Gå til innhold

Når én flytter fra kollektivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venn har leid et hus sammen nå, og bodd i et slags kollektiv der vi har betalt halvparten av husleie, strøm, tv, Internett osv hver. Dette har funger ganske fint. Nå har h*n gitt uttrykk for at h*n ønsker å flytte. Vi står begge 2 på leiekontrakten, og leier ikke et rom hver for oss, men hele huset sammen. Jeg ønsker å fortsette å bo her, siden jeg elsker huset, beliggenheten osv. Problemet mitt er at jeg mottar aap og går på kurs via nav, og har derfor 11k inn i mnd, husleien er på 9k til sammen. Kan jeg spørre om hjelp til å dekke husleie sånn at jeg kan få bo her alene når h*n flytter eller må jeg også bare finne meg et annet sted å bo? Ønsket er jo at jeg skal få en fulltidsjobb senere slik at jeg evt kan få en inntekt på rundt 20k, og dermed også ha mulighet til å betale leien alene. Men dette kommer nok ikke til å skje før h*n flytter ut. Det er også et mye større hus enn jeg egentlig trenger alene, men jeg orker ikke å flytte en gang til og spesielt ikke siden jeg trives så godt og har slått meg til ro her.

Jeg kunne også prøvd å få inn en ny medleier, men jeg tror det uansett kommer til å bli en mellomperiode der jeg må bo her alene.

Noen som har vært i lignende situasjon, og har noen tips og råd?

Anonymkode: 99229...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok belage deg på å enten flytte eller få en ny til å dele leien med deg. 

Som du selv sier trenger du ikke et helt hus alene og 11 k er en høy husleie for 1 person. Synes ikke dette er noe staten skal dekke og det gjør de nok heller ikke. 

Anonymkode: 40efc...9c7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...