Hans72 Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Jeg var litt usikker på hvor dette spørsmålet passet inn, så jeg forsøker å stille det her. Jeg skal inn til en planlagt operasjon på sykehuset. Operasjonen skal foretas innen utgangen av November, og vil sannsynligvis bli i Oktober en gang. Er det noen som vet hvor lang tid i forveien jeg får beskjed om dato for operasjon? Videre, vet noen hvor lang tid det tar fra inntakskontoret for operasjon får beskjed om at en skal opereres, til dato fastsettes?
Ullvott Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Jeg jobber ikke på sykehus, men jeg har hatt flere operasjoner enn jeg liker å tenke på i løpet av de siste årene. Dette er operasjoner pga ulike diagnoser, og ulike kroppsdeler har vært involvert. Mitt svar er altså basert på egen erfaring, og på ingen måte etter full kjennskap om alle sykehus og alle sykehusregler i hele landet: Min erfaring tilsier at tiden fra innkalling til operasjon er kortere jo mer alvorlig det er. Naturlig nok, kanskje... Siden du allerede nå vet at det trolig blir en operasjon i oktober/november, så antar jeg at det ikke er en veldig alvorlig situasjon som det haster spesielt mye med. I slike tilfeller har jeg fått innkalling (med dato, oppmøtetidspkt og -sted, diverse info om ting man skal forberede seg på osv) 4-5 uker før operasjonen skal finne sted. Hvor lenge inntakskontoret har sittet på saken min i forkant av dette igjen, vet jeg ikke nøyaktig, men i forbindelse med mine to siste operasjoner dreier det seg nok om 3-4 uker. Men dette kan helt sikkert variere mye fra sted til sted og fra diagnose til diagnose. Noen sykdommer/tilstander/diagnoser har også vedtatte frister for behandling, mens andre ikke har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå