Gå til innhold

Oppdatert liste med gode caféer å lese på?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser det er en god del eldre lister over steder man kan lese på, lurer på om dere har noen anbefalinger?

er ikke så nøye med gratis wifi, viktigste er leseplassen :) Bor i Oslo. 

Endret av millennial
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i landet? 

Selv bor jeg i Bergen og kan anbefale f.eks. Nobel Bopel på Møhlenpris. Rolig og hyggelig, godt med lys. Antar at du mener leseplass, ikke lekeplass?

Det viktigste når man bruker kafé til lesing/jobbing er å kjøpe ting jevnlig. Har man sittet der i godt over en time, så er det på tide å kjøpe mer å drikke eller noe å knaske. Har selv jobbet på kafé og det er mange som bare blir sittende i tre timer, og bruker 30 kroner på én kaffekopp. Det er ikke overlevbart for kafeen om den bare fungerer som "gratiskontor", det er først og fremst et serveringssted.

Anonymkode: 40337...fd5

• Liker 1
Skrevet
På 16.9.2017 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet? 

Selv bor jeg i Bergen og kan anbefale f.eks. Nobel Bopel på Møhlenpris. Rolig og hyggelig, godt med lys. Antar at du mener leseplass, ikke lekeplass?

Det viktigste når man bruker kafé til lesing/jobbing er å kjøpe ting jevnlig. Har man sittet der i godt over en time, så er det på tide å kjøpe mer å drikke eller noe å knaske. Har selv jobbet på kafé og det er mange som bare blir sittende i tre timer, og bruker 30 kroner på én kaffekopp. Det er ikke overlevbart for kafeen om den bare fungerer som "gratiskontor", det er først og fremst et serveringssted.

Anonymkode: 40337...fd5

Jeg mente leseplass, ja :) skrev på mobilen, så kom bort i feil knapp tydeligvis :fnise: 

Bor i Oslo, burde ha kanskje skrevet dette, men likevel tipsene dine kan jo være til nyttig for andre her på kg.

Jeg er enig med deg om at man burde kjøpe jevnlig; jobbet selv på cafe en gang og det var irriterende at folk satt der i 4-5 timer og opptok plassen for andre. 

Skrevet

Har man betalt for en kaffe, så skulle det bare mangle at man sitter der så lenge man vil. Skulle tatt seg ut om en som jobbet på kafe kom bort, prikket deg på ryggen og bare "kjøp en latte til eller pell deg ut!"

Før øvrig vil jeg anbefale Kaffe Nord på Solli plass. Fint sted å lese. 

Anonymkode: e9a58...0f8

Skrevet

Hendrix Ibsen og tilslektende steder på Vulkan.

Anonymkode: 7f337...e56

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man betalt for en kaffe, så skulle det bare mangle at man sitter der så lenge man vil. Skulle tatt seg ut om en som jobbet på kafe kom bort, prikket deg på ryggen og bare "kjøp en latte til eller pell deg ut!"

Før øvrig vil jeg anbefale Kaffe Nord på Solli plass. Fint sted å lese. 

Anonymkode: e9a58...0f8

Det er en ting å sitte å skravle eller lese i to timer, men du kan jo ikke sitte på en restaurant i over to timer (hvis det er travelt) fordi de skal lage plass til andre betalende gjester. Så det samme prinsippet gjelder vel også for kafeer. 
Syntes at kafeer er greie steder å lese litt pensum på, men hvis man skal virkelig lese lenge så burde man dra til et bibliotek f.eks. 

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Mona123 skrev:

Pust på Majorstuen 

Skal prøve den! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...