AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Blir litt sjokkert... Ser ofte gravide kvinner med SNUS!!!!! En skam! Da mener nå jeg at de er noe svake mennesker som ikke setter barnet sitt forran seg selv. Mener dette er en dårlig start som morsrollen. Er det virkelig mange som snuser under graviditeten? Har sett mange fortiden. Og jeg blir sint og sjokkert. Anonymkode: ca72c...522
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Hørt om nikotinfri snus? Anonymkode: b3231...afe 5
LoveTrain Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørt om nikotinfri snus? Anonymkode: b3231...afe Denne er også frarådet under graviditet. TS, jeg har også fått dette inntrykket siste tiden. Er med i flere termingrupper på face, og der snakker de åpent om at det er "så vanskelig å slutte", og så støtter de hverandre i at litt snus ikke er farlig. Er helt sjokkert! Kan forstå at enkelte trenger litt tid på seg, men dette er jenter som er 12+ uker på vei. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Snus er en ting.. Vet om ei som har termin i disse dager og har røykt mange rullingser til dagen og ikke begrenset koffein inntaket i det hele... Og hun prøver ikke å skjule det engang! Hun gjorde det samme med første barnet, men har da altså ikke lært. Første barnet er ikke helt som andre barn 😔 Bare trist. Anonymkode: 1c5aa...838 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 4 timer siden, LoveTrain skrev: Denne er også frarådet under graviditet. TS, jeg har også fått dette inntrykket siste tiden. Er med i flere termingrupper på face, og der snakker de åpent om at det er "så vanskelig å slutte", og så støtter de hverandre i at litt snus ikke er farlig. Er helt sjokkert! Kan forstå at enkelte trenger litt tid på seg, men dette er jenter som er 12+ uker på vei. Hvorfor er nikotinfri frarådet under graviditet? Anonymkode: d85ad...243 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Jeg mener at hvis en som mor har røyket og snust gjennom svangerskapet så burde barnevernet ta en nøye vurdering på om dette mennesket er skikket til å ha omsorg for barnet. Ja det høres brutalt ut, men det står jeg inne for. Når mor allerede før barnet er født tar valg som er svært helseskadelig for barnet, frarøvet barnet muligheten til å bli født med samme gode forutsetninger som barn av ikke-røykende mødre, hvordan kan man at være en skikket omsorgsperson? Og hvordan valg blir tatt ved neste korsveg når barnet er født og mors behov, ønsker og lyster melder seg som viktigere enn barnet? Anonymkode: 9f0c7...f19 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at hvis en som mor har røyket og snust gjennom svangerskapet så burde barnevernet ta en nøye vurdering på om dette mennesket er skikket til å ha omsorg for barnet. Ja det høres brutalt ut, men det står jeg inne for. Når mor allerede før barnet er født tar valg som er svært helseskadelig for barnet, frarøvet barnet muligheten til å bli født med samme gode forutsetninger som barn av ikke-røykende mødre, hvordan kan man at være en skikket omsorgsperson? Og hvordan valg blir tatt ved neste korsveg når barnet er født og mors behov, ønsker og lyster melder seg som viktigere enn barnet? Anonymkode: 9f0c7...f19 Jeg er helt enig med deg! Blir sjokkert av at mor kan ta sånne dårlige helseskadelige valg for barnet allerede før det er født! Det sier litt om hvordan mor er og hvor lite hun bryr seg! Jeg blir så sint når jeg ser folk snuser og er gravid.. Møtte på en bekjent nå nettopp som sto der med den gravide magen og snakket om graviditeten og midt i samtalen tar seg en snus!!!! Jeg sa så klart ifra! Ille nok å snuse men itilegg å ta seg en snus rett forran meg i samtalen synes jeg er helt syykt! Da er man riktig så fjern, når man ikke skjemmes av dette heller... Anonymkode: ca72c...522 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #8 Skrevet 16. september 2017 Denne tråden blir delt (og ledd av, med rette) i grupper på facebook Anonymkode: 79345...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #9 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at hvis en som mor har røyket og snust gjennom svangerskapet så burde barnevernet ta en nøye vurdering på om dette mennesket er skikket til å ha omsorg for barnet. Ja det høres brutalt ut, men det står jeg inne for. Når mor allerede før barnet er født tar valg som er svært helseskadelig for barnet, frarøvet barnet muligheten til å bli født med samme gode forutsetninger som barn av ikke-røykende mødre, hvordan kan man at være en skikket omsorgsperson? Og hvordan valg blir tatt ved neste korsveg når barnet er født og mors behov, ønsker og lyster melder seg som viktigere enn barnet? Anonymkode: 9f0c7...f19 Barnevernet fordi mor snuser. Anonymkode: 22894...7e6 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #10 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden blir delt (og ledd av, med rette) i grupper på facebook Anonymkode: 79345...2f2 ? Le i vei😜 Sier vel mye om hvor tomt det faktisk er der oppe hos de som sitter å ler og deler det. Anonymkode: 9f0c7...f19 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #11 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet fordi mor snuser. Anonymkode: 22894...7e6 Folk som er villige til å utsette barna sine for selv den minste unødvendige helserisiko burde ikke ha barn. Klarer man ikke sette barnets helse foran et såpass patetisk "behov", tyder det på rimelig dårlig dømmekraft. For ikke å snakke om egoismen. Anonymkode: 3df5b...493 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #12 Skrevet 16. september 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Le i vei Sier vel mye om hvor tomt det faktisk er der oppe hos de som sitter å ler og deler det. Anonymkode: 9f0c7...f19 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som er villige til å utsette barna sine for selv den minste unødvendige helserisiko burde ikke ha barn. Klarer man ikke sette barnets helse foran et såpass patetisk "behov", tyder det på rimelig dårlig dømmekraft. For ikke å snakke om egoismen. Anonymkode: 3df5b...493 Nå begynner de som vokste opp midt i verste røykskodda å bli voksne, og blir riktig så gamle. Ikke er de så plaget med astma/allergi heller, som barn som vokser opp i dag. Et annet moment er at vordende mødre som sliter psykisk er like stor, om ikke større belastning for fosteret. Så jeg er for at om man ikke klarer å slutte (det er en sterk avhengighet) så ihvertfall snus så lite som mulig. Anonymkode: 79345...2f2 3
Gjest Gaea Skrevet 16. september 2017 #13 Skrevet 16. september 2017 (endret) Nikotinfri snus er ikke skadelig. Ellers enig i at man er rimelig blåst om man gambler med fosterets helse på grunn av noe så egoistisk og unødvendig som snus eller røyk. Har snust omtrent hver våkne time siden jeg var 15 år selv, så avhengig som man kan bli, men sluttet selvsagt på sekundet når jeg fant ut at jeg var gravid - noe annet kunne ikke falt meg inn. Endret 16. september 2017 av Gaea
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #14 Skrevet 16. september 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner de som vokste opp midt i verste røykskodda å bli voksne, og blir riktig så gamle. Ikke er de så plaget med astma/allergi heller, som barn som vokser opp i dag. Et annet moment er at vordende mødre som sliter psykisk er like stor, om ikke større belastning for fosteret. Så jeg er for at om man ikke klarer å slutte (det er en sterk avhengighet) så ihvertfall snus så lite som mulig. Anonymkode: 79345...2f2 Herregud for et latterlig argument! Ja noen har det gått bra med, men forskningen viser at hyppigheten er større enn hos barn født hos ikke røykende/snusende. Og ens barns liv er IKKE noe man gambler med dette på! Hvis man har så skrøpelig psykisk helse at man må utsette barnet sitt for noe som potensielt er dødelig(!) burde man ikke få barn. Finnes gode prevensjonsmetoder samt abort hvis uhellet skulle være ute. Alle barn fortjener å vokse opp med de beste forutsetninger for god helse og et godt liv. Det gjør ikke barn født av en mor som snuser eller røyker! Jeg forstår at det kan være tøft for ei mor som sliter psykisk hvis røyk eller snus virker symtomlindrende, men barnets helse går svært langt foran.. Anonymkode: 9f0c7...f19 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #15 Skrevet 16. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet fordi mor snuser. Anonymkode: 22894...7e6 Regner med du er en av de som snuser i graviditet 😉 Anonymkode: ca72c...522 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #16 Skrevet 16. september 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir litt sjokkert... Ser ofte gravide kvinner med SNUS!!!!! En skam! Da mener nå jeg at de er noe svake mennesker som ikke setter barnet sitt forran seg selv. Mener dette er en dårlig start som morsrollen. Er det virkelig mange som snuser under graviditeten? Har sett mange fortiden. Og jeg blir sint og sjokkert. Anonymkode: ca72c...522 Sikker på at det ikke er nikotinfrisnus du har sett da? uansett, tror det er mange fler som snuser/røyker under svangerskapet enn hva de offentlige tallene viser. Det er tabu å si at man har problemer med å slutte med røyk/snus under svangerskapet, og i stede for å spørre jordmor/lege om hjelp, så snuser/røyker man i smug, i frykt for å bli stigmatisert og stemplet som dårlig mor. Jeg personlig klarte heldigvis å slutte med snus når jeg ble gravid, noe jeg aldri hadde trodd jeg ville klare på forhånd, men det gikk lettere enn hva jeg hadde trodd. men har stor forståelse for de som syns det er vanskelig. lykke til alle gravide røykere/snusere, dere har større viljestyrke enn hva dere tror. Dere klarer å slutte, be om hjelp! ferdig snakka!! Anonymkode: 41c0e...ccf 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #17 Skrevet 16. september 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med deg! Blir sjokkert av at mor kan ta sånne dårlige helseskadelige valg for barnet allerede før det er født! Det sier litt om hvordan mor er og hvor lite hun bryr seg! Jeg blir så sint når jeg ser folk snuser og er gravid.. Møtte på en bekjent nå nettopp som sto der med den gravide magen og snakket om graviditeten og midt i samtalen tar seg en snus!!!! Jeg sa så klart ifra! Ille nok å snuse men itilegg å ta seg en snus rett forran meg i samtalen synes jeg er helt syykt! Da er man riktig så fjern, når man ikke skjemmes av dette heller... Anonymkode: ca72c...522 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mener at hvis en som mor har røyket og snust gjennom svangerskapet så burde barnevernet ta en nøye vurdering på om dette mennesket er skikket til å ha omsorg for barnet. Ja det høres brutalt ut, men det står jeg inne for. Når mor allerede før barnet er født tar valg som er svært helseskadelig for barnet, frarøvet barnet muligheten til å bli født med samme gode forutsetninger som barn av ikke-røykende mødre, hvordan kan man at være en skikket omsorgsperson? Og hvordan valg blir tatt ved neste korsveg når barnet er født og mors behov, ønsker og lyster melder seg som viktigere enn barnet? Anonymkode: 9f0c7...f19 Det er de samme menneskene som velger keisersnitt og å ikke amme fordi de ikke vil ødelegge pupper og underliv. Anonymkode: 9c8d6...17f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #18 Skrevet 16. september 2017 Jeg kommer ALDRI til å forstå eller respektere de som "ikke klarer" å slutte fordi det "er så vanskelig". Alle tåler å ha det ubehagelig en ukes tid, barnet tar ikke skade av at mor slutter, slik mange snusere mener. Jeg var avhengig i mange år før jeg slutta da jeg ble gravid. Vanskelig ja, men det er faktisk bare å holde ut noen dager så er det over. Anonymkode: e3818...d94 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #19 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner de som vokste opp midt i verste røykskodda å bli voksne, og blir riktig så gamle. Ikke er de så plaget med astma/allergi heller, som barn som vokser opp i dag. Et annet moment er at vordende mødre som sliter psykisk er like stor, om ikke større belastning for fosteret. Så jeg er for at om man ikke klarer å slutte (det er en sterk avhengighet) så ihvertfall snus så lite som mulig. Anonymkode: 79345...2f2 Eeeeh. Hvorfor tror du man frarådes på det sterkeste å røyke/snuse under graviditet? Fordi man TROR det er skadelig? Eller nettopp fordi de som "vokste opp i den verste røykskodda" sliter betraktelig mer enn andre på gruppenivå? Og så er det det fantastiske argumentet med at det er så stressende for mor å slutte å røyke, og at dette stresset er enda mer skadelig... Hahahaha, fy faen for et desperat forsøk på å rettferdiggjøre dårlige valg! Ingen mener det er greit å pese røyk rett i ansiktet til et nyfødt barn, men å røyke mens det samme barnet ligger i magen ja DET blir selvsagt noe heeelt annet.. Anonymkode: e2c63...4d0 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #20 Skrevet 16. september 2017 1 time siden, Gaea skrev: Nikotinfri snus er ikke skadelig. Ellers enig i at man er rimelig blåst om man gambler med fosterets helse på grunn av noe så egoistisk og unødvendig som snus eller røyk. Har snust omtrent hver våkne time siden jeg var 15 år selv, så avhengig som man kan bli, men sluttet selvsagt på sekundet når jeg fant ut at jeg var gravid - noe annet kunne ikke falt meg inn. Da kan man like godt la være snusen Anonymkode: 9f764...995
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå