AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Eller er det kun svin å få tak i? Anonymkode: 5050a...a99
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Vet det er noen som har lam, biff og kylling. De fleste kebab steder har kylling. Anonymkode: 4834c...59b 1
Gjest making.a.mess Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Geitekjøtt tviler jeg på. Det er veldig lite geitekjøtt på markedet i norge. Lam og kylling er vanlig. Kyllingfilet i kebab er det beste. Vanlig kylling blir for tørr.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 På 15.9.2017 den 21.33, AnonymBruker skrev: Vet det er noen som har lam, biff og kylling. De fleste kebab steder har kylling. Anonymkode: 4834c...59b På 15.9.2017 den 21.37, Mrs.Purdey skrev: Geitekjøtt tviler jeg på. Det er veldig lite geitekjøtt på markedet i norge. Lam og kylling er vanlig. Kyllingfilet i kebab er det beste. Vanlig kylling blir for tørr. Takk for svar begge to. Er det ikke slik at kebab egentlig skal være geit da? Anonymkode: 5050a...a99
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Takk for svar begge to. Er det ikke slik at kebab egentlig skal være geit da? Anonymkode: 5050a...a99 Det vi kaller kebab, har ingen ting med original tyrkisk kebab å gjøre. Det er et tilpasset fastfoodprodukt som ikke er særlig mer tyrkisk enn McDonalds. Anonymkode: 27d09...207
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Hvis du vil ha tak i kjekjøtt finner du det på Bondens marked i Oslo og Bergen. Så kan du lage kebab selv. Anonymkode: d3318...a0a
HalldirV2 Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 På 15.9.2017 den 21.37, Mrs.Purdey skrev: Geitekjøtt tviler jeg på. Det er veldig lite geitekjøtt på markedet i norge. Lam og kylling er vanlig. Kyllingfilet i kebab er det beste. Vanlig kylling blir for tørr. Kyllingfilet er vel strengt tatt den delen som lettest blir tørr på en kylling da den så og si er blottet for fett. Aldri sett eller hørt om noen som bruker kyllingfilet i kebab.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, HalldirV2 skrev: Kyllingfilet er vel strengt tatt den delen som lettest blir tørr på en kylling da den så og si er blottet for fett. Aldri sett eller hørt om noen som bruker kyllingfilet i kebab. Jeg liker ikke kebab kjøtt. Og alle steder de selger kebab, så kan man heller få kyllingfilet kjøtt i kebaben. Noen steder har lam, og det er jo det desidert beste. Anonymkode: 4834c...59b
HalldirV2 Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke kebab kjøtt. Og alle steder de selger kebab, så kan man heller få kyllingfilet kjøtt i kebaben. Noen steder har lam, og det er jo det desidert beste. Anonymkode: 4834c...59b Kylling i kebab er vanlig ja, men da snakker vi stort sett om kjøtt fra hele kyllingen, ofte ispedd mer fett.
Gjest making.a.mess Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 11 timer siden, HalldirV2 skrev: Kyllingfilet er vel strengt tatt den delen som lettest blir tørr på en kylling da den så og si er blottet for fett. Aldri sett eller hørt om noen som bruker kyllingfilet i kebab. Deg om det. Jeg spiser det med jevne mellomrom.
Gjest making.a.mess Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar begge to. Er det ikke slik at kebab egentlig skal være geit da? Anonymkode: 5050a...a99 Det vet jeg ikke. Men sørover er det mye mer tilgang på geitekjøtt enn i norge så godt mulig originalen har det i seg. Her er det lite geitekjøtt å få tak i. Geiter har lav slaktevekt, krever høyere gjerder og er dårlig butikk kontra sau. Det er bare på lokalmatbutikker/bondens marked etc de har slikt og da ikke særlig billig. Hadde en kebab kostet 350 kr så hadde ingen kjøpt den, men gått på restaurant og bestilt biff isteden.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, Mrs.Purdey skrev: Det vet jeg ikke. Men sørover er det mye mer tilgang på geitekjøtt enn i norge så godt mulig originalen har det i seg. Her er det lite geitekjøtt å få tak i. Geiter har lav slaktevekt, krever høyere gjerder og er dårlig butikk kontra sau. Det er bare på lokalmatbutikker/bondens marked etc de har slikt og da ikke særlig billig. Hadde en kebab kostet 350 kr så hadde ingen kjøpt den, men gått på restaurant og bestilt biff isteden. Dette er et mer komplekst spørsmål. Bukkekillinger destrueres systematisk i stor stil i norsk landbruk fordi geiteholdet bare er rettet inn mot melkeproduksjon. Det er etisk betenkelig og en sak som burde vært mye bedre kjent. Alle som spiser geitost burde ta del i dugnaden med å etterspørre kjekjøtt og dermed øke etterspørselen, slik at bøndene får levere kjøttet til Nortura. Da vil også prisen på sikt gå ned. Ang. gjerder: Geit er jo et utmerket dyr til å pleie kulturlandskapet i fjellandet Norge - da sparer man hele gjerdeutgiftene. Det er en skam at industrien og myndighetene ikke føler felles ansvar for å tilrettelegge bedre for at kjekjøttet som ressurs utnyttes. Forbrukerne kan jo ikke etterspørre noe de ikke vet at finnes. https://www.nrk.no/ho/ma-kaste-geitekjott-rett-pa-dynga-1.12184830 Anonymkode: d3318...a0a 2 1
HalldirV2 Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 (endret) 3 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Deg om det. Jeg spiser det med jevne mellomrom. Tror vi heller sier deg om det, ettersom kyllingfilet er alt annet enn normalen Endret 17. september 2017 av HalldirV2
Nattens rytter Skrevet 29. november 2022 #14 Skrevet 29. november 2022 https://www.nrk.no/vestland/her-serverer-dei-ikkje-kebab-_-men-kjebab-1.14217907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå