Gå til innhold

Er det mange som snuser under graviditet??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til syvende og sist handler det om klasseforskjeller. 

Anonymkode: 71a03...f0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Året var 1998, min mor og far satt å røkte i bilen da de kjørte oss på skolen... Jeg lever ennå Jeg! 😉 I beste velgående uten astma og andre sykdommer.

Jeg er sjeldent syk, har omgangssyke en gang i året (dette varer  ca 1-2 dager). Legen sier at jeg har god lungekapasitet, på tross av den passive røykingen vi ble utsatt for. Det var røyk overalt liksom, i kaféer og på buss, inne på flyplassen og i alle nabohusene. Jeg verken røyker eller snuser selv:) hilsen voksen kvinne på 28 år.

Jeg tror helt ærlig at passiv røyking ikke er så veldig skadelig, men røyking under svangerskap kan være risiko.

Det jeg reagerer på er hvorfor folk skal kontakte barnevernet om en vordende mor røyker/snuser. Hva i alle dager har skjedd? Skjerp dere nå. Om en mor røyker eller snuser så betyr ikke det at hun er en uegnet mor.. kanskje hun rett å slett sliter kraftig med å slutte. Men det finnes hjelp, du som sliter med å slutte må oppsøke lege å få medisin mot røykeslutt. Min mor brukte dette og hun har vørt røykfri i mange år nå. Det handler bare om å ta steget!

Anonymkode: ddf28...972

Da tror du helt ærlig feil. Les deg opp på forskning.

Du sier du får omgangssyke en gang i året. Jeg har ikke hatt omgangssyke på 6 år. Betyr det at omgangssyke ikke er smittsomt likevel..?

Anonymkode: 5164e...648

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her strides de lærde, men du vet dette....takk 😏

Anonymkode: 22894...7e6

At mor craver nikotin i en avvenningsperiode kan ikke helt likestilles med risikoen man utsetter sitt barn for ved å tilføre det nikotin. Her nevnes  lav fødselsvekt , for tidlig fødsel , spontanabort , dødfødsel f.eks. og abstinenser.  Hos BARNET. 

Anonymkode: 30182...aed

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Året var 1998, min mor og far satt å røkte i bilen da de kjørte oss på skolen... Jeg lever ennå Jeg! 😉 I beste velgående uten astma og andre sykdommer.

Jeg er sjeldent syk, har omgangssyke en gang i året (dette varer  ca 1-2 dager). Legen sier at jeg har god lungekapasitet, på tross av den passive røykingen vi ble utsatt for. Det var røyk overalt liksom, i kaféer og på buss, inne på flyplassen og i alle nabohusene. Jeg verken røyker eller snuser selv:) hilsen voksen kvinne på 28 år.

Jeg tror helt ærlig at passiv røyking ikke er så veldig skadelig, men røyking under svangerskap kan være risiko.

Det jeg reagerer på er hvorfor folk skal kontakte barnevernet om en vordende mor røyker/snuser. Hva i alle dager har skjedd? Skjerp dere nå. Om en mor røyker eller snuser så betyr ikke det at hun er en uegnet mor.. kanskje hun rett å slett sliter kraftig med å slutte. Men det finnes hjelp, du som sliter med å slutte må oppsøke lege å få medisin mot røykeslutt. Min mor brukte dette og hun har vørt røykfri i mange år nå. Det handler bare om å ta steget!

Anonymkode: ddf28...972

Om en mor røyker eller snuser daglig gjennom hele svangerskapet så tar hun et AKTIVT VALG hver ENESTE dag om å risikere å skade barnet sitt, og alle vet så sinnsykt godt hva de gjør!  Spør du meg er dette absolutt ikke hva en god mor ville gjort. 

Resten av innlegget er jo formulert som standard antivaxerargumentasjon. "Mine uvaksinerte barn er de friskeste i verden". Man ser av og til eldre som har røyket i hele sitt liv bli over 100 år, men hva sier statistikken over lungekreft hos røykere vs ikke røykere? Den er ganske så klar. Forskning baserer seg heldigvis ikke på heldige enkelttilfeller. 

Anonymkode: 3df5b...493

• Liker 3
Skrevet

Snusing i graviditeten er stadig med utbredt. Leste en artikkel for noen mnd siden om at flere og flere barn blir født med abstinenser. Det sier sitt. 

Anonymkode: 64769...140

Skrevet

Jeg sliter i svangerskapet mitt. Har snuset og røkt. Bruker nikotinfri snus mesteparten av tiden. 

Anonymkode: 44bb8...bd9

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter i svangerskapet mitt. Har snuset og røkt. Bruker nikotinfri snus mesteparten av tiden. 

Men iløpet av en dag kan jeg ta 1 vanlig snus. 

Skrevet
På 16.9.2017 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Da kan man like godt la være snusen

Anonymkode: 9f764...995

Det hjelper en til ikke å bruke  snus med nikotin. Derfor! 

Skrevet
På 16.9.2017 den 6.43, LoveTrain skrev:

Denne er også frarådet under graviditet.

Eh... Det er vås.

Anonymkode: 85d22...eb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...