AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hvilke frisyrer bruker dere å lage? Jeg trenger tips. På forhånd takk Anonymkode: 0b7da...d69
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Ingen frisyre egentlig. Men føner det tørt og så med rundbørste. Det legger seg fint da.
Viviana Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Flette. Pariserflette. Snurrer håret som en topp oppå hodet eller litt ned. Hestehale. Må ha håret opp i ett eller annet. 1
Gjest Axl Rose Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Sikkert bare jenter du spør men svarer likevel. Har ikke så veldig lang. Litt nedfor halsen og nakken. Nesten til skuldrene. Har det av og til i en liten hale. En sjelden gang musefletter for faenskap. Jeg er faktisk litt jålete når det gjelder håret mitt. Jeg elsker sånne lignende frisyrer på jenter med langt hår. Så sexy.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Det blir mye flette eller hårknute. Utrolig kjedelig egentlig. Jeg har verdens retteste hår og litt langt ansikt, og kler egentlig ikke å ha håret løst. Skulle ønske jeg hadde mykt og feminint hår. Anonymkode: 74c5e...b9f 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Hestehale eller rett ned. Dott når jeg er hjemme alene. Anonymkode: c48bc...3d7 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 Jeg krøller det. Anonymkode: dd518...b10 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 Jeg har mye lengre hår enn de aller fleste, og er også skikkelig fantasiløs på hårfronten. Da jeg hadde kortere hår drev jeg og fantaserte om å lage alskens fletter, og når håret ble lengre så øvde jeg en del på det og ble passe flink. Men har ikke giddet å gjøre det på mange år, så da blir det som regel bare en hestehale, hårknute eller helt løst. Muligens enkel flette. Har også "langt ansikt" så ifølge kosmetikkens lover så kler jeg vel det egentlig ikke jeg heller. Men jeg får komplimenter for håret mitt uansett, "alle" er misunnelige på det. Så da er jeg fornøyd likevel Anonymkode: b92fe...ac4 1
FluffyJuggernaut Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 Liker det best når det henger. Men jeg føner håret sånn at det legger seg pent eller krøller håret mitt. Har gjerne noen fletter eller tvinninger for å fjerne det fremste håret fra ansiktet også. 1
Jolene Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 Har noen enkle "hverdagsfrisyrer": Tar det øverste laget av håret (begynner rett over ørene) i en hestehale, resten er løst. Gjør samme som over, men snurrer hele håret til en hårknute bak på hodet. Fester med fliseklemmer og en større spenne. Løs flette Hårspenne og hestehale. Altså en hestehale men satt opp med en hårspenne. Fletter håret og fester med en strikk. Deretter legger jeg enden av fletten oppå fletten og snurrer den sammen til jeg kan feste med fliseklemmer. [Ikke meg på noen av bildene] 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 Tusen takk for gode tips alle sammen Anonymkode: 0b7da...d69 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 4 timer siden, canacas skrev: Ingen frisyre egentlig. Men føner det tørt og så med rundbørste. Det legger seg fint da. Bare grer du det vanlig rett ned med "liggende børste" med rundbørsten, eller med loddrett børste, eller snurrer du noe på børsten? Anonymkode: 6a2a5...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #14 Skrevet 17. september 2017 2 timer siden, Perle skrev: Mange fine inspirasjosbilder i posten din! Jeg er ikke ts men tråden kunne like gjerne vært laget av meg Er det noen som kan forklare hvordan man får sånne bølger som på nederste bilde her? Anonymkode: 6a2a5...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #15 Skrevet 17. september 2017 Varierer mellom å ha det løst, i hestehale, i en høy "dult" (mest hjemme), eller rotflette Anonymkode: 11333...d33 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. september 2017 #16 Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare grer du det vanlig rett ned med "liggende børste" med rundbørsten, eller med loddrett børste, eller snurrer du noe på børsten? Anonymkode: 6a2a5...dd9 Det blir sidelengs på en måte, med middels varme på føneren. Deler håret i to (bak) og børster det fremover på skrå. Håret får et fint fall og blir uten brus, jeg har litt naturlig fall i håret så børsten hjelper på en del her.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #17 Skrevet 17. september 2017 Jeg har veldig langt og tykt hår, samtidig som jeg lett får spenningshodepinne. Derfor kan jeg ikke gå lenge med all vekta av håret oppå hodet uten å fordele vekta bra, noe som er vanskelig. Hestehale eller knute festet med strikk går ikke over lengre tid. På jobb bruker jeg en flette, enten vanlig eller pariser, avhengig av hvor mye tid jeg har. På privaten har jeg det stort sett løst. Ofte tar jeg det fremste håret vekk fra ansiktet, stort sett ved hjelp av fletter, fordi jeg kler det bedre. Jeg kan flette håret på hver side i to fletter som jeg samler til en flette bak hodet (variant 4 fletter), flette en pariserflette der jeg stopper å ta inn hår bak hodet eller ta håret fra rundt ansiktet bak og flette i en flette, enten så det blir løst eller med klare skiller og noe stram flette. Når jeg skal ha knute lager jeg den slik at håret holder seg selv på plass, fordi det gir bedre vektfordeling. Da samler jeg håret som til en høy hestehale, vrir hånden slik at det blir en løkke, tar ut en finger og justerer så løkken blir passe stor, snurrer resten av håret rundt løkken og legger løkken rundt håret. Når jeg skal pynte meg ekstra lager jeg stort sett en oppsats bestående av mange små fletter. Denne kan jeg pynte med blomster, hårsmykker, silkebånd eller andre pene ting. Anonymkode: 51862...756 1
Gjest Mass Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 Jeg synes fletter er så fint og skulle ønske at jeg kunne gjøre det selv, men jeg er hverken fingernem eller flink til den slags, så her blir det bare hestehale eller rotetopp på hodet. Håret vil ikke alltid ligge slik jeg ønsker, men av og til bare faller det seg naturlig likevel. Har så tykt og langt hår i tillegg til at jeg er aktiv at jeg må ha det bort fra ansikt og nakke for å unngå å svette for mye 🙈
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. september 2017 #19 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Mass skrev: Jeg synes fletter er så fint og skulle ønske at jeg kunne gjøre det selv, men jeg er hverken fingernem eller flink til den slags, så her blir det bare hestehale eller rotetopp på hodet. Håret vil ikke alltid ligge slik jeg ønsker, men av og til bare faller det seg naturlig likevel. Har så tykt og langt hår i tillegg til at jeg er aktiv at jeg må ha det bort fra ansikt og nakke for å unngå å svette for mye 🙈 Jeg og skulle ønske jeg klarte fletter. Det er så fint! Eller å sette opp på en fin måte. Jeg har veldig mykt hår også, så det blir sjelden værende om jeg prøver å sette det opp. Bruker klyper mye. Ellers er håret alltid utslått. Jeg ser ikke poeng i å ha langt hår om det alltid settes opp da.
Gjest Mass Skrevet 17. september 2017 #20 Skrevet 17. september 2017 (endret) 10 minutter siden, canacas skrev: Jeg og skulle ønske jeg klarte fletter. Det er så fint! Eller å sette opp på en fin måte. Jeg har veldig mykt hår også, så det blir sjelden værende om jeg prøver å sette det opp. Bruker klyper mye. Ellers er håret alltid utslått. Jeg ser ikke poeng i å ha langt hår om det alltid settes opp da. Samme her. Jeg klarer ikke engang å få en helt vanlig flette til å se normal ut eller fin på noen som helst måte 😥 Jeg ser den, men grunnen til at jeg har langt hår er fordi at siden det er så tykt så vil kort hår bare se helt forferdelig ut på meg - hvertfall siden jeg ikke eier noen talenter i å style det. Jeg kler ikke kort hår og blir det for kort, så kan jeg ikke sette det opp for å få det bort fra ansiktet. Så det å ha langt hår som jeg kan sette opp helt enkelt ble løsningen for meg. Jeg har også småbarn så det er i tillegg mest praktisk sånn. Men jeg går med det løst innimellom - spesielt når det er motvind og håret bare flyr. Endret 17. september 2017 av Mass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå