Gå til innhold

Nytt studielån om du har betalt ned eller har lavt studielån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer etterutdanning, eventuelt ny utdanning.

Da er selvsagt studielån viktig. Jeg har fra tidligere studert i nesten seks år, og hadde da 70 eller 80 000 i lån. Nå er gjenværende lån ca 45 000. Jeg jobbet ved siden av studiene deler av tiden, så tok ikke opp lån alle semestrene, men stipend hele tiden.

Har jeg rett til noe mer støtte om jeg velger å studere mer?

Anonymkode: 29aea...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett til åtte år med studiestøtte totalt, uavhengig av størrelse på tidligere lån. Ett unntak er om du er forsinket med mer enn 60 studiepoeng for eksempel.

Anonymkode: 11b7e...be2

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett til åtte år med studiestøtte totalt, uavhengig av størrelse på tidligere lån. Ett unntak er om du er forsinket med mer enn 60 studiepoeng for eksempel.

Anonymkode: 11b7e...be2

Ok. Så om jeg har brukt stipend i seks år, og lån i to år. Har jeg "til gode" to år med stipend og og seks år med lån, eller fungerer det slik at jeg da bare har to år igjen?

Anonymkode: 29aea...df7

Skrevet

Du har bare to år igjen. 

Anonymkode: 45a56...224

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville forhørt meg hos Lånekassen var jeg deg. Jeg var forsinket mer enn 60stp og fikk ikke mer studielån. Da endte studietiden for meg, uten at jeg hadde fullført noe. Men jeg fikk meg jobb, betalte ned lånet og har nå kommet igang igjen og startet på scratch.

Anonymkode: 54be0...764

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...