AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Har fått ny katt, den er 10 uker. Den bruker kattedoen og jeg oppfordrer den til å gå. I dag oppdaget jeg at katten også tisser i dusjen! Da jeg vasket det vekk, kom den innom og tisset litt mer, foran meg. Har aldri hatt en katt som har tisset noe sted på badet. Kan det være at den ikke er helt glad i kattesanda? Eller er det tilfeldig, fordi den er liten? Anonymkode: 2afbb...33c
Emmelise Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 Både og. Ettersom den nå har allerede gjort det en gang kan det til tider være vanskelig å få dem til å slutte. 10 uker er også litt i ungt for å være adskilt fra mor, men nå er den hos deg og sånn er det. Jeg ville ha ordnet med en åpen kattedo (med mindre du allerede har en) og satt den i dusjen. Eksperimenter litt med kattesanden også gjerne for å se om den kanskje liker noe annet. (Altså, du tar selvsagt kattedoen ut når du skal dusje ) Prøver den å tisse andre steder plukker du den opp og setter setter ham ned i kattedoen. Gang på gang. Med tid og stunder flytter du kattedoen og forhåpentligvis får du ha dusjen ifred. I ettertid vasker du dusjen også med klor slik at den ikke blir oppmuntret til å forstette å urinere der selv etter kattedoen ikke lenger blokkerer. I enkelte tilfeller kan kontinuerlig urinering andre steder enn i kattedoen være tegn til infeksjon. Ta gjerne en tur til dyrlegen og ta en helsesjekk. Og sleng på litt vaksiner mens du er igang.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Her er flere erfaringer med samme Anonymkode: ca617...79d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå