AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Vanskelig å få jobb? Er det sånn som leger der man må jobbe 14-20 timer i strekk og på nattestid? Mye turnus? Anonymkode: ff762...2e9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Jeg vil tro du må forvente å jobbe en del kveld, da veterinærkontorene som regel er åpent både på kveldstid og på lørdager (samt at noen har bakvakt på søndager) Anonymkode: c9fde...b78
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Jeg er dyrlege. Jeg kjenner ingen som er arbeidsledige, arbeidsledigheten er omtrent null - så lenge du er villig til å flytte på deg om nødvendig. Mange steder er det veldig vanskelig å rekruttere veterinærer til stordyr-/kombistillinger i perifere strøk. Men tenker du å jobbe med smådyr i Oslo, må du regne med dårlig betalt, vikariater og kveldsjobbing, med mindre du er spesialist/ har erfaring. Kvelds- og nattejobbing varierer veldig, avhengig av stilling. Ikke alle klinikker deltar i vakt. De fleste har åpent til 18-20 i alle fall et par dager i uka. Hvis man har vakt, er det gjerne fra fredag til mandag morgen, med vanlig dag på mandag. Så kan det være veldig rolig (og du tjener nesten ikke noe.....), eller du jobber ræva av deg og sover nesten ikke, avhengig av jobben/stedet og tiden på året (lamming, for eksempel). Det finnes også mange stillinger innen forvaltning som ikke har vakt (Mattilsynet, hovedsakelig, men der er det ikke lett å komme seg inn for tiden), og forskning. Hilsen dyrlege Anonymkode: 350ff...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå