Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Melodi til sang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å skrive en sang i stedet for å holde tale i bryllupet vårt. Men finner ikke en melodi jeg kan bruke! Noen med forslag? Så bør det jo være en melodi de fleste kjenner til.

Skrevet

jeg bruker teddibjørnensvise

men man har jo

dyrene i afrika

amandus var en dukke mann

napolion med sin hær

Helene Harefrøken

I Bakvendtland

Jeg er havren

Skrevet

Det er ganske lett å skrive tekst til Postgirobyggets sommerlåt . Jeg husker ikke hva den heter, men den var veldig populær for noen år siden. Jeg brukte den da mamma fylte 50 og det fungerte kjempebra.

Skrevet

En solskinnsdag heter den. Jeg skal dikte på den, men det er ikke superlett :) Har sikkert noe med min musikalse sans å gjøre.

Skrevet

Nei dette er ikke det letteste jeg har gjort.. Helt klart. Vet en gang ikke hvordan jeg skal begynne. Tror nesten jeg må få noen til å hjelpe meg i gang. Så er man jo redd for at det ikke blir bra nok. Så klart...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Mitt råd til alle som skal dikte allsanger til bryllupet er: Styr unna de melodiene som er oppbrukte for flere tiår siden, som f.eks Napoleon med sin hær eller Bamsens fødselsdag.

Mye bedre blir det hvis du er litt mer original. Det finnes mange "mer moderne" melodier som alle likevel kan.

Selv diktet jeg til "Stilleste gutt på sovesal 1" av Lillebjørn Nilsen.

Andre forslag:

*Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen - men den er kanskje litt oppbrukt den og. Ihvertfall vet jeg om mange som har brukt den.

* Jenter - av Diderre.

* En solskinnsdag er allerede nevnt, men den er jo bra. Alle kan den - kanskje med unntak av gamle bestemødre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...