Gå til innhold

Kan Barnehageansatte passe på fritiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ingen familie eller omgangskrets som kan passe ved behov. Er det innafor å lufte det for barnehagen at dersom noen som jobber der har lyst så må de gjerne ta kontakt. Eller er dette noe som anses som frekt? 

Anonymkode: 78232...567

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde noen av foreldrene spurt meg om noe sånt, den gangen jeg jobbet i barnehage, så hadde jeg fått hakeslep.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen familie eller omgangskrets som kan passe ved behov. Er det innafor å lufte det for barnehagen at dersom noen som jobber der har lyst så må de gjerne ta kontakt. Eller er dette noe som anses som frekt? 

Det er flott om du spør  de om dette :blomst: Mange barnehageansatte er glade for å passe barn på fritiden.

Anonymkode: 4be69...337

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Blair Waldorf skrev:

Hadde noen av foreldrene spurt meg om noe sånt, den gangen jeg jobbet i barnehage, så hadde jeg fått hakeslep.

Bare for å klargjøre - jeg hadde aldri spurt en direkte 'kan du passe da og da". Tenkte mer å gi beskjed til styrer feks, så kan hun videreformidle det om hun tenker det er aktuelt for noen av de ansatte. Evt ikke gjøre det om hun tenker at det er helt fjernt. 

Ts :-)

• Liker 6
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gjort det og jeg tror ikke det er helt Ok heller, sett fra barnehagens side. Bruk andre kanaler/nettverk og finn en fast barnevakt f.eks :) 

Anonymkode: eac4e...63b

• Liker 1
Skrevet

Noen barnehageansatte er også besøkshjem for barn som går i barnehagen der de jobber.
Jeg synes at det er svært positivt at du spør barnehagen, slik at du får noen som kjenner barnet til å passe barnet.

• Liker 6
Skrevet

Hei.

Vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men i Oslo kommune har vi ikke lov til å tjente penger på de kontaktene vi knytter på arbeidsplassen. (Husker ikke helt ordlyden).

Så vi får ikke lov til å være barnevakt for de foreldrene vi har:) (men vet om folk som har gjort det allikevel)

• Liker 1
Skrevet

*Avlastningshjem

Skrevet

Datteren min har jobbet i barnehage. Hun satt av og til barnevakt for noen av barna der. Det var godt betalt, og hun var glad for de ekstra pengene. Bare spør du!! 

• Liker 2
Skrevet

når jeg jobbet som barnehageassistent som 19 åring satt jeg fast barnevakt for 2 barn som gikk i barnehagen, Moren var alene, med lite familie. Jeg var 19, "fattig" og kjente barna godt fra før. Så da fungerte det godt for begge parter. 

Jeg tenker at det ikke er noe i veien å forhøre deg med styrer om det er greit i din barnehage. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig hadde jeg ikke gjort det og jeg tror ikke det er helt Ok heller, sett fra barnehagens side. Bruk andre kanaler/nettverk og finn en fast barnevakt f.eks :) 

Anonymkode: eac4e...63b

Hvorfor er ikke det ok?

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å klargjøre - jeg hadde aldri spurt en direkte 'kan du passe da og da". Tenkte mer å gi beskjed til styrer feks, så kan hun videreformidle det om hun tenker det er aktuelt for noen av de ansatte. Evt ikke gjøre det om hun tenker at det er helt fjernt. 

Ts :-)

Ok, ja da blir det litt annerledes. :)

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som oss. Finn en ansatt i en annen barnehage som du velger. Da slipper du glidende overgang mellom hjem og barnehage- og du verner om både barnets og ditt eget privatliv. 

Spør heller i bhg om de kjenner noen som kan passe i andre barnehager som de sikkert kjenner godt til. 

Skrevet

Kan du omformulere spørsmålet ditt til styret? Som at du ikke har familie eller andre til å stille opp, og lurer på om hun/han vet om noen som tar på seg litt barnevakt innimellom? Da blir spørsmålet mer åpent, og går ikke direkte på de ansatte

Skrevet

Ta en prat med styrer. Håper det ordner seg for deg. 

Anonymkode: f17b6...e0f

Skrevet

Da jeg hadde et friår etter vgs jobbet jeg i barnehagen var jeg barnepike for styrerens barn som gikk i den barnehagen. Vet også om barnehagepersonale som har passet barnehagebarn mens foreldrene har vært på sykehuset for å føde :) 

I barnehagen jeg jobber nå passer dattera (15 åring) til en av personalet barnehagebarn på fritida. 

Spør styreren om hva hun tror :) 

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor du?

Jeg er fryktelig gjerne reserve-tante for barna dine. Mine er blitt store og jeg savner litt barn rundt meg.

Anonymkode: 8f5b1...b42

Skrevet

Jeg hadde nok selv sagt nei, men jeg ser ikke helt problemet med å spørre? Hvis barnehagen har regler for dette, så vil de vel opplyse om det. Det må være lov å spørre tenker jeg :) 

Anonymkode: 617ea...49a

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men har hørt om mange som får hjelp til barnepass av de ansatte i barnehagen. Så helt uvanlig er det jo ikke. Syns det er helt innafor å ta det opp med styrer som du foreslo over :)

Anonymkode: b43fa...000

Skrevet
På Sunday, September 17, 2017 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Dette blirmlett,å blande kortene, og er ikke anbefalt. Skaff deg heller en barnevaktmpå andre måter. 

Anonymkode: 73814...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...