AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Det er nå en uke siden vi giftet oss, og at denne hendelsen dermed fant sted. (vi ordna det til slik at gjestene kunne oppholde seg i festlokale før feiringen startet ordentlig.) men da vi var ute for å fotografere imellom vielsen og selskapet så mottok vi en telefon fra en mildt sagt forskrekket gjest. Vi ble bedt om å komme oss raskest mulig til lokalene ettersom at der der visstnok var full krig. når vi ankom så stod min svigermor stående å skjelle ut venninnen min for å ha oppført seg upassende i kirken. Venninnen min var på gråten, og mannen min måtte kjøre moren sin hjem. Da mannen min kom tilbake fortalte han at hun hadde blitt så opprørt fordi venninnen min hadde brukt en kjole med bare skuldre i Guds hus. (Må nevnes at venninnen min er fra tykkeste Oslo og kan mest sannsynlig lite om hvordan vestlandske bygdesamfunn funker) etterpå feiret vi så godt vi kunne, selvom stemningen var litt ødelagt. dagen etterpå prøvde vi å kontakte svigermor. Men hun ignorerte oss bare, og har heller ikke kontaktet oss. hva gjør vi videre? Anonymkode: dd25d...955
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Herregud for et hespetre. Ser brudekjoler som er langt over streken ang synlige skuldre osv i bryllup så om en person bruker en kjole med bare skuldre er det da INGEN som bryr seg om, bortsett fra denne svigermoren da. Jeg hadde ikke orket å prøve å rydde opp, hun har tid til å bli glad igjen. Gratulerer som nygifte 😁 Anonymkode: 1ed89...361 44
Supernova17 Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Jeg synes det var litt dumt at hun ødela hele feiringen. Hun ville sikkert ikke ødelegge med vilje, men hun overreagerte. Jeg synes ikke det er greit. 6
FluffyJuggernaut Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 (endret) I alle dager. Jeg syns svigermor skylder dere en unnskyldning. For å ikke snakke om venninnen deres. Endret 16. september 2017 av Elliespelli 18
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud for et hespetre. Ser brudekjoler som er langt over streken ang synlige skuldre osv i bryllup så om en person bruker en kjole med bare skuldre er det da INGEN som bryr seg om, bortsett fra denne svigermoren da. Jeg hadde ikke orket å prøve å rydde opp, hun har tid til å bli glad igjen. Gratulerer som nygifte 😁 Anonymkode: 1ed89...361 Tusen takk! Mannen min ble nok litt mer lei seg en meg, men han er ikke så overrasket. Anonymkode: dd25d...955 5
Timsy Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nå en uke siden vi giftet oss, og at denne hendelsen dermed fant sted. (vi ordna det til slik at gjestene kunne oppholde seg i festlokale før feiringen startet ordentlig.) men da vi var ute for å fotografere imellom vielsen og selskapet så mottok vi en telefon fra en mildt sagt forskrekket gjest. Vi ble bedt om å komme oss raskest mulig til lokalene ettersom at der der visstnok var full krig. når vi ankom så stod min svigermor stående å skjelle ut venninnen min for å ha oppført seg upassende i kirken. Venninnen min var på gråten, og mannen min måtte kjøre moren sin hjem. Da mannen min kom tilbake fortalte han at hun hadde blitt så opprørt fordi venninnen min hadde brukt en kjole med bare skuldre i Guds hus. (Må nevnes at venninnen min er fra tykkeste Oslo og kan mest sannsynlig lite om hvordan vestlandske bygdesamfunn funker) etterpå feiret vi så godt vi kunne, selvom stemningen var litt ødelagt. dagen etterpå prøvde vi å kontakte svigermor. Men hun ignorerte oss bare, og har heller ikke kontaktet oss. hva gjør vi videre? Anonymkode: dd25d...955 Dere ignorerer henne inntil hun ber om unnskyldning for å ha ødelagt bryllupet deres. 25
