AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Er det lovlig å ha en liten hund i en ryggsekk som er laget for dyr mens man kjører scooter? Noen som tipset meg om at jeg kunne gjøre det, men jeg syns det hørtes litt absurd ut, samtidig som jeg er usikker på lover å regler der? Anonymkode: c77c6...17c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 § 3.Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. har man hund i en sekk så kan man risikere skade ved at hunden klikker eller faller ut av sekken. Så nei. Dette kan igjen sørge for farlige situasjoner i trafikken hvis noen må gjøre en unnamanøver på grunn av hunden Anonymkode: b5fdf...182 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 I tilleg, hvis du velter med scooter. Da er hunden dømt til å bli skadet. Anonymkode: b5fdf...182 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Dette høres jo helt idiotisk ut! Håper for Gud skyld du ikke finner på noe sånt. Anonymkode: 064b4...273 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres jo helt idiotisk ut! Håper for Gud skyld du ikke finner på noe sånt. Anonymkode: 064b4...273 Ts sier jo at det høres helt absurd ut da, så tviler på at h*n kommer til å finne på noe sånt Anonymkode: b5fdf...182
ajarRun Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Stakkars dyr sier nå bare jeg. Jeg ville ikke gjort dette av hensyn til dyret. I tillegg kan dette være trafikkfarlig, hvis hunden reagerer på mishandlingen med å bjeffe eller hoppe. Jeg kan umulig tenke meg at en hund vil være komfortabel i en slik situasjon. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: § 3.Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. har man hund i en sekk så kan man risikere skade ved at hunden klikker eller faller ut av sekken. Så nei. Dette kan igjen sørge for farlige situasjoner i trafikken hvis noen må gjøre en unnamanøver på grunn av hunden Anonymkode: b5fdf...182 Hvis det er en sånn sekk som egentlig er et bur er vel hunden sikret tilstrekkelig mot å falle ut? Men jeg ser for meg at å kjøre på en homsekrakk mens jeg har en rabiat labrador i ryggsekken neppe ville vært særlig trafikksikkert... 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Stakkars dyr sier nå bare jeg. Jeg ville ikke gjort dette av hensyn til dyret. I tillegg kan dette være trafikkfarlig, hvis hunden reagerer på mishandlingen med å bjeffe eller hoppe. Jeg kan umulig tenke meg at en hund vil være komfortabel i en slik situasjon. Hvis det er en sånn sekk som egentlig er et bur er vel hunden sikret tilstrekkelig mot å falle ut? Men jeg ser for meg at å kjøre på en homsekrakk mens jeg har en rabiat labrador i ryggsekken neppe ville vært særlig trafikksikkert... En hund som blir rabiat nok klarer nok å komme seg ut av en sekk, sømmer kan revne osv Anonymkode: b5fdf...182
ajarRun Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: En hund som blir rabiat nok klarer nok å komme seg ut av en sekk, sømmer kan revne osv Anonymkode: b5fdf...182 Men det er jo dyremishandling. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 Man får faktisk kjøpt utstyr til mc for hund. Anonymkode: 153b6...29d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 31 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Men det er jo dyremishandling. Skal ikke nekte på det nei Anonymkode: b5fdf...182
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får faktisk kjøpt utstyr til mc for hund. Anonymkode: 153b6...29d MC ja, men der har man også lov til å ha med passasjer, det er ikke lov på scooter Anonymkode: b5fdf...182
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: MC ja, men der har man også lov til å ha med passasjer, det er ikke lov på scooter Anonymkode: b5fdf...182 Det er ikke regulert i noe lov om det er forbudt å ha hund på scooter. Er hunden liten og forsvarlig sikret så et det nok lov Anonymkode: 153b6...29d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke regulert i noe lov om det er forbudt å ha hund på scooter. Er hunden liten og forsvarlig sikret så et det nok lov Anonymkode: 153b6...29d Ikke nøyaktig en slik regel nei, men det kan bli farlig ovenfor både fører og andre trafikanter. Anonymkode: b5fdf...182
happiest Skrevet 20. september 2017 #14 Skrevet 20. september 2017 Det er ikke bra! Hunden har ingen sikker beskyttelse om du skulle falle eller krasje. I en bil i et godt bur, vik sjansen for skader være mindre. Ta buss eller taxi om du skal noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå