Gå til innhold

Flere prøvere som har gått måneder uten mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har ikke jeg hatt mensen på 2 mnd. Den skulle kommet i går, men kom heller ikke da. 

Jeg og samboer har sex regelmessig, men jeg har vel ikke eggløsning når ikke mensen kommer. Noen som har hatt samme problem ? 

Blir så utrolig lei meg. Testen viser også negativ. 

Anonymkode: bfcb4...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært til lege for å undersøke hva kan være grunnen til uteblitt menstruasjon?

Skrevet

Man kan ha mensen uten å ga eggløsning. Jeg hører til den kategorien, har pcos. Så etter utredning hos (privat) gynekolog ble dette avdekt og jeg ble satt på pergo/femar for å få i gang eggløsningen. Etter å ha prøvd dette i noen sykluser er jeg endelig gravid. Råder deg til å bli undersøkt ordentlig av en god gynekolog. 

Anonymkode: 903c0...a3a

Skrevet

Hei

jeg har sjelden/aldri mensen. Jeg har nå vært uten mens i flere måneder (hatt mens to ganger siden jul 2016). Jeg vet at det går an (selv om flere sier at det ikke går an) å bli gravid uten mensen. Jeg har vært gravid to ganger uten å ha menstuasjon. Den ene gangen ble jeg gravid i juli og hadde ikke hatt mens siden jul. Dessverre mistet jeg begge gangene. MA i uke 8 og 11. Hvor langt jeg ca var på vei var det legene/gynekologene som fortalte meg, da jeg måtte ta abort med slike tabletter en får. Dette er noen år siden nå, og vi sluttet å prøve så 'aktivt' men prøver igjen nå. Vet man kan ha mensen uten å ha hatt eggløsning, det er nok mye mer vanlig enn andre veien. Men jeg leser flere ganger at folk skriver at det ikke er mulig å ikke ha mensen og bli gravid fordi mens og EL henger sammen, men jeg har altså vært gravid to ganger uten mens. Dessverre klarer jeg ikke holde på dem lenge nok.

Anonymkode: 5dc0e...1fb

Skrevet

Det kan være utrolig frustrerende å ikke få mens og ikke vite hvorfor.

Det gikk noen måneder uten mens da vi begynte å prøve. Vi er flere med PCOS i familien så jeg fikk raskt henvisning til gynekolog som konstaterte PCOS hos meg og. Fikk noen runder med provera/pergo uten eggløsning.

Så ble det laproskopi der de brente hul i mange cyster på eggstokkene. Fikk mensen og ble gravid (2-3 pp). Andre barnet tok litt lengre tid å få til med litt uregelmessig mens men helt innafor (8-9 pp). Slapp ihvertfall flere operasjoner.

Du kan spørre fastlegen om henvisning til gynekolog i første omgang?

Lykke til! :)

Anonymkode: daddc...5b5

Skrevet

Gå til legen med problemet. Om du ikke har mens, har du heller ikke hatt eggløsning, og kan følgelig ikke ha blitt gravid den mnd. 

Jeg hadde en lengre periode hvor jeg hadde mensen bare 4-5 ganger i året. Det var pga for mye trening i forhold til kaloriinntak og hvile. Selv da jeg korrigerte det, la inn mer hvile og mer mat, tok det nesten 2 år før jeg fikk månedlig regelmessig mens igjen..

Så gå til legen så fort som mulig, og be om hjelp. 

Anonymkode: 5bc27...075

Skrevet

Jepp. Først var problemet at jeg fikk mensen annenhver uke. Så etter hormonkur gikk det over 3 mnd uten mensen... Frustrerende, men jeg har alltid hatt teit syklus. Går du slik lenge kan du få hjelp av lege, det finnes tabletter du kan ta som tvinger frem mensen, noe som forhåpentligvis får den på "rett spor" etterpå. De samme tablettene kan også forskyve mensen. Jeg har brukt de til begge deler ifbm prøving. :P

Hvis du nylig har sluttet på hormonprevensjon er det ganske normalt at det tar tid før mensen er stabil. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...