Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Usikker på om denne havner riktig. 

Jeg er fersk nyutdannet journalist, og jeg er kvinne. Jeg opplever tidvis en del uønsket oppmerksomhet og kommentarer fra menn, være seg vitner, kilder e.l.

Jeg prøver hele tiden å holde avstand og ikke kommentere eller svare på henvendelser som kommer. Noen av mennene finner det liksom for godt å begynne å flørte/rette fokuset mot seksualitet/kropp/utseende mens jeg selv er i jobbmodus og føler på et etisk og profesjonelt forhold til kildene mine.

Og så lurer jeg egentlig på om noen husker ordet for det disse mennene driver med? Eller situasjonen som oppstår? Det står liksom fast på tungen min, er sikker på at det er begrep for det. Uønsket oppmerksomhet på arbeidsplassen, hvor jeg opplever at de virkelig ikke respekterer meg og tillater seg å si hva de vil fordi jeg er kvinne...

Anonymkode: 6c309...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seksuell trakkasering.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Ylva Virvla skrev:

Seksuell trakkasering.

Ja er det det? Ofte kan det være "åhhh jeg så profilbildet ditt på Facebook - så vakker du er! Håret ditt, er det ekte? Du er fin bla bla bla", mens jeg prøver å styre samtalen på noe annet og overser slike kommentarer...

Anonymkode: 6c309...d85

Skrevet

Det kalles lav intelligens og dårlig dømmekraft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...