AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 ..og jeg får alt etter noen måneder når de har gått lei av det, som jeg selvfølgelig setter veldig stor pris på da det er dyre og flotte plagg. Problemet er at det begynner å bli så utrolig mye, jeg har nå kjørt 6 sekker til sånn tøyinnsamlingsplass, og dette er det jeg har igjen i skapet: 2 knelange ytterkåper med foring og hette, en svart og en mørk grønn 3 regnjakker, en foret og to uten, i rosa/grå, rosa og en svart 2 vinterjakker, en rød og en lilla, disse kostet over 5000 kroner hver ny og er sånne fancy turjakker til vinterstid 5 ullgensere i diverse merker som fjellreven, ullvang osv, forskjellige farger 2 treningsjakker til sommer, en svart og en grå, tynne uten for 2 softshell (tror det heter det) jakker utallige mengder "superundertøy" og ullundertøy (alt dette er 2 år eller nyere, vises så vidt at det er brukt) og dette er som sagt etter at jeg har donert bort mer enn halvparten, og beholdt det jeg synes er finest. Nevnte jeg at jeg aldri er på tur? Så nå har jeg sinnsykt stort utvalg over plagg jeg kan bruke på vei til skolen Men helt seriøst, hvordan skal jeg få de til å slutte å kjøpe så utrolig mye klær? Greit nok, der er på overnattingsturer året rundt og har bruk for noe av det, og noe blir faktisk helt utslitt men det meste havner hos meg. Da er det sånn "vil du ha dette eller skal jeg hive det?". Synes også det blir for dumt om jeg tar i mot det for å selge videre. De har fulltidsjobb, hus og barn begge to, og tjener bra så vet at de ikke har økonomiske problemer, men begynner å lure på om de har en avhengighet til å kjøpe turgreier. Om noen har opplevd noe lignende eller kan gi meg råd blir jeg veldig glad. Har prøvd å hinte til at de kanskje ikke trenger så store mengder nye klær, men det er alltid et eller annet "bare må ha sånn blabla teknologi med blablaforing" som jeg egentlig ikke skjønner noe av. Lurer også på om noen vet om klesinnsamling vil ha sånne dresser som folk jobber i utendørs, usikker på hva de heter men har av en eller annen grunn endt opp med noen slike også. Tok meg over en uke å få vasket alt i de sekkene jeg leverte sist nå, alt skal jo vaskes separat og på sære program, jeg blir gal og har ikke hjerte til å kaste. Anonymkode: 0d6d4...166
Solivagant Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 (endret) Hva de kjøper får være deres problem, men du kan si fra om at du har fått nok klær og ikke trenger mer. Med resten av klærne kan du gi bort til Fretex, gi bort på Finn osv. Endret 16. september 2017 av Solivagant 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Så si at du ikke trenger mer turklær, men at du setter pris på det de har kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Selg det. Det er sikkert noen kroner å tjene hvis det er skikkelige produkter. Anonymkode: 76f89...abe 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Si fra om at du ikke trenger så mye turklær. Spør om de ønsker å selge klærne, og tilby deg eventuelt å selge de for dem hvis du og de vil det. Dere blir nok enige om hvordan pengene fra de solgte klærne skal fordeles. Anonymkode: aae85...42a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Ja jeg har gitt bort alt nå som jeg ikke skal ha selv (til innsamlingsbokser), har sagt flere ganger at jeg ikke trenger mer men de sender fortsatt bilde av et fint, nesten nytt plagg og spør om jeg vil ha ellers blir det kastet. Er vel dette jeg har et problem med, de gidder ikke vaske og gi det bort selv da det er mer lettvint å kaste. Jeg kan evt. ta imot og levere det inn uten å vaske det, men skjønner jo at de som tar i mot slike ting ikke blir spesielt glad når det kommer skitne plagg - det er mest denne vaskinga og tørkinga, og fjerning av masse hår etter hunder som tar mye tid. Får prøve å høre om de synes det er greit at jeg tar i mot og selger det, men å ta i mot, vaske, tørke, fjerne hår, legge ut annonse, bruke tid på kontakt med kjøpere, dra på posten for å sende etc tar opp litt tid det også - og regner med de i såfall vil ha mesteparten av pengene, så hadde egentlig vært best å finne en måte å få de til å innse at de ikke MÅ HA så utrolig mye nytt hele tiden. Jeg er ikke fanatisk på det med miljø og gjenbruk, men synes dette kanskje begynner å bli ille. Anonymkode: 0d6d4...166
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har gitt bort alt nå som jeg ikke skal ha selv (til innsamlingsbokser), har sagt flere ganger at jeg ikke trenger mer men de sender fortsatt bilde av et fint, nesten nytt plagg og spør om jeg vil ha ellers blir det kastet. Er vel dette jeg har et problem med, de gidder ikke vaske og gi det bort selv da det er mer lettvint å kaste. Jeg kan evt. ta imot og levere det inn uten å vaske det, men skjønner jo at de som tar i mot slike ting ikke blir spesielt glad når det kommer skitne plagg - det er mest denne vaskinga og tørkinga, og fjerning av masse hår etter hunder som tar mye tid. Får prøve å høre om de synes det er greit at jeg tar i mot og selger det, men å ta i mot, vaske, tørke, fjerne hår, legge ut annonse, bruke tid på kontakt med kjøpere, dra på posten for å sende etc tar opp litt tid det også - og regner med de i såfall vil ha mesteparten av pengene, så hadde egentlig vært best å finne en måte å få de til å innse at de ikke MÅ HA så utrolig mye nytt hele tiden. Jeg er ikke fanatisk på det med miljø og gjenbruk, men synes dette kanskje begynner å bli ille. Anonymkode: 0d6d4...166 Ok. Da foreslår jeg at du selger klærne (dersom du har tid til det og dersom du har bruk for pengene) uten å spørre de om det. Det er jo du som har masse jobb med det som de egentlig ville kaste i spøla. Anonymkode: aae85...42a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Og at du tar hele fortjenesten ved salg. Jeg synes forresten at det er rart at de leverer klærne skitne til deg....De burde vasket klærne først. Anonymkode: aae85...42a 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok. Da foreslår jeg at du selger klærne (dersom du har tid til det og dersom du har bruk for pengene) uten å spørre de om det. Det er jo du som har masse jobb med det som de egentlig ville kaste i spøla.søpla Anonymkode: aae85...42a Anonymkode: aae85...42a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 Jeg tar det gjerne 🙈 Anonymkode: b4197...102 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå