Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt råd og tips i forbindelse med et jobbsøk her. Har søkt to jobber de siste ukene. Attraktive jobber med maaange søkere. Har allikevel blitt innkalt til intervju på begge. Det føles bra. 

Men jeg har en liten nøtt å knekke. Jobb nr. 1 har intervju førstkommende tirsdag. Jobb nr. 2 har intervju onsdagen 8 dager senere. 

Jobb nr. 1 har sagt at de trenger å ta en rask avgjørelse og at man må være forberedt på starte umiddelbart. Nå er det egentlig jobb nr 2 jeg hr aller mest lyst på. Men intervjuet på den er som sagt 8 dager senere. Hva gjør jeg om jobb nr. 1 f.eks. ringer meg i slutten av førstkommende uke og sier at jobben er min? Da har jeg jo fremdeles ikke vært på intervju på jobb nr. 2, som jeg har mest lyst på, og som er den vanskeligste å slå kloa i . 

Kan vel ikke akkurat be nr. 1 om å vente 1 uke eller 2 fordi jeg muligens får tilbud om en mere attraktiv jobb senere. Da vil de sannsynligvis ikke synes at jeg er riktig person for jobben. Kan jeg si at jeg trenger 1 ukes betenkningstid? Med mange år som selvstendig næringsdrivende bak meg er jeg ikke veldig erfaren med tradisjonelle jobbsøk. 

Noen som har tips?

Anonymkode: 9de71...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...