Gå til innhold

Opp i vekt av trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et spørsmål-- 

Jeg har holdt stabil vekt en stund, men kjente at jeg følte meg sulten hele tiden. Jeg spiste 2500kcal om dagen på den tiden. Jeg driver med langrenn og løping, noen uker kan være veldig harde. For snart 4 uker siden økte jeg inntaket til ca 2800kcal og vekta var fortsatt stabil den første uka. 

Den siste uka har jeg trent ganske hardt og mye og jeg føler meg fortsatt sulten og helt "tømt" om morgenen. Jeg fikk sjokk da jeg gikk på vekta og den viste 1,2kg mer på 2 uker!! Hva er det kroppen prøver å fortelle meg? Spise mer, spise mindre? Det er vanskelig å "lytte" til kroppen når jeg ikke kan stole på den. 

Hilsen kvinne, 16

Anonymkode: eb776...542

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vokser og bygger muskler. Det krever energi. Du trener såpass hardt nå at du øker muskelmassen og samtidig er kroppen din i utvikling siden du er såpass ung. Muskler veier mer enn fett også så jeg antar du har økt muskelvekst betraktelig. 

Bare fortsett å spis. Det høres ut som kroppen din trenger mer energi inn. 

Anonymkode: 66472...ef9

Skrevet

Hvorfor teller du kalorier når du er 16 år? Det høres virkelig ikke sunt ut. 

Anonymkode: 19aa7...924

• Liker 2
Skrevet

Hvor i syklusen din er du? Jeg veier opptil 3 kg mer rett før og i begynnelsen av mensen. Kvinner varierer veldig i vekt i løpet av en mnd da vi holder mer vann i visse perioder av syklusen vår. Du kan dermed ikke basere resultater på en veiing. Bruk målebånd isteden, der er det lettere å se forandringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...