Go'jenten Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hei. Vi er i PP2 på tredje barn og jeg har for første gang forsøkt eggløsningstester. Jeg har sykluslengde på ca 27 - 28 dager og i følge flere apper var beregnet eggløsningsdag 14.september. Vi hadde sex 8, 10, 12, 13, 14, 15 og trodde forsåvidt vi skulle være godt dekket da. Men så viste clearblue digital eggløsning 15 på kvelden og 16 på ettermiddag, negativ igjen søndag morgen. Det ble dessverre dårlig med sex i går, og mannen jobber i dag og i morgen... Så da lurer jeg på, er det veldig lite sannsynlig at det klaffer i og med at vi ikke traff på dagen før eggløsning, selve eggløsningsdagen eller dagen etter? :/
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 Sædceller kan leve i max 5 døgn, men som regel lever de ikke mer enn 2-3 døgn. Så om dere ikke hadde sex de siste par-tre dagene før EL, er det ikke kjempesannsynlig at dere traff. Ikke stol på appene. De bare kommer med regnestykker basert på gjennomsnittsdata. At det er "normalt" å ha EL ca 14 dager før neste mens, betyr ikke at akkurat du også har det sånn. Mange har el før, noen senere. Jeg har selv kort lutealfase, altså EL 10-12 dager før mens. Anonymkode: 5eadb...c62
Go'jenten Skrevet 18. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2017 Ts her. Vi hadde jo sex fredag kveld og søndag morgen var testen negativ. Så 36 timer ca før negativ test...
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 1 minutt siden, Go'jenten skrev: Ts her. Vi hadde jo sex fredag kveld og søndag morgen var testen negativ. Så 36 timer ca før negativ test... Da har dere en sjangs, ja. Den mnd jeg ble gravid hadde vi også sex sist et par dager før EL, deretter reiste mannen vekk i en uke. Så fullt mulig å bli gravid om du hadde sex 36 timer før EL (nå er EL som regel om ettermiddagen, da, så det ble vel nærmere 2 døgn til faktisk EL). Anonymkode: 5eadb...c62
Go'jenten Skrevet 18. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2017 Hm. Fikk positiv eggløsningstest lørdag ettermiddag. Er jo mulig at testen hadde vært negativ på kvelden lørdag og at eggløsning var da og ikke søndag ? I og med at jeg ikke testet lørdag kveld mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå