AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Inspirert av en tråd på rampelysforumet ønsker jeg å spørre om noe. Hvis du har gjort noe dumt i slutten av tenårene eller begynnelsen av 20 årene, er dette noe som skal måtte følge deg og definere deg for resten av livet? Hvis jeg hadde blitt en offentlig person kunne det blitt funnet mye negativt pm meg fra disse årene av mitt liv. Dopbruk, arrestasjoner, feil miljø, feil mennesker, feil assosiasjoner. Da jeg var 20 satt jeg med sprøyter i armen og hadde helt gitt opp livet. Nå er jeg godt over 30 og har vært nykter i over 13 år. Jeg er et helt annet menneske nå enn jeg var da. På alle mulige måter. Hvor lenge skal man egentlig straffes for ungdommens idioti? Anonymkode: 45738...fd4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Hva mener du med "straffes"? Alle får en ny sjanse om de retter seg opp. Når det gjelder lovbrudd så straffes man jo helt konkret en gitt periode, og får deretter en ny sjanse, dvs. er ferdig med saken. Når det gjelder å bli dømt av andre mennesker så er jo det helt individuelt. Du kan ikke kreve at andre mennesker liker deg eller vil være din venn. Hvor ille de anser x og y kommer helt an på dem. De som har vært gjennom det samme vil naturligvis ha større forståelse. Jeg har ingen problemer med å ha venner som har f.eks. vært narkomane i ungdommen, men jeg ville valgt bort en partner som hadde det. Anonymkode: ca7bf...931
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "straffes"? Alle får en ny sjanse om de retter seg opp. Når det gjelder lovbrudd så straffes man jo helt konkret en gitt periode, og får deretter en ny sjanse, dvs. er ferdig med saken. Når det gjelder å bli dømt av andre mennesker så er jo det helt individuelt. Du kan ikke kreve at andre mennesker liker deg eller vil være din venn. Hvor ille de anser x og y kommer helt an på dem. De som har vært gjennom det samme vil naturligvis ha større forståelse. Jeg har ingen problemer med å ha venner som har f.eks. vært narkomane i ungdommen, men jeg ville valgt bort en partner som hadde det. Anonymkode: ca7bf...931 Jeg tenker spesifikt på en tråd som omhandler en voldsepisode en blogger begikk for flere år siden som nå har blitt aktuell igjen takket være en annen bitter blogger. Her henger folk bloggeren ut for noe dumt hun gjorde for flere år siden. Derfor spørsmålet om hvor lenge man skal bli straffet for dårlige valg i ung alder. Anonymkode: 45738...fd4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Har alltid lurt på hvorfor folk sitter å diskuterer livet til kjendiser whyyyyyy Anonymkode: 37b60...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 da tenker jeg på rosabloggerne, tyggisklysene, slankeekspertene, oppussing og shabby chicka Anonymkode: 37b60...3d9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Jeg la ut ting på nett når jeg var 18, som tok meg igjen når jeg var 25. Jeg var ung og dum og forstod ikke hva "internett" kunne gjøre, og jeg var naiv nok til å tro so godt om folk at de ikke baksnakker og ødelegger rykte til andre for å være jævlige. Det var så vondt for meg at jeg fikk angst og ptsd av det. Jeg sliter fortsatt selv om det er borte nå. Anonymkode: ada13...320 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 På hvilken måte blir du straffet for fortiden din? Man kan nesten ikke sammenligne en privatperson og en offentlig person. Når du er en offentlig person lever du i offentlighetens søkelys, og da kommer alt frem uavhengig om det definerer deg i dag eller ikke. Anonymkode: a6d8c...c9d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Mette Marit vet nok mye om akkurat hvordan akkurat det må føles. Men det er nok mange som har gjort mye dumt som aldri ser dagens lys deriblant kjendiser. Mediene har ikke lov å skrive om gamle ting så vidt jeg har forstått fordi det strider mot personvernet. Hvis man ikke har gjort så mye dumt så er det i alle fall ingenting å frykte ☺️ Anonymkode: 56191...aab
