Gå til innhold

Mistet all selvtillit etter at det ble slutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor denne tråden passer, men får nå bare flytte den om den passer bedre et annet sted.

Jeg har etter at det ble slutt mellom meg og eksen mistet all selvtillit. Vi var sammen i over 10 år, og i det forholdet følte jeg meg ikke spesielt attraktiv. Etter at det ble slutt har jeg bare begynt å føle meg enda mindre attraktiv, og jeg tenker ofte at jeg ikke har "sjans" på noen. Tørr ikke å se på menn omtrent fordi jeg tenker at de tror at jeg er innbilsk eller noe. Haha, dette høres så dumt ut, men det er sånn jeg føler det. Registrerte meg også på en datingside, men jeg klarer ikke å gjøre noe med profilen. Tenker bare at jeg er for stygg. Kanskje det var dumt av meg å registrere meg der siden jeg ikke føler at jeg har noe der å gjøre.

Men jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra. En skulle jo tro at det å gå ut av et forhold som ikke føltes noe bra ville gjøre at selvtilliten kom til å stige, men så har det motsatte altså skjedd.

Jeg prøver å se bra ut, fordi jeg vet at om jeg går rundt i slaskete klær og ikke steller meg så vil jeg bare føle meg verre. Det er vel mer at jeg ikke føler meg god nok og at jeg er "gammel"(er over 30) så derfor vil ingen ha meg.

Vet ikke om dette er normalt eller ei? Noen som har tips til hvordan jeg kan snu dette?(og ikke skriv at jeg skal finne meg en mann på byen eller noe siden tilfeldig sex gjør bare at jeg at føler meg fæl)

Anonymkode: 59fdc...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uff, trist å høre at du føler det sånn. Tenker meg at du undervurderer ditt eget utseende og ikke minst alle de andre gode kvalitetene dine utenom det! Jeg tenker du er så vant til å være i et forhold i lang tid at det er litt ukjent for deg å være singel nå og at dette gjør deg usikker. Over 30 er da også langt fra å være gammel!

Har du gode venner? Å snakke med noen nær deg om disse følelsene kunne nok vært et godt førstesteg. Kanskje dra ut på byen sammen med de og prøve å snakke med menn slik? Gjerne lettere å få til i en gruppesetting. Tror du har helt rett i at datingsider og slikt ikke er rett førstesteg for deg nå. Vedvarer dette problemet over tid er jo samtaleterapi en god ide.

Endret av Edinbruh
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet

Har du trent med en personlig trener før? 

Det kan være en boost, du får mye nyttige tips...du blir fortalt hva du er flink til og du lærer å trene og behandle seg selv litt og minst av alt PTen bryr seg 0 om hva du er opphengt i av ting, hun eller han vil deg bare vel.

Skrevet
9 timer siden, Edinbruh skrev:

Uff, trist å høre at du føler det sånn. Tenker meg at du undervurderer ditt eget utseende og ikke minst alle de andre gode kvalitetene dine utenom det! Jeg tenker du er så vant til å være i et forhold i lang tid at det er litt ukjent for deg å være singel nå og at dette gjør deg usikker. Over 30 er da også langt fra å være gammel!

Har du gode venner? Å snakke med noen nær deg om disse følelsene kunne nok vært et godt førstesteg. Kanskje dra ut på byen sammen med de og prøve å snakke med menn slik? Gjerne lettere å få til i en gruppesetting. Tror du har helt rett i at datingsider og slikt ikke er rett førstesteg for deg nå. Vedvarer dette problemet over tid er jo samtaleterapi en god ide.

Ja, kanskje det. Noe av problemet er at jeg også har sosial angst, og jeg tenker at ingen vil ha meg på grunn av det. Så derfor har jeg ingen gode og nære venner, og har ingen venner jeg kan snakke med. Jeg går til psykolog så mulig jeg kan ta opp det der.

Men jeg tror jeg legger det med datingsider på is akkurat nå. Tror ikke jeg hadde taklet det særlig bra om noen hadde skrevet noe stygt eller noe akkurat nå.

16 minutter siden, Mannemann84 skrev:

Har du trent med en personlig trener før? 

Det kan være en boost, du får mye nyttige tips...du blir fortalt hva du er flink til og du lærer å trene og behandle seg selv litt og minst av alt PTen bryr seg 0 om hva du er opphengt i av ting, hun eller han vil deg bare vel.

Nei, men jeg har faktisk tenkt på at jeg skal det. Det vil vel kanskje hjelpe på psyken, og hvordan jeg tenker om meg selv også.

Anonymkode: 59fdc...45c

Skrevet

Jeg er det, og jeg kan fortelle deg at det hjelper.

Det er som om mennesker blomstrer når de får en Personlig Trener, spesielt om denne ikke er et sånt super menneske med pulsklokke og sånn smil der du merker at hun eller han ikke bryr seg...men en vanlig person som selv har kjempet sine slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...