Lynneh Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hei. Jeg har lenge ønsket å drive med kunst, og siden det er et veldig usikkert yrke i seg selv, vurderer jeg å gå dette studiet. Jeg har derimot ingen ide om hvordan studiet er. I tillegg har jeg også noen lese- og konsentrasjonsvansker... Så det jeg lurte på er, hvordan er studiet, hva pleier dere å gjøre og er det sannsynligvis bra eller dårlig for en med mine problemer? Jeg har hørt det er mer praksis, men er usikker på pensum. Hvordan er nivået i forhold til andre studier? Er det noen anbefalinger?
Gjest earlgrey Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Jeg har tatt faglærerutdanning, men ikke innenfor kunst og håndverk så kan ikke si noe om selve studiet. Det jeg kan si er at det er vanskelig å få jobb i skolen med kun ett fag. De fleste i klassen min tok et ekstra skolefag. Så om du bare vil undervise i K&H kan det hende du må finne deg i vikariat osv. før du får noe fast Hvis du tar faglærerutdanning kan du imidlertid undervise 1-13 trinn, samt folkehøgskole og voksenopplæringen, så jobbmarkedet er jo forsåvidt ganske stort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå