Gjest AnonymBruker77 Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 (endret) Jeg sliter med langt, tykt, brusete og bølgete hår. Jeg vasker håret 1-2 gnager i uka og lar det lufttørke. Bruker sjeldent varmeredskaper. Trenger tips til ny shampoo og balsam, spesielt mot frizzy hår. Har i det siste brukt urtekram sin aloe vera shampoo og conditioner. Takk på forhånd. Endret 16. september 2017 av AnonymBruker77
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Her er et tips, vask ikke lengda på håret så ofte. Anonymkode: 8abbb...481
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Jeg bruker redken sin krølleshampoo -balsam og stylingkrem for krøllete hår, i tillegg til joico sin curling milk. Det roer håret en del. Prøver også å sove med fletter, ellers blir det veldig brusete. Anonymkode: 42561...71e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Redken har en antifrizzshampo, men jeg tenker at om du ikke skal rette håret bør du heller kjøpe produkter for krøllete hår enn antifrizzprodukt. John Frieda har gode produkter for krøllete hår. For eksempel: https://www.nordicfeel.no/harpleie/sjampo-og-balsam/conditioner/john-frieda-dream-curls-conditioner-43616?gclid=EAIaIQobChMI67HGq4Sq1gIVSJSyCh3_rwsrEAQYAyABEgLwm_D_BwE Jeg bruker også en krem som heter "curl contour" fra Loreal Professional som jeg bruker mens håret er vått etter dusj. Den holder krøllene slik de er når de er våte og du klemmer dem opp. https://www.blush.no/product/891415/haarpleie/styling/haarkrem/loral-professionnel-curl-contour-creme?gclid=EAIaIQobChMIncz82YSq1gIVTsayCh1X5wN1EAQYASABEgJ24vD_BwE&gclid=EAIaIQobChMIncz82YSq1gIVTsayCh1X5wN1EAQYASABEgJ24vD_BwE Anonymkode: 277df...b74
wintergirl Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Behandlinger som ionar, keratin behandlinger, sweethair the first. Håret blir ikke pinnerett av denne behandlingen, men frusen blir borte og håret mykt og fint. En behandling varer i ca.12 uker og er dyr, men verdt det. Tar sånne behandlinger før jeg drar til Syden med høy luftfuktighet og håret holder seg perfekt hele dagen lang Behandlingen(ene) er pleiende også.
Vera Vinge Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Jeg syns sjampo og balsam for krøllete hår, krøllekrem og det å være flink til å bruke hårkur hver uke gjør håret mindre frizzy og samler krøllene mer. Evt kan du akseptere at håret ditt vil være litt frizzy og ikke kjempe for hardt i mot. Nå er det jo i tiden med bevegelse i håret også, alt må liksom ikke være helt smooth for at den allmenne oppfatningen skal være at håret ser bra ut. Men det er jo uansett bra å pleie håret, da.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 2 timer siden, Vera Vinge skrev: Jeg syns sjampo og balsam for krøllete hår, krøllekrem og det å være flink til å bruke hårkur hver uke gjør håret mindre frizzy og samler krøllene mer. Evt kan du akseptere at håret ditt vil være litt frizzy og ikke kjempe for hardt i mot. Nå er det jo i tiden med bevegelse i håret også, alt må liksom ikke være helt smooth for at den allmenne oppfatningen skal være at håret ser bra ut. Men det er jo uansett bra å pleie håret, da. Har alltid trodd at disse "krølleshampoene" var for å få enda mer krøller i håret for de som ikke har krøller og ønsker seg mer volum og krøller i håret. Men det er altså meningen at de skal hjelpe på og pleie håret tol de som allerede har krøller? Anonymkode: 8f920...3f6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Jeg har også sånn hår. Min erfaring er at shampo og balsam ikke klarer å gjøre store forskjeller, det må styling til. Noe som roer ned. Jeg holder meg langt unna silikon, det hjalp mye på fruset, men det tar noen uker før det er bra. Bruker olje i håret etter det er vasket. Men jeg får ikke bort volumet/fruset/krøllene, kall det hva du vil. Men det roer noe. Jeg går veldig sjelden med løst hår, for det går bare ikke. En billig og god shampo og balsam uten silikon er Elvital sin, den blå/grønne. Jeg er mye mer fornøyd med den enn div dyre produkter. Anonymkode: b4a3d...f5e
Elaine Marley Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Jeg har sånt hår også. Bruker Redkens All soft shampo og balsam, og håkur fra Redkens Frizz dismiss. Jeg kurer håret mitt ofte. Når det gjelder styling bruker jeg Redkens full swirl fra curvacous serien deres. De har også en spray jeg liker godt. One united heter den. Blir kvitt mye frizz med den, men noe frizz har jeg uansett. Det gjør egentlig ingenting så lenge jeg slipper den saueullfølelsen, og får mer definerte bølger. Ellers liker jeg Kerastase sin discipline serie. Paul mitchell har også en god krøllekrem. Twirl around heter den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå