AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Jeg har en eks som ikke gidder å betale. Han har inntekt men har aldri betalt regning frivillig. Nå er det fire år siden vi skiltes, men det samme skjer gang på gang. NAV begynner prosessen med å kreve inn etter tre måneder og etter et halvt år er pengene inne gjennom NAV innkreving. Så det kommer jo inn. Jeg bare lurer på om ikke de kan fortsette med lønnstrekk når de ser at han ikke har tenkt å begynne å betale? De bruker jo mye ressurser på å sette igang hele prosessen igjen og igjen? Skjønner ikke eksens motiv her heller, men det er en annen sak. Noen som har opplevd lignende? Jeg synes det er rart å rote slik når man har ny dame, selv hadde jeg vært svært skeptisk til å innlede et forhold med en mann som ikke betaler for barna han allerede har. Anonymkode: 4a7f9...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Jeg ville elsket å være m en mann som ignorerte eksen.. la han heller ha ansvaret for barna Anonymkode: 10d44...195 1
Sondre Sumstad Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Ikke alle som syntes det morro med barnebidrag. Tror han gjør sport av det for og plage deg.
FlowerPower_ Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Det kan være mange årsaker til dette, og kan være vanskelig å svare på siden man ikke kjenner situasjonen skikkelig. Mange menn føler nok barnebidrag som noe urettferdig hvis f.eks. mora stikker av med ungen og ikke lar far se ungen, eller de stikker av med hovedomsorgen istedet for delt omsorg, om det er far sitt ønske å dele på omsorgen. Da oppstår det fort konflikter, og det føles gjerne feil å betale noen som har stukket av med ungen.
stan Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Be NAV sørge for innkrevingen. De får bestandig tak i pengene om de finnes. Min eks har alltid trenert, men etter at NAV tok over er det ikke mitt problem, men hennes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå