AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Heisann Jeg lurer på hva dere ser på som et "balansert" kosthold? Spiser dere det dere vil når dere vil? Anonymkode: 2f897...ba0
Pringle Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Jeg ventet nesten et "eller" imellom der Jeg spiser det jeg vil når jeg vil, og det jeg vil spise, er et balansert kosthold. Et balansert kosthold er etter min mening tilstrekkelig av alle næringsstoffer man trenger hver dag, men over tid, ikke for mye av noe. I praksis, for meg, betyr dette noe mat fra alle matvaregruppene hver dag, mat fra flere grupper til hvert måltid, forskjellig mat fra måltid til måltid, og fra dag til dag. Det betyr måltider som smaker godt og ser ut som normale, tradisjonelle måltider, stort sett mat jeg er vant med, men av og til nye retter og matvarer som jeg er nysgjerrig på. Jeg lager en god del mat fra råvarer, for en stor del fordi det er gøy og enkelt, jeg dropper ikke noe bare fordi det er "ferdigmat". Jeg prøver å begrense typisk godteri/snacks til en gang i uka, men jeg spiser mat jeg liker til alle måltider, og jeg elsker mat nå som jeg ikke lenger er livredd for alt som smaker godt og matlei på grunn av ensformig matinntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå