AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 I dag fant jeg et aldeles nydelig skjørt i 100% ull fra norske Skjæveland Strikkevarefabrikk på Fretex. Jeg har generelt litt dilla på norske klesmerker for tiden, både nye og gamle. Jeg kan imidlertid dessverre lite om klesproduksjon i Norge, og om hvilke merker som er/har vært av kvalitet her til lands. Er det noen som har noen gode tips til hvilke merker jeg burde se etter? Hva er gode, norskproduserte merker med høy kvalitet? Det kan være merker man får kjøpt i butikk nå, eller merker som ikke lenger eksisterer (jeg elsker å lete etter brukte skatter). Anonymkode: ca8bb...9f6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Det meste av klesproduksjon skjer i utlandet. Trikotasjefabrikk er det vel bare Janus som har på Norsk jord, fortsatt? Om skjeveland fortsatt produserer i Norge tviler jeg på. Anonymkode: a77c7...a58
Perelandra Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Nye norskproduserte klær er det lite av på grunn av vårt høye lønnsnivå. Selv om merket og designeren er norsk, er det aller meste produsert utenlands. Unntaket er muligens enkelte produsenter av strikkeplagg og husflid? Så vidt jeg vet blir klærne til Oleana produsert i Norge. Det samme tror jeg gjelder for Dale strikkevarer, men de har sluttet å produsere garnet sitt i Norge.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 Holzweiler! Anonymkode: 3565a...f74
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Dale of Norway Anonymkode: e459b...f45
Perelandra Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Jeg vet ikke om disse eksisterer fortsatt, men dette er norske merker som i alle fall har fantes tidligere. Det meste er ullvarer eller husflid. Devold Tyrihans Vitabella Vrikke Safa Rosenberg
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Skogstad og Moods of Norway. Anonymkode: f5ca5...652
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Ko:Ko Norway. Norsk design, men produsert i utlandet. https://www.kokonorway.no/ Anonymkode: 4fab5...9f5 1
Perelandra Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 Det finnes jo flere norske merker innen sports- og turklær, men ikke noe av det produseres i Norge. Det er blant annet Stormberg, Brandsdal, Helly-Hansen og Bergans. I tillegg har vi jo flere merker som har navn etter idrettsutøvere, for eksempel Kari Traa, Bjørn Dæhlie, Therese Johaug og Vegard Ulvang.
Daniel Bjoerk Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 Jeg har startet et nettsamfunn alle de norske klesmerkene er samlet på et sted. Klikk på lenke: Instagram: Norske Klesmerker Klikk på lenke: Facebook: Norske Klesmerker Klikk på lenke: Nettside: Norskeklesmerker.no På alle disse sidene poster jeg produkt, trender, nye merker som etablerer seg, oppdateringer fra moteshow og mye mer :) ellers kan jeg føye til et par brands på listen om det var noen som vil ha litt mer kjøtt på beinet når det kommer til de Norske Klesmerkene. Jeg hadde satt super pris på om dere hadde fulgt meg på sosiale medier og hjulpet til å komplitere listen nedover med de merkene som mangler. :) TAKK Alle merkene listet opp under er NORSKE, (norskeid, designet eller produsert i Norge) :) Aigi Klokker Alpacca Society Arniesays Bass skinn Bibba Bjorne of norway BRGN By Ti Mo Chill Norway Close to my heart CONQUER NORWAY Cottagewool Dahlie sportswear Dale of Norway eir oslo Ernst Herremote Fair & Square Etisk og miljøriktig produserte klær Fenir skofabrikk Fleischer Couture Fogg gildeskål Frislid Funaki Jeans fra Norge! FWSS Giovani gullkorn design happy wife Hernude hilalofficial Hilhal holzweiler Hovden formal farm wear Hugin Clothing Iben IIS of Norway JFcurated Johnny Love Kastel shoes Kathrine Nørgård Nergen Katrin URI Killer Brigade Kontrast Kristine Vikse Lavrans Leik knitwear Line of Oslo Maggie Wonka Maranga Maud Memic moiré Monica stålvang Moods of Norway Morild Nora Norway Norlender Ulltøy produsert på osterøy (vestlandet) Norwegian Rain Norwegian wolfpack oasisnorway Olajens Oleana onehypeculture Oslounbranded Pandasticks Probat Raske rever Ricco Vero Riccovero Rimfrost Rosenvinge Rubberbandboys sage circle Sajo consepts Salto barneklær Serac Soohia swims Tag your shoes TagOslo Tina Steffernakk Hermansen Tmichael Bergen TSH Tufte Urban Catch Vilje og ve Wildskydesign
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå