Gå til innhold

Mange venner men "ensom"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei som har mange venner og et aktivt sosialt liv klager på "ensomhet"? Det har jeg vansker med å forstå. Er det fordi vennene ikke er ekte venner og man ikke kan være helt seg selv og dele innerste tanker i frykt for å ikke være bra nok? 

Jeg har "vennekretsen" på jobb, og pga sosial angst og flytting har jeg mistet kontaktet med gamle venner. I godt voksen alder er det vanskelig med nye venner, alle har sitt og sine. Og med denne historien har det grodd inn i meg at jeg ikke er attraktivt som venn, så jeg forventer ikke at noen skal interessere  seg i meg. Og i tillegg har jeg ikke god kontakt med egen familie , vi har aldri vært nære. Å ta opp noe personlig med min mor ender med ingen ting. Hun bytter tema. 

Så jeg misunner de "ensomme" som har mange venner og som blir bedt ut på både det ene og andre.

Skulle ønske jeg også var ensom som en slags følse, ikke fakta. 

Hvis jeg skulle hatt en begravelse, min egen, til uka (hypotetisk sett) ville kanskje to rader blitt fylt opp. Kun familie, noen kollegaer. Da snakker vi ensomhet. Eller man ikke kan gifte seg fordi man ikke har noen venner nære nok til å være forlover.. 

Anonymkode: 40c49...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde enormt mange kjente en stund. Aldri følt meg så ensom som da. Grunn det var bare inn kjørte grupper som jeg ble invitert til men ingen jeg egentlig kjente godt. Er på jakt etter noen få som jeg kan ha som nære venner, men det er forferdelig vanskelig. 

Anonymkode: a3ec6...142

Skrevet

Det sosiale er veldig viktig! 

MEN, jeg tror det er like viktig å like livet slik som det er. Det å kunne kjenne at det er deilig selv om det regner på deg, det å løpe ute i kulda og legge seg i et varmt bad etterpå. Kjøpe noe du ønsker deg, eller pynte deg litt ekstra en dag. Kjøpe en bok du har lyst på og lese den mens du drikker noe godt.

Jeg vet ikke om det finnes noe magi som du kan trylle vekk ensomheten med. Men lær ihvertfall å vise deg selv hvor godt livet KAN være selv om man er alene. Og når du treffer noen, bruk tiden med de på å lytte til det de snakker om. Lytt med øyner også ;) Prøv å se hvordan de faktisk har det. Kan være de har det akkurat som deg!

Anonymkode: 71904...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...