meg en ny bil (som starter på første forsøk) og en til søstra mi. 1 mill. Betalt ned litt lån formforeldrene mine. 1 mill Pusset opp litt i huset til tanta mi med 5 barn og liter midler. 600 000 Spart resten til ting jeg finner behov for og til barna mine. Også hadde jeg kjøpt meg et nytt kjøleskap og nye joggesko☺️
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #19 Skrevet 17. september 2017 Åh. Da skulle jeg: betalt ned huslånet, og kjøpt ut foreldrene mine (de eier en liten del): 2,5 millioner satt av penger til utdanning så jeg hadde klart meg uten studielån i 6 år: 2 millioner spedd på inntekten min de neste to-tre åra så jeg kunne jobbet mindre og rukket å fokusere mer på å ta opp igjen fag og endelig kommet meg til den utdanningen: 500 000 kjøpt meg medlemsskap på treningssenter med PT-timer og svømmehall for de neste 3 åra: ca. 30 000 satt av penger til reising hvert år: 50 000 (i året) Penger kan virkelig gjøre livet lettere. Med 10 millioner hadde mye faktisk sett annerledes ut for meg. Jeg ville ikke sluttet å jobbe da, synes det er viktig og givende, og hvis man bare daffer så forsvinner 10 millioner relativt raskt. Selv om 10 millioner faktisk er 20 år med en årsinntekt på 500 000 som er ganske bra. Anonymkode: 72467...63d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 Betalt ned våre 2M i gjeld og pusset opp for 300-400K (nytt kjøkken, innetrapp og støpt betongplattform ute). Ventet ned markedet 2-4 mnd og kjøpt 2 leiligheter à 2.5M for utleie, tiltenkt barna på sikt. Påspandert familien og svigerfamilien med barn en flott 2-ukers ferie (200K kanskje). 1M i fond, 1M på konto og hatt 400K i buffer (hadde sikkert sløst vekk 100 av de før fornuften tar meg). Anonymkode: d724c...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå