Gå til innhold

Gå ned i størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har gått ned i vekt, hvor mange kg gikk dere ned i mnd og hvor lenge tok det før dere gikk ned i størrelser på klær? 

Jeg prøver å slanke meg, men er ikke så opptatt av selve vekta, men heller størrelsen på klærne og hvordan jeg ser ut, og lurer på hva jeg kan forvente meg? 

Anonymkode: 225ba...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har gått ned i vekt, hvor mange kg gikk dere ned i mnd og hvor lenge tok det før dere gikk ned i størrelser på klær? 

Jeg prøver å slanke meg, men er ikke så opptatt av selve vekta, men heller størrelsen på klærne og hvordan jeg ser ut, og lurer på hva jeg kan forvente meg? 

Tror man regner ca. 5-6 kg per størrelse. Men, om du f.eks i stor grad er pæreformet eller epleformet, kan det det påvirke om man kommer inn i et bestemt plagg.

• Liker 1
Skrevet

6 måneder, 20kg og fra str 52 ned til 44. 

Anonymkode: 8e91d...7b8

Skrevet

Jeg gikk ned 14 kg, likevel gikk jeg ikke ned i størrelse. Er ikke det rart? Husker det var 2 bukser i strl 29 jeg kom inn i (brukte strl 31 da jeg var på det største). Men alle gensere og sånn satt akkurat som før. 

Anonymkode: 48e6f...7ef

• Liker 2
Skrevet

Gikk ned 20 kilo

Fra 50 til 44/46 

Anonymkode: 972d6...851

Skrevet

Jeg trenger ikke å gå ned så veldig mye. Bruker nå strl 42/40 i bukser og 40/38 i overdeler, og veier vel ca 68kg, så er veldig usikker på hvor mye jeg skal gå ned i uka og hvor lenge det tar. Noen råd? 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke å gå ned så veldig mye. Bruker nå strl 42/40 i bukser og 40/38 i overdeler, og veier vel ca 68kg, så er veldig usikker på hvor mye jeg skal gå ned i uka og hvor lenge det tar. Noen råd? 

Jeg har gått ned fra 72 til 68 kg. Fra L-M til M-S i topper og en bukse str. Ca 31 til 29-30. Jeg skal ned et par kilo til, vet at det er de kiloene som syns mest. Så de gjør mest ang str. Da blir det 28 i bukse og S i topper:) Har nemlig alle klærne i den str fra før. Det er umulig å vite hvor du går ned først og mest, derfor blir det vanskelig å si hvor mange str du går ned etter antall kilo. Men har du vært slankere før? Evt har klær du kan se på

Skrevet

Jeg må gå opp over 7 kg før klærne begynner å bli så trange st jeg må over i større størrelse. 

Anonymkode: 5645d...5b8

Skrevet

Det kommer vel litt an på formen om hvor mye man går ned i størrelse. Og har man gått mange kilo ned i vekt så blir jo huden "slappere". Altså man har gått ned i vekt, men kan ha overflødig hud som gjør at man ikke har gått ned så mye i størrelse som man skulle tro. 
Jeg har en del rumpe og lår uansett om jeg kommer meg ned i vekt. Av og til har jeg et håp om at jeg har gått enda mer ned i størrelse, men neida...Men det er fordi f.eks. bukser må komme seg opp og forbi lår og rumpe. I utgangspunktet passer "livet" på buksen meg, men for at jeg skal kunne få dratt den over rumpe/lår må jeg opp i størrelse. Dette gjelder spesielt bukser/underdeler til kjedebutikker som hm o.l. Går jeg på butikker som har klær mer for damer (og ikke formløse jenter) er det stort sett enklere. 

Skrevet (endret)

Har gått ned 70 kg, og gått fra str. 52/54(56) til str. 44/46/48. Størrelsene varierer veldig i forhold til merke og type klær. I bukser bruker jeg gjerne str. 46-48, i topper mellom str. 44.-48 (jeg har ganske store bryster, så det er gjerne grunnen til at jeg ofte må opp en størrelse). 

Fettet har satt seg på ulike steder, og jeg har f.eks gått ned 17 cm rundt hver overarm. Der jeg har gått ned aller mest er rundt overarmene, magen, livet og lårene. Jeg har gått ned lite rundt f.eks leggene eller puppene (gått ned noe, men minimalt i forhold til de andre stedene).

Jeg har dog vært ganske heldig: til tross for at jeg har gått ned mye har jeg ikke så veldig mye løs hud, men jeg har noe, det gjelder på overarmene (jepp, jeg kan nok gå ned ytterligere noen cm her ved f.eks operasjon for å få vekk løshud), samt litt rundt magen.

Endret av SPOCA
Skrevet

Jeg har gått ned 8 kg nå, men føler jeg bare har gått ned en halv størrelse. Jeg går nok ned veldig jevnt fordelt over hele meg. Jeg skal ned ca 15 kg til. Håper og gå ned 2 størrelser.

Anonymkode: f02d7...91a

Skrevet

Jeg har gått ned nesten 20 kg, fra 97 til 78 ca. Brukte str 44/46 i bukser tidligere og 42/44 i topper. Nå bruker jeg 38/40 i bukser og 36-40 i topper. I tommer så har jeg dermed gått fra 33 til 28/29 (Levis) ca, og L/XL til S/M i topper (hos f.eks. B-young). 

Jeg gikk ned ca 4 kg i mnd i starten før jeg bremset det til 2 kg i mnd. Det tok ca 2 mnd før klærne begynte å bli løse, 3 mnd før jeg måtte kjøpe nye jeans. Nå har vekta vært stabil i sommer, men kroppen endrer seg fortsatt pga trening.

Men det er veldig variert hvordan man mister vekt, og ikke minst hvordan vekta er fordelt på kroppen. Jeg har timeglassfigur, men med små pupper. Vekta forteller heller ikke så veldig mye om klesstørrelsen siden det kommer mye an på kroppssammensetningen. Veier du 78 kg med 40% fett vil man være mye større enn med 78 kg og 25% fett. :)

Skrevet

Først av alt - jeg blir imponert over dere som mestrer livsstilsendring slik dere beskriver det.

Men er det bare jeg som er komplett forvirret over klesstørrelser og sammenheng mellom merkene generelt?

Jeg er 60 kilo, relativt høy men ikke modellhøy, og kunne kanskje med fordel ha gått opp et par kilo.

Likevel bruker jeg 38 og rett som det er 40 i klær. Det høres så mye ut når jeg leser denne tråden, men selv med all velvilje i verden sliter jeg med å presse meg inn i en mindre størrelse. Er det klærne som er merket inkonsekvent i utgangspunktet?

Anonymkode: f97c4...ec6

• Liker 1
Skrevet

Gått ned 60 kg. Fra 44-46 til 36, XXL-S og 36-27 i bukser. Brukte 3 år. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt - jeg blir imponert over dere som mestrer livsstilsendring slik dere beskriver det.

Men er det bare jeg som er komplett forvirret over klesstørrelser og sammenheng mellom merkene generelt?

Jeg er 60 kilo, relativt høy men ikke modellhøy, og kunne kanskje med fordel ha gått opp et par kilo.

Likevel bruker jeg 38 og rett som det er 40 i klær. Det høres så mye ut når jeg leser denne tråden, men selv med all velvilje i verden sliter jeg med å presse meg inn i en mindre størrelse. Er det klærne som er merket inkonsekvent i utgangspunktet?

Anonymkode: f97c4...ec6

Det er vel kroppstypen din, muskelmasse osv. Har du brede skuldre og hofter feks? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...