Gompi Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Nei dette var veldig stygt gjort! Det er ikke noe hun har noe med hvordan andre velger å gå kledd selv om det er snakk om kirken. For et frekt og ubehagelig kvinnemenneske. 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, Timsy skrev: Dere ignorerer henne inntil hun ber om unnskyldning for å ha ødelagt bryllupet deres. Er det vi tenker, men hun er nok ikke av den typen dessverre. Anonymkode: dd25d...955
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk! Mannen min ble nok litt mer lei seg en meg, men han er ikke så overrasket. Anonymkode: dd25d...955 Hadde bare latt henne sitte å sture alene til hun hadde fått tenkt seg om. Man oppfører seg ikke slik i et bryllup. Anonymkode: 1ed89...361 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde bare latt henne sitte å sture alene til hun hadde fått tenkt seg om. Man oppfører seg ikke slik i et bryllup. Anonymkode: 1ed89...361 Takk Anonymkode: dd25d...955 1
Jolene Skrevet 16. september 2017 #12 Skrevet 16. september 2017 Alle burde vite at man ikke har bare skuldre i en kirke. Når det er sagt, din svigermor overreagerte. 5
Byjenta! Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 Fy av meg så stygt gjort!!! Respektløst og ødelegge slikt... Jeg hadde virkelig ventet til ho tok kontakt og sa grundig unnskyld. 4
Ullvott Skrevet 16. september 2017 #14 Skrevet 16. september 2017 Lag et aggressivt korsstingsbroderi til henne med teksten «Gjør døren høy, gjør porten vid.» 7
Mollie Skrevet 16. september 2017 #15 Skrevet 16. september 2017 3 minutter siden, Ullvott skrev: Lag et aggressivt korsstingsbroderi til henne med teksten «Gjør døren høy, gjør porten vid.» 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 Det der kunne min svigermor også ha funnet på. Skjønner ikke at noen kan få seg til å gjøre noe sånt. En ting er å gjøre det litt diskret, f.eks spørre om den det gjelder vil låne et sjal e.l i kirken, men skjelle ut en person foran flere andre (kanskje ukjente) mennesker? Det går ikke an å oppføre seg på den måten. Det hun gjorde er mye verre enn å ha bare skuldre i kirken, spør du meg. Forresten trodde jeg at den "regelen" om bare skuldre mer eller mindre var utgått på dato. Anonymkode: 756e0...7a6 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #17 Skrevet 16. september 2017 Du kan vente deg et "hyggelig" forhold til svigermor/svigerfamilie her TS…Skal vi se: En svigermor som ikke tar fem flate for å skjelle ut noen foran andre og som er langsint når hun ikke får det som hun vil. Tipper du kan "kose" deg med mange og lange konflikter i tiårene som kommer, når det gjelder alt fra hvordan dere har det hjemme til oppdragelse av eventuelle barnebarn osv. Er dette mannen i ditt liv, så må du sette ned foten nå, hvis ikke din mann gjør det. Trapp opp på døra hennes og la henne få vite hvor skapet skal stå. Sånne mennesker trenger sterke grenser med alvorlige konsekvenser hvis de ikke respekteres, gjerne med et direkte og sårende angrep fra din side hvis hun oppfører seg som en hore igjen. Anonymkode: 2b83a...ae1 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #18 Skrevet 16. september 2017 Hadde ikke godtatt noen form for kontakt før hun ber om hefrig unnskyldning til både dere og venninnen. Hun ødela feiringen, jeg hadde bedt henne om å enten betale for halvparten av feiringen dere planla (som hun ødela), om hun vil ha videre kontakt. Sett henne saftig på plass Anonymkode: 82ac3...104 8
Svigermor Skrevet 16. september 2017 #19 Skrevet 16. september 2017 Jeg har sagt unnskyld, da. Det får holde. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #20 Skrevet 16. september 2017 17 minutter siden, Svigermor skrev: Jeg har sagt unnskyld, da. Det får holde. Haha Anonymkode: dd25d...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå