AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Hvis eksen din jobbet borte i ukedagene. Ville du som mor hatt samværet da, eller hadde det vært ok at stemor var sammen med barnet denne tiden? Anonymkode: 82dad...d2b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Stemor får ikke komme i nærheten av barnet mitt! Anonymkode: 4b1b3...25d 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Jeg ville hatt barna selv. Anonymkode: 5d7f5...580 5
Frøkenkantarell Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 (endret) Kommer an på barnets alder og dynamikk i den siden av familien (far og stemor). Hadde hun vært en god morsrolle så hadde jeg ikke hatt noe problemer med å ha barnet der av og til selvom faren ikke var tilstede. Endret 16. september 2017 av Frøkenkantarell 19
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemor får ikke komme i nærheten av barnet mitt! Anonymkode: 4b1b3...25d Litt vanskelig å unngå om eksen din er gift på nytt Kom gjerne med seriøse svar Anonymkode: 82dad...d2b 26
GammelKaktus Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Hadde ikke helt sett vitsen med at barnet skulle vært på samvær hos far hvis far ikke var der. Så ja jeg ville hatt barnet selv. Hvis jeg hadde vært i en situasjon der jeg måtte dele barnet mitt med far så hadde jeg jo vært glad for all ekstra tid med barnet. 16
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, Frøkenkantarell skrev: Kommer an på barnets alder og dynamikk i den siden av familien (far og stemor). Hadde hun vært en god morsrolle så hadde jeg ikke hatt noe problemer med å ha barnet der selvom faren ikke var tilstede. Du ville ikke sett på det som en mulighet til å være mer sammen med barnet? Anonymkode: 82dad...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Snakker da om 50/50 ordning. Glemte å skrive det. Anonymkode: 82dad...d2b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 Da ville jeg hatt barna selv. Hvorfor skal barna ha samvær med stemor? Hvis de har 50-50 må far finne seg en annen jobb. Eller så må de ha en annen samværsordning. Anonymkode: 60183...bfc 7
Biloba Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 Er sammen med far, men ville hatt barnet selv om det var en aktuell problemstilling. Tenker at samværet med foreldrene er viktig, og at evt steforeldre kommer i tillegg til foreldre i samværstiden, og ikke i stedet for samvær med foreldrene. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 Jeg hadde aldri sendt barna på samvær med stemor. Dersom far jobber borte så fungerer ikke 50/50 fordeling. Da må far bytte jobb. Anonymkode: dd973...51e 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #12 Skrevet 16. september 2017 Jeg tenker litt sånn at om mor kan ha de dagene far skal jobbe, så er vel det best iom at barna har sterkest tilknytning til henne og far. Men om man har god kontakt med stemor? og stemor er glad i barna og vil gjerne ha de hos seg alene, og barna vil det og mor vil det, så? Anonymkode: 93cb7...9da 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 Det er da far barnet skal ha samvær med. Dersom far er bortreiste i ukedagene, så er det bedre at barnet er hos mor. Hvilken stemor vil vel ha et annet barn der hele uken uten at far er der?? Skal stemor låse seg hele uken til barnet? Er det far som sier nei til å endre avtalen pga bidraget han da må ut med?? Anonymkode: 8d840...aad 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #14 Skrevet 16. september 2017 Om far er borte hele dagen alle hverdagene på fast basis, så tenker jeg det passer bedre at han har helgesamvær. Med mindre barnet har søsken hos far som det gjerne ville være sammen med, så ser jeg ikke poenget med at stemor skal ha barnet i stedet for mor. Anonymkode: 70c42...030 6
kisskissbangbang Skrevet 16. september 2017 #15 Skrevet 16. september 2017 Er far borte døgnet rundt hele uka? I utgangspunktet hadde jeg jo ønska at stemor fikk et nært og godt forhold til barna mine, og å være aleine med dem sånn hjelper på det. Men jeg hadde nok ønska å holde en åpen og tett kommunikasjon med henne, og åpna for at vi kunne samarbeida godt de ukene. Litt hos meg og litt hos henne, kanskje. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 Oi. Som skilsmissebarn er jeg glad jeg fikk være med stemor og stefar, ellers hadde vi sikkert ikke vært så nære hverandre nå. Anonymkode: f1bbb...193 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #17 Skrevet 16. september 2017 Med nåværende stemor gjør vi dette ofte hun er en fantastisk person, og en veldig fin og nyttig ressurs for barnet vårt. De har god kontakt, og jeg og stemor har god kontakt. Hun skaper en fin dynamikk i hele storfamilien. Forrige stemor: aldri i livet. Hvis far ikke kunne, var barnet hos meg eller farmor. Jeg håper aldri noen av oss må forholde seg til den møkkakjærringa noen gang igjen. Jeg syns synd på barnet mitt når hun var inne i bildet, og det ble en barnevernssak av det hvor jeg fikk fullt samvær pga henne (og det ble hun kjempe glad for). Anonymkode: e1099...006 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #18 Skrevet 16. september 2017 Ja, det ville jeg. Barnet trives med stemor, men om det måtte blitt mye og ofte så hadde vi nok endret samværsavtalen slik at stemor ikke er bundet Anonymkode: f1524...bc0 2
Ulrikke Skrevet 16. september 2017 #19 Skrevet 16. september 2017 Jeg er stemor, har ikke stemor til mitt barn. Men: stebarna har gjerne vært her når far har vært borte. Har man barn "på deltid" er det gjerne sånn at man legger ting utenom arbeidstid til de ukene man ikke har barna. Ikke alltid det er så enkelt å skyve om på sånt om det skjer noe på fars jobb som gjør at han må bort feks... I utgangspunktet er jeg enig i at det er barn og far som skal ha samvær! Dersom far er borte på fast basis størstedelen av "hans" uker, synes jeg kanskje man skal se på samværsordningen. Mor har aldri hatt noe som helst problem med at barna er sammen med bare meg, og vi har hatt flott kvalitetstid sammen, stebarna og jeg. I tillegg har de hatt en lillesøster og noen dyr hos oss som de har villet være sammen med. MEN: dersom det ikke har skapt veldig store problemer for mor, så har jeg hatt rett til å si nei til å være bundet av å ha stebarna her! Jeg har ikke avlyst ting på min jobb feks fordi både far og mor er opptatt, da har det vært de to som har måttet fikse for sine barn! 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #20 Skrevet 16. september 2017 Jeg tenker litt sånn at om mor kan ha de dagene far skal jobbe, så er vel det best iom at barna har sterkest tilknytning til henne og far. Men om man har god kontakt med stemor? og stemor er glad i barna og vil gjerne ha de hos seg alene, og barna vil det og mor vil det, så? Anonymkode: 93cb7...9da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå