Gå til innhold

Er det lovlig å ha liten hund i spesialtilpasset ryggsekk for hund når en kjører scooter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lovlig å ha en liten hund i en ryggsekk som er laget for dyr  mens man kjører scooter? Noen som tipset meg om at jeg kunne gjøre det, men jeg syns det hørtes litt absurd ut, samtidig som jeg er usikker på lover å regler der?

Anonymkode: c77c6...17c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

har man hund i en sekk så kan man risikere skade ved at hunden klikker eller faller ut av sekken. Så nei. Dette kan igjen sørge for farlige situasjoner i trafikken hvis noen må gjøre en unnamanøver på grunn av hunden

Anonymkode: b5fdf...182

• Liker 2
Skrevet

I tilleg, hvis du velter med scooter. Da er hunden dømt til å bli skadet.

• Liker 1
Skrevet

Dette høres jo helt idiotisk ut! Håper for Gud skyld du ikke finner på noe sånt.

Anonymkode: 064b4...273

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres jo helt idiotisk ut! Håper for Gud skyld du ikke finner på noe sånt.

Anonymkode: 064b4...273

Ts sier jo at det høres helt absurd ut da, så tviler på at h*n kommer til å finne på noe sånt :P 

Skrevet

Stakkars dyr sier nå bare jeg. Jeg ville ikke gjort dette av hensyn til dyret. 

I tillegg kan dette være trafikkfarlig, hvis hunden reagerer på mishandlingen med å bjeffe eller hoppe. Jeg kan umulig tenke meg at en hund vil være komfortabel i en slik situasjon.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

har man hund i en sekk så kan man risikere skade ved at hunden klikker eller faller ut av sekken. Så nei. Dette kan igjen sørge for farlige situasjoner i trafikken hvis noen må gjøre en unnamanøver på grunn av hunden

Hvis det er en sånn sekk som egentlig er et bur er vel hunden sikret tilstrekkelig mot å falle ut? Men jeg ser for meg at å kjøre på en homsekrakk mens jeg har en rabiat labrador i ryggsekken neppe ville vært særlig trafikksikkert...

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Stakkars dyr sier nå bare jeg. Jeg ville ikke gjort dette av hensyn til dyret. 

I tillegg kan dette være trafikkfarlig, hvis hunden reagerer på mishandlingen med å bjeffe eller hoppe. Jeg kan umulig tenke meg at en hund vil være komfortabel i en slik situasjon.

Hvis det er en sånn sekk som egentlig er et bur er vel hunden sikret tilstrekkelig mot å falle ut? Men jeg ser for meg at å kjøre på en homsekrakk mens jeg har en rabiat labrador i ryggsekken neppe ville vært særlig trafikksikkert...

En hund som blir rabiat nok klarer nok å komme seg ut av en sekk, sømmer kan revne osv :P 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En hund som blir rabiat nok klarer nok å komme seg ut av en sekk, sømmer kan revne osv :P 

Men det er jo dyremishandling.

• Liker 1
Skrevet

Man får faktisk kjøpt utstyr til mc for hund.

Anonymkode: 153b6...29d

Skrevet
31 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Men det er jo dyremishandling.

Skal ikke nekte på det nei 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får faktisk kjøpt utstyr til mc for hund.

MC ja, men der har man også lov til å ha med passasjer, det er ikke lov på scooter 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MC ja, men der har man også lov til å ha med passasjer, det er ikke lov på scooter 

Det er ikke regulert i noe lov om det er forbudt å ha hund på scooter. Er hunden liten og forsvarlig sikret så et det nok lov 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke regulert i noe lov om det er forbudt å ha hund på scooter. Er hunden liten og forsvarlig sikret så et det nok lov 

Ikke nøyaktig en slik regel nei, men det kan bli farlig ovenfor både fører og andre trafikanter. 

Skrevet

Det er ikke bra! Hunden har ingen sikker beskyttelse om du skulle falle eller krasje. I en bil i et godt bur, vik sjansen for skader være mindre. 

Ta buss eller taxi om du skal noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...