Gompi Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 Tenker du på Kristine Ullebø nå og narkoryktene?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 Nei. Driter i Kristine Ullebø. Anonymkode: 45738...fd4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "straffes"? Alle får en ny sjanse om de retter seg opp. Anonymkode: ca7bf...931 Nei, alle får faktisk ikke det. Det kommer an på hva vedkommende har gjort. Min venninne gjorde noe det ts har gjort og hun får aldri en ny sjangse. Faktisk har hun ikke en sjangse i det hele tatt. Men det er fordi hun aldri blir trodd, nettopp fordi vedkommende har gjort slike ting som ts har. Anonymkode: 15053...39b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #12 Skrevet 16. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, alle får faktisk ikke det. Det kommer an på hva vedkommende har gjort. Min venninne gjorde noe det ts har gjort og hun får aldri en ny sjangse. Faktisk har hun ikke en sjangse i det hele tatt. Men det er fordi hun aldri blir trodd, nettopp fordi vedkommende har gjort slike ting som ts har. Anonymkode: 15053...39b Trodd på hva? De fleste mennesker går videre i livet om de har sittet med en sprøyte i armen eller ikke. Når Utsi kan snu om på livet sitt liksom.. Anonymkode: 56191...aab
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodd på hva? De fleste mennesker går videre i livet om de har sittet med en sprøyte i armen eller ikke. Når Utsi kan snu om på livet sitt liksom.. Anonymkode: 56191...aab At noen som har gjort det ts har forandret seg til det bedre? Hvis det er det ts mener? Herregud, han eller henne har jo gjort det meste gale egentlig. Hvis han eller henne har gjort det i mot noen nekter jeg å tro at han eller henne blir tilgitt for det. En venninne gjorde visst noe sånt, og ble aldri tilgitt av de hun gjorde dette i mot, og ingen tror vel noe på at folk som har så mange skjeletter i skapet plutselig forandrer seg og blir til helgner. Eller mener du ts at personen har forandret seg til det verre? Anonymkode: 15053...39b
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #14 Skrevet 16. september 2017 Alle valg har konsekvenser. Man kan ikke alltid bare forvente å bli tilgitt. Det eneste man kan gjøre er å endre seg, ta ansvar og jobbe for å bli et bedre menneske. De fleste vil respektere det. Men det er ingenting man kan forvente eller forlange. Anonymkode: a6382...927
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #15 Skrevet 16. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At noen som har gjort det ts har forandret seg til det bedre? Hvis det er det ts mener? Herregud, han eller henne har jo gjort det meste gale egentlig. Hvis han eller henne har gjort det i mot noen nekter jeg å tro at han eller henne blir tilgitt for det. En venninne gjorde visst noe sånt, og ble aldri tilgitt av de hun gjorde dette i mot, og ingen tror vel noe på at folk som har så mange skjeletter i skapet plutselig forandrer seg og blir til helgner. Eller mener du ts at personen har forandret seg til det verre? Anonymkode: 15053...39b Jeg skjønner ikke hva du snakker om helt spesifikt for å være ærlig, men har tro på at folk flest kan forandre seg om de f.eks har drevet med narkotikamisbruk. Men det er også dem som ikke greier det og det er veldig trist å være tilskuer til spesielt om man en gang har vært glade i dem. Anonymkode: 56191...aab
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle valg har konsekvenser. Man kan ikke alltid bare forvente å bli tilgitt. Det eneste man kan gjøre er å endre seg, ta ansvar og jobbe for å bli et bedre menneske. De fleste vil respektere det. Men det er ingenting man kan forvente eller forlange. Anonymkode: a6382...927 Nei det er ingen som er mer fordømmende enn kristne, merkelig nok. Anonymkode: 56191...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå