Gå til innhold

Nyhetsanker på TV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nyhetssendingene hos NRK og TV 2, så er det ofte to sånne nyhetsanker som leser opp annenhver nyhet hver. 

Men hvorfor er det egentlig satt opp på denne måten? Hvorfor er det ikke bare en person, som kan lese opp alt sammen? :P

Anonymkode: b4627...a60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor trenger man en person i det hele tatt, man kunne jo bare ha hørt stemmen som på radio?

Jeg tenker at det er fordi de har funnet ut at det funker, det er det folk vil se. 

Ulempene er jo at det er dyrere og krever mer koordinasjon, men man har vel funnet ut at fordelene oppveier dette. Men det er vel typisk bare på "de viktigste" sendingene man har dette, tidligere på morgenen og sent på kvelden er vel ofte personen alene.

Det gir jo litt ekstra kapasitet for personene og, i tilfelle man skal veksle mellom å intervjue noen, ha mange saker å forberede osv. for de lengre "viktigere" sendingene. (Og dersom noen skulle få et illebefinnende vil man ha en som kan gjennomføre resten, skjer jo fryktelig sjeldent, men jeg tror ikke TV2 tar sjansen på at 21-nyhetene skal gå i vasken dersom en person ikke kan stille).

Dette er ikke fasit, bare mine tanker.

Skrevet

Fordi det kan være lurt å ha to og ikke en slik de hadde i gamle dager. Husk på at personene sitter på vakt og kan måtte steppe inn i tilfelle akutte hendelser. Mange husker den stakkaren som satt på vakt alene og på direkten da de første meldingene kom inn 22.07. 2011. 

Det er og fordi det ble for kjedeligmog lite variert å høre på en person sitte å lese i mange minutter. Tv2 begynte og Nrk kom etter. 

Anonymkode: 8cab0...ed6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...