AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Hvorfor blir jeg ikke gravid 😭 Vi har ei jente på 6 år fra føra, men nå har vi prøvd i 4,5 år og ingen ting har skjedd enda. Jeg har regelmessig mens og er ganske sikker på at jeg har eggløsning også. Så hvorfor skjer det ikke noe, jeg sliter med litt overvekt men det har jeg alltid gjort uansett hva jeg gjør vi spiser sunt og variert prøver å bruke den lille tiden jeg har til overs til å trene er glad i være ute å gå turer og vi kan fint gå lange turer i fjellet og skogen. Men vekta rører seg ikke og jeg blir ikke gravid. Jeg har vært hos gynekolog og der fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte gå ned i vekt før hun hjalp meg, hun sa da at eggstokkene mine var litt tette men ikke noe mer enn det, føler at jeg ikke vil tilbake dit når jeg ikke får noe hjelp allikevel. Jeg har ingen sykdommer og helsa er god Mannen i huset er det ikke noe feil med, vi har regelmessig sex og prøver å få det til så ofte som mulig men innimellom kan det bli så lite som 2 ganger i uka, når det er mye som skjer. Er det noen som har noe tips til hva vi kan prøve eller gjøre for å kanskje få noen bedre resultater? Beklager langt innlegg men setter stor pris på tips og eller anbefalinger som andre har På steder man evnt kan få hjelp uten å bli dømt pga vekt. Anonymkode: 09f40...8cd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Dere må jo starte en utredning. Gå til en annen gynekolog, en som kan utrede for fertilitet. Dessverre er ikke alle like gode på det. Mannen må også testes, mye kan skje med sædkvaliteten på 6 år. Anonymkode: 77e99...f6f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Uff vet det er vondt når man har så lyst på et barn. Hvorfor mener gynekolog at vekten din er et så stort problem? Hva er din bmi? Eller din vekt og høyde ? (Hvis du vil dele) At vekten din ikke rikker seg er bare fordi du ikke spiser i underskudd! Hvis du enten rører på deg mye mer enn du gjør nå eller spiser mindre enn du gjør nå, så kommer du til å gå ned i vekt. Hvis du ikke er overvektig, og har prøvd bli gravid i 4 år uten noe hell, så kan dere vel begynne utredning? Første steg er å snakke med fastlegen. Anonymkode: f19e4...5fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Ts her han sjekket seg for et par år siden og alt er normalt hos han. Er bare jeg som er veldig redd for å dra til gynekologen igjen da jeg føler med sett ned på og ikke like mye verdt pga overvekt :/ Anonymkode: 09f40...8cd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her han sjekket seg for et par år siden og alt er normalt hos han. Er bare jeg som er veldig redd for å dra til gynekologen igjen da jeg føler med sett ned på og ikke like mye verdt pga overvekt :/ Anonymkode: 09f40...8cd Da bestiller du time hos en privat klinikk. De er ofte mer service innstilte. Tar en prat og spør de hva ditt neste steg bør være. 🙂 Anonymkode: f19e4...5fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Husk at du kan bytte spesialist/gynekolog hvis du ikke er fornøyd. Nå vet ikke jeg din BMI, men er du "noen kilo for mye" og ikke mer ville jeg ikke slått meg til ro med den forklaringen. Har du fått sjekket hormonnivåene dine etc? Og som en annen her sier: Selv om det kan koste mer å gå privat, kan det noen ganger være verdt det. Lykke til!! Anonymkode: 359e3...26e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå